{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Western sadel til islænder? :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley Jeg er helt forgabt i westernsadler og når jeg får råd vil jeg gerne have én til min islænder smiley

Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre? Er en islænders ryg bygget sådan at den godt kan rides med en westernsadel? smiley
Hvis I selv har westernsadel og islænder, hvad for én kan I så anbefale? smiley

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Western sadel til islænder? :)
  • #1   30. jan 2013 kan ikke lige anbefale nogle, men det kan lade sig gøre smiley

prøv at høre hos en sadelmager, der har forstand på det, han burde kunne finde en smiley

• #3   30. jan 2013 Okay smiley Jeg har hørt at dem fra jo-po er ekstremt gode (googlede lige lidt) men deres side er vidst nok nede lige for tiden.. ):

• #5   30. jan 2013 Jeg har læst at man skal kigge efter pony westernsadler og at Jo-Po sælger westernsadler til islændere smiley Må lige kigge på dem når deres side åbner igen.

• #6   30. jan 2013 Bare husk at du også selv skal kunne sidde i den og bøjlerne skal være lange nok. Nu ved jeg ikke hvor langbenet du er, men det kan blive et problem smiley

• #7   30. jan 2013 Tak for tippet! smiley Jeg er cirka 1.70 (14 år) så jeg er rimelig langbenet :b

• #8   30. jan 2013 Det kan sagtens lade sig gøre smiley

Kontakt evt. : (link fjernet)

De kan råde og vejlede dig og er nok nogle af de bedste herhjemme.

http://www.jeko.as/index.php?cPath=130

Held og lykke med det smiley

Mvh Jannie

• #9   30. jan 2013 Bliver aaalt for lang til islænders korte rygge .

• astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    feb 2021

Følger: 10 Svar: 5
    #10   4. feb 2021 altså jeg har en islænder og ved ikke hvad for en tommer jeg skal kikke efter for jeg har hørt at man godt kan få en western sadel på en islænder men man skal vidst finde en bedstemt tommer.... nogle der har lidt info? som en god hjemmeside med billige og brugte western sadler:) hvis ja så må i meget gerne give et link smiley

• astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    feb 2021

#11   4. feb 2021 altså jeg har en islænder og ved ikke hvad for en tommer jeg skal kikke efter for jeg har hørt at man godt kan få en western sadel på en islænder men man skal vidst finde en bedstemt tommer.... nogle der har lidt info? som en god hjemmeside med billige og brugte western sadler:) hvis ja så må i meget gerne give et link smiley

• #12   4. feb 2021 Ved almindelige sadler kan sadlen tilpasses.
    Det kan western sadler ikke.

Find en saddle fitter (det ikke - western folk kalder sadel mager) og få kvalificeret hjælp til at finde en sadel.
    Forvent at lægge 3-6.000 kr for en brugt sadel af et godt mærke.
    Køb aldrig en "papsadel" som western sadel, eller en sadel som ikke passer hesten.

Mccabe, western outfitter, tuse creek Ranch.
    Kontakt en af dem, de kan hjælpe eller kender nogen tættere på dig, der kan hjælpe

• astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    feb 2021

#13   5. feb 2021 Tak jeg vil se om jeg kan finde en:)

Kommentér på:
Western sadel til islænder? :)

Annonce