{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

undersøgelser og forebyggende ved nyreslag {{forumTopicSubject}}

hej. har en pony der har haft nyreslag 2 gange og hver gang er det kommet når det er november og koldt. så selvom den kun bliver skridtet og har tæppe på for ikke at blive kold så går det galt fordi hun også er ret ophidset mærkeligt nok en hoppe GGRRR nå men det man kan konkludere er jo så risikoen er størere i koldt vejr .. men den drikker som den plejer alt stivelse er taget fra den i foderet står kun på vitaminer og mineraler med meget lidt fiberpiller 50 g opblødt og nu 2.slet tørt wrap og fået ros af dyrelæge for hun er blevet flot foderstand og ikke fed som førhen.. denne gang tog dyrelæge ikke blodprøve da vi ligesom vidste det kom på den årstid. så hun siger ja så skal du kun ride sommer eller selskab .. hun begynder at køre sig selv op allerede når gjorden strammes trods man starter yderst og meeeeget langsomt

hmmm nu er det jeg gerne vil høre erfaringer fra andre hvilke undersøgelser jeres har fået? hvad har i ændret? nogle der havde homonbalance forstyrrelser? har læst at nervøse og ængstelige heste har mere risiko for det oveni og sådan er hun desværre trods samme rytme hver dag.. men tænker stadig jeg ikke helt vil give op så vil høre erfaringer for hvilke undersøgelser i har prøvet og hvad der kunne ændres? spørger for nu skal der dyrelæge ud til andre ting og vil lige høre ad her så hun ikke skal komme flere gange.. og ellers skal hun bare gå og fede den selvom det ikke lige var planen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undersøgelser og forebyggende ved nyreslag
  • #1   9. jan 2013 Jeg red en pony for mange år siden der led af det, hun fik spøjter for at afhjælpe det lidt, men hun fik det mest om sommeret dog :S hun endte dog med at blive aflivet til sidst, fordi hun blev værre og værre efter et par år. smiley

• #2   9. jan 2013 min pony har haft det og vi sørger for at hun ikke fryser, og hun må heller ikke blive våd og kold på krudset, så derfor har vi et slags regndækken af en slags til at lægge på krudset. Vi fik også at vide af dyrlægen at hun faktisk kun må fodres med hø/tør wrap og ikke våd wrap eller frø græs. Min må ikke få stivelse, sukker eller nogen form for korn smiley men du velkommen til at skrive en PB hvis det er smiley

Min har haft det 1 gang så derfor er vi ekstra påpasselige med hende også at vi ikke anstrenger hende når vi rider smiley

Min fik taget en blodprøve den gang vi skulle have det tjekket og ikke så meget andet smiley Og hun fik en omgang ekstra vitaminer da hun manglede dem pga. nyrelaget. Min havde det i lang tid hvor vi kun måtte skridte 20 min i hendes tempo for ikke at overantrenge hende. smiley Vi giver også elektrulytter i den lille smule foder som hun får smiley

• #3   9. jan 2013 jeg bruger også regnslag med fleece på krydset smiley

• #4   9. jan 2013 Godt smiley For det hjælper rigtig godt, syntes jeg hehe.

• #5   9. jan 2013 desværre ikke nok her smiley

• #6   9. jan 2013 Okay, det kan jeg godt se så ;/ Men det er også svært at have en nyreslags hest for nogen forstår ikke hvor svært det faktisk er smiley Men du kunne jo evt.. prøve at snakke med landbohøjskolen de skulle vide en hel masse omkring dette, eller så snak med dyrlægen igen smiley

• #7   9. jan 2013 Jeg har overvejet dette. Det er det samme som Back on track - altså infrarød varmestråling..

http://www.jylov.com/

Min får også hele tiden nyreslag. Dog små - ville jeg kalde dem, hun vil ikke flytte sig, flytter bagbenene bagud, og laver lidt hængebro i ryggen. Puster overfladisk, også længe efter træning (hun overgår min anden hest, som har slem astma!!), og sveder...

Tja, kan kun sige, det bliver bedre, når hun holdes i gang. Skal rides MINDST 4 gange om ugen, ellers i longe. Og så meget fold som muligt. Hesten er kun tilredet, og rides max 30-40 minutter let. Men skal holde trænings programmet.

Hun har aldrig fået korn. Stivelsen er 4% i foderet, og masser af hø.

Jeg trækker hende mindst 10 minutter, inden jeg sætter mig op (har Back on track skridttæpppe på), og skridter så igen mindst 10 minutter.

Når jeg er færdig, må jeg ikke stoppe hende, og hoppe af, for derefter at trække hende rundt, bare den korte stilstand duer ikke.. Skal enten ride ud en tur med det samme, eller blive siddende på mindst 10 minutter. Jeg ville jo tro, det var bedre at trække hende, men nej. Ved ikke hvorfor.

• #8   9. jan 2013 Ps. Har du overvejet muskelsygdommen PSSM?

Man kan dog ikke rigtig gøre andet ved det, end man gør i forvejen - minus stivelse, holde dem i gang.

• #9   9. jan 2013 jeg tænker også hvad kan de undersøge andet end værdierne ved nyreslaget ? måske der er mangel på noget tænker jeg. men svært at undgå nyreslag med en dame der er ret hys .. hvorfor ikke frøgræs?

• #10   10. jan 2013 der er noget i frøgræs som nyreslags heste ikke må få smiley Det er i hvert fald det vi fik af vide af vores dyrlæge smiley

• #11   10. jan 2013 hold da op hvis hun ikke må få det og den anden jeg har ikke kan tåle halm så der snart ikke meget man kan vælge til stråfoder på fold. hmmm

• #12   10. jan 2013 men når så det bliver forår har i så nemmere ved at undgå det, for hvis det er det ja så er hun bare hygge redet når det er lunere i vejret, vinter er alligevel ikke der jeg helst rider og har en mere der skal rides snart

• #13   14. jan 2013 er det bedst at klippe dem om vinteren så de ikke så hurtigt går i sved ?

• #14   14. jan 2013 min er ikke klippet og det går ganske fint smiley Sørger bare for at holde masser af skridt pauser når vi rider så hun ikke sveder så meget smiley

Kommentér på:
undersøgelser og forebyggende ved nyreslag

Annonce