{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hestetrailer udgifter.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.. smiley
Jeg overvejer at købe en hestetrailer, og så have hesten opstaldet hjemme i stedet for på rideskolen.. men, vil regne på om det overhovedet kan betale sig..

derfor..
regner med at købe trailer for 20-25.000
hvad koster forsikring på sådan en, og er det nødvendigt at have kasko på, når det nu ikke er en sprit nu, 80.000 kroners trailer??

vil gerne høre alle jer som har trailer selv, hvad i giver i forsikring på den, og hvilken form for forsikring i har..

på forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestetrailer udgifter..
  • #1   30. jan 2013 Selvfølgeligt kan det betale sig men sørg for fuld kasko for det koster så lidt
    for du kan vel spare minimum 1000. kr om måneden ved at have hesten hjemme
    for fosikring og vægtafgift er ca 2000. kr om året

• #2   30. jan 2013 du kan finansiere den for det du ellers ville betale i opstaldning...
    Der er ikke de store udgifter...indimellem lidt reservedele men det er som regel i småtingsafdelingen hvis traileren er ordentlig vedligeholdt...

• #3   30. jan 2013 Traileren er forsikret gennem den bil som kører med den. Den skal ikke have en særlig forsikring. Vægafgift ca. 400 kr. om året.

Sådan er jeg i hvert fald dækket ind.

• #4   30. jan 2013 vi har ikke vores forsikringet da trailen er det via bilens træk og det er derfor bilens forsikring der skal dække evt. skader på andres ejendom. Det er KUN hvis du skal hav kasko på at du skal forsikringer den og sådan en koster fra 800kr. om året om opefter.
    Vægtafgiften på vores 1500kg trailer er små 300kr. om året.

Så vores trailer koster os 300kr. om året plus hvis der skal laves/skiftes noget på den.

• #6   30. jan 2013 Mener kun vi giver 200 kr for vægtafgift på vores Böeckmann Duo smiley

• #7   30. jan 2013 Der hvor jeg lejer trailer (erhverv), er der kasko på, som koster 500,- om året, så tror ikke det er meget dyrere/billigere privat, men ved det ikke smiley
    Men hvis et er ca prisen, ville jeg helt klart give de ca 500,- om året for at få en trailer til 25.000,- dækket helt ved fx trafikuheld smiley

• #8   30. jan 2013 jeg har lige købt min egen trailer så sent som igår. den skal have kaskoforsikring, som koster ca. 600.- om året. så det vil jeg helt sikkert gøre hvis jeg var dig smiley

• #9   30. jan 2013 fedt!

jeg hørte nemlig forsikring for 4-6000 om året, og var ved at falde bagover stolen!
    det er jo fanme (undskyld mit fransk) næsten ligeså meget som en bil!

• #10   30. jan 2013 Min koster lidt over 200 om året i vægtafgift.
    Kasko kostede 505,-sidst jeg betalte.
    Så ca 700,- om året, det er ok.
    Forsikringsprisen blir regnet ud fra nyværdien, den ka dog sættes ned.

Kommentér på:
Hestetrailer udgifter..

Annonce