{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Har tabt sig.. {{forumTopicSubject}}

For et par måneder siden købte jeg en travhoppe (Faraway), der har gået som følhoppe af en veninde .. Den er sød og rar og egentlig nem at håndtere.. men Når hun skal ud eller ikke kan se de andre heste stresser hun ofte en del op, og er meget ivrig/nervøs.

Min anden traver (Jette) fodrer jeg med Easymix, lucerne og hø og hun fungerer fint på det. Hun får 2 liter Easymix, 2 liter lucerne og 10 kg hø om dagen..

Faraway er en større hest og hun får 3 liter Easymix, 2 liter lucerne og 10 kg hø om dagen.. men hun vil ikke rigtig æde det og har tabt sig..
Jeg har talt med min veninde, som siger at hun gav den 2 liter havre, 2 liter lucerne og 2 liter Natur müsli (fra st. hippolyt) om dagen..

Det er så min plan at give Faraway det hun er vant til, så hun spiser sin mad.. Men jeg er lidt bange for havren, da Jette der ellers er en meget omgængelig hest blev meget varm i hovedet af det.
Der hvor jeg har mine heste stående, blev jeg rådet til at give majsflager istedet for havre fordi, havre ikke feder men går til hovedet..

Jeg har set flere tråde igennem herinde , der omhandlede majs, og får det indtryk at majs mere er skadeligt end godt for hesten.
Nu er jeg rigtig meget i tvivl om, om jeg skal give havren og så olie eller jeg skal give majs...
Byg er udelukket fordi, Faraway efter hvad min veninde siger, får tykke ben af det, så jeg ved ikke rigtig om jeg tør give det...

Er der nogen der kan give mig et godt råd her??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har tabt sig..
Kommentér på:
Har tabt sig..

Annonce