{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Advarsel! Man fra England ville 'købe' min hest... {{forumTopicSubject}}

Min mor fik en mail fra en mand fra England der gerne ville købe min hest. Tænkte selvfølgelig woow, så kommer min dejlige ven, og pony jo helt til England. Men i får altså lige lov til at se mailen:

Hello.

This is just to let you to know that i came across your advert on the website and I'm

very interested in buying it from you. I'll like you to kindly write back if you still have it

for sale and what is your final price? Also I'll really appreciate it if you can send me

some recent pictures. Meanwhile i live in England , but I will like you to know that I will

personally take care of the shipping of the down to my location.

Thank you.

Mail.john.tom2011@gmail.com

Regards,
John

Der er jo et par stavefejl så min mor googlede hans email, og hun fandt ud af at han var en svindler!
Eks. Hesten koster 50.000 kr., han kommer til at sende en for stor chek på 100.000 kr. så beder han en om at betale de 50.000 kr for meget tilbage, og derefter finder vi så ud af at man ikke kan
få de penge på cheken, så på den måde har han lige tjent 50.000 kr.

Vi hoppede heldigvis ikke på ham, men vil lige advare jer om ham! Husk hans email er

Mail.john.tom2011@gmail.com

- Kristine smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel! Man fra England ville 'købe' min hest...
  • #1   24. jan 2013 Det er LAAAAANGT fra første gang den mail er fremme herinde.
    Synes det er lidt utroligt folk stadig overvejer et øjeblik om den er sandt.

• #2   24. jan 2013 Der er rigtig mange der har modtaget den mail, lad vær med at give nogen respons smiley

• #3   24. jan 2013 Jeg vidste det da ikke ? Altid godt med et forum, hvor man vil forhindre snyd om den så er gammel eller ej, så gør han det stadig.

• #4   24. jan 2013 Ja, never trust smiley

Jeg har et andet problem. Har fået en engelsk henvendelse fra en HG bruger, der ikke har billede eller noget oprettet på hendes profil.

Hun vil gerne købe noget, fra mine annoncer. Men jeg aner ikke, om man kan stole på hende, eller ej, netop pga. mails som disse osv. smiley På trods af hun hævder at bo i DK. Øv.

• #5   24. jan 2013 Alt skriger at det er en "fishing"-mail... hvordan det? Når det kom til pengene var jeg sku' ikke hoppet på den. Men min mand er englænder og har købt en hest herovre... Han bor så herovre nu, men heste er nogle gange billigere i DK end i UK alt efter hvilken hest man vil have. Og selv har jeg da planer om at min næste hest skal være fra frankrig, da der ikke er avlere i DK... Tænk hvis alle franskmænd tænkte "hun er svindler" når jeg så prøver at købe hesten.... Ud fra en mail som den kan man da godt tro på det... men når det kommer til pengene, som jo først kommer senere i forløbet, så kan jeg godt forstå man siger det er svindel, men man skal da ikke skære alle henvendelser fra udlandet over en kam

• #6   24. jan 2013 Derfor jeg aldrig svarer på mail fra udenlandske købere! Det er svindelere over 80 % af tiden og det er ikke altid til at gennemskue. Desuden ville jeg ALDRIG NOGENSINDE sælge min hest ubeset. Jeg vil have lov til at møde min hests kommende ejer for at være sikker på at de nu også passer sammen og at de vil behandle hesten ordentligt..

• #7   24. jan 2013 Phishing ikke fishing.... Og en Phishing mail, der vil de forsøge at fiske oplysninger ud som bankoplysninger eller kort oplysninger. Ofte vil en phishing mail være udformet som en officel mail fra en bank, NETS, visa ,paypal med mere

Den her mail er bare et dårligt forsøg på at svindle .. ikke phishing i dens rigtige betydning. men i de der svinder mails er der ofte dårlig engelsk, og "køber" stille sære spørgsmål. eller omtaler det de vil købe på en sær måde, feks i den der mail kalder han hesten for it...

• #8   24. jan 2013 Jeg står så opstaldet et sted hvor to piger kalder deres partheste for "den"...
    og med hensyn til stavefejl osv. så kander jeg også englændere der har svært ved at stave og skrive. Nogle gange er min mand også nød til at prøve at gøre sit engelske meget simpelt for at folk forstår ham, da ikke alle er lige gode til engelsk. Derudover er der mange invandrere i england, som har et meget dårligt engelsk, men stadig gør det dem ikke til svindlere...
    Jeg prøver heller ikke at sige at denne mail ikke er svindel, jeg siger bare at man måske ikke behøver se alle mails på fremmedsprog som nogle der prøver at svindle...

• #10   24. jan 2013 Denne her er dog bedre lavet end de fleste - for trods den dårlige grammatik har manden ikke bedt om hverken adresse eller kontooplysninger, hvilket altid er dér, hvor den røde alarmlampe for alvor skal blinke.

• #11   24. jan 2013 LRD: En englænder ville aldrig formulere sig så dårligt som i mailen, det er virkeligt virkeligt dårligt engelsk, ethvert engelsk skolebrand kunne have skrevet mere korrekt..
    Og som der nævnes omtales det som tingen og den, hvilket folk normalt ikke gør når de skriver på en hest..

• #12   24. jan 2013 LRD>: har på fornemmelsen uanset hvad folk skriver kender du nogle, der kender nogle der gør et eller andet der vil modbevise det folk skriver ... Men hvis du skrev på en hest i frankrig, vil du så bare sende en check på dobbelt beløb ? og uden at se hesten ? igen to meget tydelige tegn på det ikke er en troværdig køber

• #13   24. jan 2013 LRD - den stinker af svindel, den mail.
    Man sælger heller ikke sin hest ubeset. De må lette sig, og komme og se den

• #14   24. jan 2013 Tian... det kan meget vel være, for hele min mands familie er engelsk og den er ikke lille... og jeg har mange venner og bekendte i england da jeg rejser derover 4-5 gange om året af længere varighed. Jeg prøver bare at sige man måske ikke skal starte en heksejagt på alle der skriver på et andet sprog. Jeg siger ikke at man skal sende penge eller være fuldstændig blåøjet og opgive alle sine oplysninger til andre. Jeg prøver bare at sige, at så længe folk ikke har bedt om penge eller andre oplysninger, så kan man sku' godt svare dem pænt, for det kunne jo være at der faktisk sad en person i den anden ende som virkelig var int. i hvad man sælger.

Han spørger om flere billeder og endelig pris... det ville jeg sku også spørge om. Hvis den mail var sand kunne det jo være han gerne ville se flere billeder inden han betaler minimum 30 pund pr. flyrejse for at se på en hest...

• #15   24. jan 2013 Stil.... når man får en mail, hvor det er dårlig engelske kunne man lige lave en google, og lige den der er blevet set mange steder. Og det er den her jo.

Og ja folk kan godt skrive på dårlig engelske, men kommer man fra england så burde man skrive bedre

• #16   24. jan 2013 Tina Moulin - er enig med dig.
    Der har været så meget snak om disse mails.

• #17   24. jan 2013 LDR, nu snakker "køber" jo faktisk om han selv vil stå for forsendelsen af hesten, så allerede der, giver det jo et tegn på der snakkes ubeset.

Kommentér på:
Advarsel! Man fra England ville 'købe' min hest...

Annonce