{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Regndækken og pels? {{forumTopicSubject}}

Hmm, ja, jeg plejer ikke have have problemer med det med dækken, men nu er jeg altså blevet lidt i tvivl.

Min unghest fik lavet et sportsklip i, mener det var i september, da jeg var godt igang med at tilride nu. Han har så stået mere eller mindre stille til januar, så intet "problem i at den næsten er groet helt ud nu..

Nå, men nu er vi igang på fuld skrue igen, og det er fint, han står inde om natten osv. Men jeg arbejder enten fra 7-15 eller fra 8-16, og hesten står i løsdrift, så der skal rides inden der bliver mørkt, hvilket er umuligt at nå med en hest, som er gennemblød af regn! Hvilket den jo om kort tid næsten vil være dagligt.
Jeg tænker så lidt, kan jeg godt smide et regndækken på ham om morgenen ved udlukning, de dage jeg skal ride, uden han bliver syg af det?
Og hvornår er det ca for varmt til at gå med pels + dækken? Ved 10-15 grader?

Jeg kunne også lave et halv-klip nu, eller hvad det hedder (røv og ryg er med pels, ellers ikke), give han 200-250g på, og skifte over til regndækken, når det bliver varmere/han begynder at tabe pels...?

Han er dog allerede begyndt at tabe en smule pels den korte perioder der har været, hvor der ikke har været frost, men kan ikke lige se det i kontekst til det andet, udover at han ikke har svært ved at holde varmen.

Jeg er dog ikke meget for at klippe mere end sports-klip igen..
http://web65089.ta22.talkactive.net/activebuilderfiles/hesteklip.dk/1159093662.jpg

Hvad tænker i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regndækken og pels?
  • #1   7. feb 2013 Jeg ville sige at du sagtens kunne smide et regndækken på ham nu - der er jo ikke foer i, og derfor varmer det ikke - det eneste, det gør er at skærme for regn og vind: præcist ligesom en alm. regnjakke til mennesker. Du skal dog være opmærksom på at det kan 'ødelægge' hans naturlige regnbeskyttelse..

  • #2   7. feb 2013 Ja, men tænker mere på, om han kan blive syg, når nu det kun er ca 4 dage om ugen og kun om dagen.. eller ville det ikke have den store betydning, når nu det som sagt "kun" er regndækken smiley


  • #3   7. feb 2013 Jeg ville ikke bryde mig om at give ham det på kun noget af tiden - hele tiden eller slet ikke, synes jeg smiley


  • #4   7. feb 2013 Jeg ville ikke gå og tage det af og på. Hvis stalden er lun, behøver han det ikke når han er inde, men du kan ikke bare give ham det på de dage du skal ride, jeg ville sige det var enten eller når han er ud smiley

  • #5   7. feb 2013 Hvis jeg giver min et regndækken på (uden grad eller foer) bliver han nedkølet fordi hans meget lange vinterpels ikke kan rejse sig op. Så jeg bliver nødt til at lægge 200 g + regndækken oven på vinterpelsen hvis jeg ønsker at holde ham tør.

  • #6   7. feb 2013 Okay, for det var jo det jeg spurgte til. Altså om jeg kunne ligge det på ham de dage om dagen, hvor jeg skal ride smiley

    Men har det virkelig den store forskel, når der ikke er fyld i? Temperaturen er vel nogenlunde den samme? Og han er god til at tilpasse sig.
    Vores stald er samme temp som udenfor ca, men det kan ikke blæse ind. Men der er det også kun i hverdagene han kommer ind, og det fungere fint smiley


Kommentér på:
Regndækken og pels?

Annonce