Lammeskindspad... {{forumTopicSubject}}
Hej alle jer på HG!
Jeg står i en lidt træls situation, da jeg har en rigtig lækker Kentaur Athen saddel til min 4 årige DV hoppe, men den ligger ikke helt optimalt.
Jeg har haft besøg af en saddelmager to gange, den første gang var i Marts sidste år, der skulle der ikke gøres noget ved den, den lå perfekt så det var ikke noget dårligt køb!
Men sener hen på sommeren synes jeg den begyndte at mangle lidt polstring bag i. Jeg tog kontakt til saddelmageren igen, og ganske rigtigt, den manglede lidt bag i, grundet hendes muskel opbygning. Nu er der bare så meget i puderne bag i at der ikke kan være mere, men problemet er ved at komme tilbage!
Og vil helst ikke af med min saddel da den er super god, og at det nok kun er en periode den ligger dårligt til hun får nogle flere skulder muskler!
Derfor søgte jeg på nogle forskellige lammeskindspads, og fandt dette lækre et: http://www.fynsrideudstyr.dk/korrektionspad
Jeg er ellers ikke tilhænger af at bruge alt muligt mærkeligt mellem underlaget og sadlen, men bestilte det alligevel, da det er et korrektionspad hvor jeg kan lægge et tilpasset stykke filt ind bag i.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres mening omkring brugen af lammeskind mm. Hvad er fordelen og ulempen er, osv.
På forhånd tak, håber der er nogle som kommer med nogle gode argumenter for og imod!
Hilsen Naja
okt 2007
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 47
Min saddelmager foreslog mig at brug et gelé underlag det første stykke tid i tilridningen, for netop ikke at får stød i ryggen, det ville virke tryk fordelene? o_O
Jeg tror der er ligeså mange meninger som der er mennesker
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.553
Det optager også de stød der let kommer i rykken.
okt 2007
For mig er det lidt som om at når man rider med lammeskind er det en del af ens status, det signalere at man er lidt mere end andre, det er måske bare mig, men synes tit man ser det til stævner osv.
Det er helt fint at ride med det, hvis der er en mening med det, altså er det også derfor jeg har købt et korrektionspad, som har et par ekstra fordele...
okt 2007
Men ellers mange tak for ideen!
okt 2007
A popo det der med at pakke hesten ind, nogle gange bliver vi bare en smule for menneskelige!
Det er nu dejligt at man ikke står alene med sine holdning!
Lammeskindspad...