405 visninger
|
Oprettet:
hesteklipper til ben {{forumTopicSubject}}
Hej
ville lige høre om der er nogle der kan anbefale en klipper man kan bruge til hovskæg da jeg har en frieser der rigtig tit får mug og det er altså ikke nemt at klippe med en saks, har desuden og en west highland white så hvis den også kunne bruges til at klippe en lille hund ville det være super.
Den skal være af god kvalitet
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Vi har haft en hvis hovskæg nærmest var som manhårene, og det kan en hundeklipper altså ikke klare ret mange gange.
Jeg ville bare bruge en alm hesteklipper, det gør vi (eller gjorde, da vi havde hest med problemer under hovskægget)
Men har du overvejet evt at få tjekket for skab, hvis det er et tilbagevendende problem? Det er nemlig ret udbredt blandt heste med meget hovskæg, og skal behandles anderledes end alm muk.
Vi har i øvrigt et sæt skær lagt til side til netop dette formål, så vi ikke får spredt smitte fra hovskægget på den ramte hest til de andre når de klippes.
dec 2011
Følger: 28 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 143 Svar: 1.814
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 174
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Cecilie -hvorfor "for-klippe" med saks. Min holstener har osse, af en holstener at være, ret meget hovskæg, og det æder klipperen uden problemer.
Selv den gamle belgier med meget kraftigt og meget strid hovskæg, tog klipperen uden problemer, udover at skærene bliver lidt hurtigere sløve end ved alm klippeopgaver.
hesteklipper til ben