Hvad fejler min hest :-( {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
Min dejlige hest er desværre blevet syg
Igår trak jeg en tur sammen med en veninde, og på 400 m. standsede han for hver 3 m. og stod og så ynkelig ud.
Han trak ligesom lidt på bagparten, men vi gik videre, da hestene pga. kulden havde stået inde i en del timer (og da foldene er ekstremt knoldede og glatte kan de heller ikke rigtig bevæge sig der
), og vi derfor tænkte at de bare trængte til at komme lidt igang.
Han var ikke halt, bare lidt træg i bagparten.
Han kvikkede gevaldigt op i skoven og blev sendt op og ned ad bakker og over træstammer med ørerne fremme og god energi, og på vej hjem løb jeg ved siden af ham, og der slog han af sig selv over i kort galop.
Han tissede en gang mere end han plejer, men hans afføring så god ud.
Idag lå han ned i boksen, og ville ikke ud sammen med de andre.
Han er sløv og har fået knopper på ryggen.
Han spiser og drikker stadig fint, men uden den sædvanlige entusiasme.
Dyrlægen kommer imorgen tidlig, men er der nogen bud på hvad han kan fejle?
Tilføjelse: Inden vi trak ud, ville jeg rense hove, og så trak han højre bagben til sig (det gør han ellers aldrig). Jeg trykkede ham derfor hele vejen ned ad benet - ingen reaktion. Det samme henover ryg + bagpart - heller ingen reaktion.
Han har en lidt spændt muskel ved bagbenet, men efter massage og TT (Equine Touch), løsnede den.
Ved ikke om noget af det er relevant, men det er første gang han er syg, og jeg er bare så bekymret for ham
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 486
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.705
Håber for dig at han får det bedre!
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 25
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
men godt dyrlægen kommer og tjekker.
god bedring med ham
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Hovbyld/smerter i hoven? Måske, men han reagerede ikke da jeg bankede på hoven eller haltede da jeg trak ham, men måske lidt smerter i hoven alligevel....bare mærkeligt at det kommer samtidig med knopper på ryggen. Jeg tænker umiddelbart at de to ting er forbundne, men hvad ved jeg
Ved godt jeg sikkert overreagerer, men øv, jeg er så nervøs for hvad det kan være
dec 2012
dec 2012
jun 2010
Jeg tænker lidt; måske blærebetændelse eller nyreslag (hans urin er dog almindelig i farven, men hvis det først lige er opstået kan man ikke nødvendigvis se det med det blotte øje).
Nogle der har erfaring med dette, og ved om det kunne være det?
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 167
nov 2010
Følger: 28 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 41
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Men god bedring med ham
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 43
jun 2010
Akuttid er fravalgt af flere grunde;
1) så bliver det en "ukendt" dyrlæge der kommer (jeg vil helst have een hvor jeg kender deres kompetencer og som kan følge op på sagen, hvis det skulle blive nødvendigt).
2) Jeg er på arbejde til kl. 2:30, så jeg kan ikke selv være til stede, og det er lidt for indviklet at tage over telefonen + jeg vil rigtig gerne være der).
Det er også derfor jeg er så stresset over det, da jeg ikke kan holde øje med ham
jun 2010
Hun har taget blodprøver og gødningsprøver, og så får jeg svar imorgen på hvad de finder.
Han er blevet snottet siden igår, men spiser stadig (dog kun når jeg tilbød ham det, han ville ikke engang spise et æble dyrlægen tilbød ham) og har ikke feber.
Det var skræmmende at se ham til morgen, det lignede han havde smidt 10 kg. muskler i løbet af natten, og han hænger med hovedet uden glans i øjnene
Krydser fingre for at det er noget simpelt der nemt kan slås ned med antibiotika e.l.
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
Hvad fejler min hest :-(