835 visninger
|
Oprettet:
pris på pony {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har brug for lidt hjælp til at sætte salgspris på min pony.
Det er en vallak, som blev 3 år i august 2012. Det er en blanding mellem fjordhest og Wales cop. Han har et godt temperament - vænnet til alt muligt. Har haft hovedtøj og sadel på, men er ikke forsøgt tilredet. Hvad er rimeligt og realistisk at prissætte ham til?
jun 2011
Følger: 99 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 335 Svar: 635
Fx, hvad hans forældre har stillet op i til spring og/eller dressur, eller om han nogensinde har været syg, osv...
Men efter det jeg læser ville jeg nok sige en pris mellem 10.000 - 15.000
jul 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
han har aldrig været syg. Stamtavle er der ikke noget af. Han har grønt pas. Han og hans mor købte vi, da han var 3 mdr. Hans mor har ikke stillet til stævner. Mht hans far, så ved jeg ikke noget om ham. Han er en god dreng - står pænt, når smeden ordner ham - er vant til at være i hænder dagligt og er jævnligt blevet gået tur med og vant til trafikstøj, hunde, katte børn. Fungerer fint i flokken, men vil selvfølgelig gerne spille op til lidt sjov ind i mellem. Han går på fold med 2 hopper og 2 vallaker.
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 79 Svar: 271
Hesten er sikkert en super skøn en(-:
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 904
Der er utrolig mange ponyer tilsalg, men som andre også siger, tilrid ham, så er han også lettere at komme af med.
aug 2011
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 612
jan 2007
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 6 Emner: 131 Svar: 421
Fik Kun 10.000,-
Jeg vil også sige lige på og hårdt, din pony kan ingenting, ikke alle har en ved hånden som lige kan tilride den, den har ingen spændende afstamning og forældre med gode resultater.
Jeg vil sige helt realistisk pris, 5000,-
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Jeg tror som nogle af de andre påpeger, at det nok er smartest at vente med salg til efter tilridning, hvis du har mulighed for det... Personligt ville jeg nok sætte prisen til 6000,- og så lade folk forhandle, men idag skal man desværre ikke regne med at få ind hvad hestens værd er:(
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 886 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
pris 4500,-
Hvad din kan koste ved jeg ikke
Ment tænker de er jo begge med fjordhest i og dem er der mærkelig nok mange som ikke kan li.
VH
Annette
jul 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har tænkt på muligheden for at få ham tilredet, men det virker bare lidt uoverskueligt. Vi har ingen evner til selv at gøre det og når vi skal have andre til det, synes jeg det er en stor tillidssag og svært at finde ud af, hvem der er dygtig og er god ved ens dyr.
pris på pony