{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Lammeskindspad... {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer på HG!

Jeg står i en lidt træls situation, da jeg har en rigtig lækker Kentaur Athen saddel til min 4 årige DV hoppe, men den ligger ikke helt optimalt.
Jeg har haft besøg af en saddelmager to gange, den første gang var i Marts sidste år, der skulle der ikke gøres noget ved den, den lå perfekt så det var ikke noget dårligt køb!

Men sener hen på sommeren synes jeg den begyndte at mangle lidt polstring bag i. Jeg tog kontakt til saddelmageren igen, og ganske rigtigt, den manglede lidt bag i, grundet hendes muskel opbygning. Nu er der bare så meget i puderne bag i at der ikke kan være mere, men problemet er ved at komme tilbage! smiley
Og vil helst ikke af med min saddel da den er super god, og at det nok kun er en periode den ligger dårligt til hun får nogle flere skulder muskler!

Derfor søgte jeg på nogle forskellige lammeskindspads, og fandt dette lækre et: http://www.fynsrideudstyr.dk/korrektionspad

Jeg er ellers ikke tilhænger af at bruge alt muligt mærkeligt mellem underlaget og sadlen, men bestilte det alligevel, da det er et korrektionspad hvor jeg kan lægge et tilpasset stykke filt ind bag i.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres mening omkring brugen af lammeskind mm. Hvad er fordelen og ulempen er, osv.

På forhånd tak, håber der er nogle som kommer med nogle gode argumenter for og imod!

Hilsen Naja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammeskindspad...
  • #1   13. feb 2013 Tak for det hurtige svar! Det er også det jeg tænker, det er måske et par måneder det drejer sig om, hvor jeg så lige kan hæve sadlen lidt bag i med filt indlægene. smiley

Min saddelmager foreslog mig at brug et gelé underlag det første stykke tid i tilridningen, for netop ikke at får stød i ryggen, det ville virke tryk fordelene? o_O
    Jeg tror der er ligeså mange meninger som der er mennesker smiley

• #2   13. feb 2013 Jeg tænker hvis det er du skal have løftet den har du så overvejet et skumpad? Det kan ikke falde sammen på sammemåde som et lammepad hurtigt gør. smiley
    Det optager også de stød der let kommer i rykken.

• #3   13. feb 2013 Maja: Har også samme holdning til brugen af lammeskind, da jeg synes det er mærkeligt at gøre afstanden mellem hest og rytter større, som også svækker følingen. Har redet med lammesind på heste jeg har redet for andre, og det er bare ikke det samme som hvis man kun rider med underlag.

For mig er det lidt som om at når man rider med lammeskind er det en del af ens status, det signalere at man er lidt mere end andre, det er måske bare mig, men synes tit man ser det til stævner osv.
    Det er helt fint at ride med det, hvis der er en mening med det, altså er det også derfor jeg har købt et korrektionspad, som har et par ekstra fordele... smiley

• #4   13. feb 2013 Sabrine '- Team Gadehøj: Jeg har kigget på nogle forskellige former for skumpad og kiler, men har ikke fundet nogle som virkede super gode, da de er for "høj", da det kun er en 1-1,5 cm. vi snakker om den skal hæves. smiley
    Men ellers mange tak for ideen! smiley

• #5   13. feb 2013 Hver ting til sin tid, der er også mere mening med at bruge det som du gør, da det er et for hestens bedste, og ikke bare fordi det skal se godt ud at der ligger en pølse lammeskind hen langs saddel puden.
    A popo det der med at pakke hesten ind, nogle gange bliver vi bare en smule for menneskelige! smiley
    Det er nu dejligt at man ikke står alene med sine holdning! smiley

Kommentér på:
Lammeskindspad...

Annonce