{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

emilie
emilie
Tilmeldt:
13. mar 2012
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99

regler til parter .-) {{forumTopicSubject}}

heey alle sammen smiley
nu er det sådan at min hyp skal til at have part og jeg vil ham jo kun det bedste så det skal være den bedste part og der skal være nogle regler smiley

så.. har i nogle ideer til nogle regler i har, eller ville have hvis jeres hest skulle have part? smiley

kunne nemlig være sjovt at høre jeres krav smiley hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler til parter .-)
  • #1   19. jan 2013 Den vigtigste regel hos mig er, at man altid er ærlig og fortæller tingene med det samme. Jeg er fuldt ud indforstået med, at man kan komme til at begå fejl, at man kan blive for ivrig og den slags - men jeg vil have det at vide, så jeg kan forstå min hests reaktion bedst muligt.

    Det eneste der kan føre til øjeblikkelig opsigelse er hvis man lærer hesten at stejle, eller ikke behandler den ordentligt.

    Så generelt - ikke de store regler. Behandl hesten ordentligt, fortæl mig hvad der foregår og brug hjernen smiley Og så selvfølgelig at man altid skal rydde op efter sig selv, og efterlade tingene i ordentlig stand.


  • #2   19. jan 2013 Mine krav og regler ville lyde noget med, at man skulle være en rutineret rytter, være klar på at ride tur alene og ikke måtte tage hende ned på banen til andet end jordtræning (hun er gammel, og den bane ødelægger hendes ben ved hyppigt brug, da den stadig er ekstremt tung), fodre hende, så meget det er muligt, samt tage en foldvagt for mig om måneden - og så det almindelige som at behandle hende godt, rydde op efter sig osv.. Derudover ville jeg foretrække en jævnaldrende person med samme interesser indenfor ridningen - Menja er ingen dressurhest, så er det det, man vil, finder man en anden hest.

  • #4   19. jan 2013 Altså hvis det havde været mig, havde mine krav været disse:

    1: Behandle hesten ordenligt, uden at slå/være ond mod den.

    2: Behandle hestens udstyr ordenligt, og ikke smide rundt med det.

    3: Ride og behandle hesten, som man har fået besked på, og ikke ride uansvarligt, og vildt.

    4: Ride det som man har fået lov til, som fx. hvis man har fået lov til at springe, omkring de 50 cm, pga hestens helbfred aller alder, og så man liige springer 100 cm, fordi man lige fik lyst. Aller hvis man rider i skoven, og man har fået at vide, at man må ride, en times tid, i skridt og trav, fordi hesten måske er meget ustyrlig, og så man fyrrer den af i vild galop, og lige tager en tur på 2 timer..

    Eller bare i det hele taget, at man kan stole på part rytteren, og at de kan styre hesten, og at de altid ville fortælle hvis der var sket noget.


    Det var de vigtigste regler, jeg ville have med hvis det var mig smiley


  • emilie
    emilie Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #5   19. jan 2013 enig med jer
    smiley


  • #7   19. jan 2013 jeg kan ik lade være med og tænke om i har lavet en lang liste til jeres part.jeg mener at nogle af de ting er selvklart. feks jeg passer 2 heste så jeg er en part :O) den ene er en unghest så hende nusser longere har løs i ridehus jeg og må da indrømme jeg kunne da aldrig drømme mig om og sætte mig op og ride hende. den anden er en kanon go springhest og hende gør jeg alt andet end og springe på det lader jeg ejer om men mig og ejeren har ingen kontrakt og det hele er mundligt men jeg kunne da aldrig drømme om og gøre noget som jeg ik måtte det ville jo være respektløst men jeg ville da os være meget ked af hvis jeg blev holdt øje med mener ejer og part skal respektere hinanden.ja det kan da godt være jeg er helt forkert på den men det er bare min mening

  • #8   19. jan 2013 ingen liste, forlanger bare sund fornuft i omgangen af min hest.

  • #9   19. jan 2013 man må næsten alt med Georg smiley

    man SKAL ride med hjelm, og opføre sig fornuftigt.
    man skal være ærlig og stabil, og self passe godt på drengen smiley

    jeg vil vide hvis parten har planer om et eller andet vildt som at ride sin første tur væk fra matriklen, eller begynde at springe. vil nemlig gerne selv være der første gang.


  • #10   11. feb 2013 Behandle hesten ordentligt, og overholde alle aftaler, samt være moden nok til at se, hvad der er bedst for hesten - fx hvis den er træt efter 40 minutters dressur, så være voksen nok til droppe galoppen, på trods af at man liiiige havde lyst til at galoppere :o)

Kommentér på:
regler til parter .-)

Annonce