{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Årh, det er så hårdt {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger er det så vildt hårdt at lede efter den helt rigtige hest.
Ved ikke om jeg har for mange krav? eller hvad der er galt? hmm..
jeg har den sødeste hest, det tog mig over 5 mdr. at finde en som ham, men nu er han skadet, og står midt i retsag med ham nu, da han havde skader som ikke var blevet oplyst om og andre ting. og det er så svært da han rent sindsmæssigt er så rar og god og perfekt til en lidt nervøs rytter som jeg er.
men nu skal jeg jo ud og finde en ny igen! og igennem alt det her ræs med at lede og lede og lede..
men har stadig ikke fundet nogen som har været til at forelske sig i, dog en men ejeren var slet ikke til at handle med =(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh, det er så hårdt
  • #1   6. feb 2013 jeg har ledt efter ny hest siden slutningen af nov. ^^^^

  • #2   6. feb 2013 Hvorfor skal du have ny? smiley Hvad er det for nogle skader din gamle have som gør at du ikke kan bruge den mere? smiley

  • #3   6. feb 2013 Jeg ledte også efter min drømmehest i mange måneder og var godt nok også tæt på at give op til sidst...
    Men så fandt jeg endelig min drømmehest og har nu snart haft ham 11 måneder!
    Så ja, det kræver meget tålmodighed, men det er det værd! smiley

    Jeg havde også en del krav, som også gjorde det svært at finde den rigtige..


  • #5   6. feb 2013 Istosserne: han har været halvt på 2 ben i denne omgang, nu ser det dog ud som om at det er blevet bedre, han har været igennem røngten og har slid gigt på begge de to ben, og en hovledforandring på det ene forben, han havde skader som vi heller ej var blevet informeret om fra tidl. ejer.. dyrelægen siger at hvis vi genoptræner ham så er det overhovedet ikke sikkert at han kan holde som lærehest for mig mere, da jeg som sagt er igang med at lære, og han burde blive pensioneret og blive brugt som hygge hest i stedet.

  • #6   6. feb 2013 det er også meget provokerende at man tror man har fundet drømme hesten, og den er helt vildt vidunderlig når man prøver den første gang, og så anden gang ændre hesten sig meget, har lige prøvet det på den super fin hest, som så ændrede sig i ridningen, og ejeren ændrede også lige pludseligt racen på den og hendes historie. hmmm..

  • #7   6. feb 2013 Det er jo ikke nødvendigvis kærlighed ved første blik. Giv tingene en chance. Finder du en hest du synes er OK, tag ud at prøv den et par gange. Få den evt. på prøve og se tiden an. En gang imellem gemmer den helt rigtige sig lige foran dig smiley

    Held og lykke smiley


  • #8   6. feb 2013 ja det er rigtigt =)

  • #10   6. feb 2013 Tusinde tak =) det er virkeligt sødt. besked er sendt =)

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #11   6. feb 2013 Bare vær glad for at du har tiden til at finde den rigtige. smiley

    Jeg havde ca en måned til at finde min... Nåede kun at prøve 2 og endte med en, der slet ikke passede til mig. Har den stadig, men ville sådan ønske, jeg havde fået lov at vente! smiley


  • #12   6. feb 2013 hvorfor havde du kun en månede ?
    tjah jeg har masser af tid, ikke nogen hast her. men vil bare gerne op og ride igen, og når jeg stadig skal lære så meget, er det svært at undvære hest i så lang tid.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #14   6. feb 2013 Fordi sådan ville min mor have det... Det skulle gå så f...... stærkt. Tror, det var noget med opstaldningsstedet at gøre, fordi hun havde reserveret en boks eller noget i den stil.



  • #15   6. feb 2013 Altså for mig er den rigtige hest en som jeg skal lære på, en som er stabil og lydig så jeg ikke skal tænke på om hesten lige pludseligt leger rodeo med mig... men en som jeg kan lærer en masse fra, og måske senere også lærer sammen med den..

  • #16   6. feb 2013 At finde den rette er det hårdeste, men bliv ved! Den skal nok dukke op smiley

  • #17   6. feb 2013 ja jeg må håbe =)

  • #19   6. feb 2013 Uh hvor lækkert =)
    må man se hende ? =)


  • #20   6. feb 2013 Jeg prøvede at finde den perfekte hest og endte med at finde Botin (han kan ses i mit fotoalbum historien kan også læses der) og det var en katastrofe. Inden jeg fandt ham havde jeg en pony der skulle aflives bare efter halvandet år med hende smiley
    Jeg ledte i over halvandet år efter Botin-den perfekte hest.
    Pointen er: Den perfekte hest kan nok ikke findes... Der vil altid være plus og minus ved dem så de gælder bare om at finde en hest hvor pluserne overgår minuserne smiley

    Jeg leder nu efter hest igen og står i et dilemma om jeg skal vælge en hest der ikke på nogen måde kan måle sig med dem jeg havde, men jeg tror bare jeg vil springe på hovedet ud på det dybe og tro på at min mavefornemmelse er ok smiley


  • #22   6. feb 2013 Jeg synes slet ikke, det er hårdt - det er bare svært at vælge. For der er SÅ mange fantastiske og smukke heste derude...

  • #23   6. feb 2013 jeg syntes ikke der er så mange, finder et par guldstrå en gang imellem. men idag efter jeg har sat mine følehorn længere ud, har jeg faktisk fundet 4 stk. som jeg skal ud og se i løbet af næste uge.. så det her hjulpet lidt. må bare håbe at der er et par stykker i mellem

  • #24   7. feb 2013 Der er en oldenborg til salg på Vestsjælland, som jeg selv har været ude og se. Jeg kan også selv være en smule nervøs nogen gange, og ledte også efter en rigtigt stabil hest.
    Jeg syntes denne Oldenborg virkede rigtigt fornuftig, men endte dog med at købe en anden hest, da jeg personligt er til en lille smulle "lettere" heste.

    Ved ikke om hun kunne være noget for dig, men i så fald er det denne hest det drejer sig om
    http://www.hestegalleri.dk/marked/hest/818230-oldenborg_den_sorte_dame

    Syntes også ejeren var rigtigt flink og imødekommende. Så måske det kunne være et bud?

    I alle tilfælde, held og lykke med det!


  • #25   7. feb 2013 Synes altså der er rigtig mange fine heste tilsalg i øjeblikket! Nogle er godt nok lidt overvuderet med hensyn til prisen, men tror at man kan prutte med mange smiley

    Kig evt på ridehesten, der er tit de mere seriøse annoncer smiley


  • #26   8. feb 2013 Tasha, tak for det, men jeg leder efter en hest som er på min. LA. da jeg gerne vil have den i mange år, og den skal kunne lærer mig mest muligt.

Kommentér på:
Årh, det er så hårdt

Annonce