17. apr 2010 Følger: 91 Følgere: 88 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 770
Spejlrefleks kamera - Hvilket? {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg vil gerne lige starte med at sige, at jeg ikke var helt sikker på, hvor den skulle placeres.
Jeg skal konfirmeres her i April, og jeg ønsker mig rigtig meget et spejlrefleks kamera, men jeg er bare rigtig meget i tvivl!
Jeg aner ikke hvilket jeg skal vælge, da jeg i det hele taget ikke kender særlig meget til et spejlrefleks. Jeg har aldrig ejet et før, da jeg altid tager billederne med min telefons kamera ( hvilket er super godt, og jeg har egentlig fået nogle fine natur billeder ud af det! ).
Jeg er ikke rigtig 'nybegynder' inde for fotoverden, men heller ikke så god endnu, så jeg ville høre hvilke kameraer I kan finde?
På forhånd, tak!
/Nicoline.
mar 2012
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 619
Jeg synes det er helt vildt godt. Andre jeg kender har også dette kamera, og det er det samme med dem.
Det er billigt og til at gå til.
Det kan tilmed alt hvad man sådan har brug for. Det filmer også i HD kvalitet, og det har man også tit brug for. Så er det træls at have et kamera der ikke kan filme
Der er kommet en nyere udgave (NIKON D3200) Det er derfor dyrere, men det kan også mere + flere pixels
Håber du får dig et godt.
Ps. Nikon er helt klart det bedste, køb aldrig Canon, de går i stykker og er ikke særlig nemme at indstille. Desuden er det ikke ligeså rart at holde på
Pps. Fik selv mit i konf. gave (2011)
mar 2012
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 619
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Folk er ret farvede fordi de anbefaler som regel det kamera mærke de selv bruger og har kun haft brugt det, ikke haft 4 andre i brug over en længere periode.
Derfor syntes jeg du skal finde ud af hvilket et du selv syntes om, de føles forskellige og holde på og ser forskellige ud så tag ned i en fotoforretning og prøv.
Jeg bruger Canon fordi det startede jeg med, så nu kender jeg det system.
Men alle spejlrefleks tager gode billeder, det kræver bare at man kan indstille dem rigtigt.
apr 2010
Følger: 91 Følgere: 88 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 770
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 715
apr 2010
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 79 Heste: 2 Svar: 11
Har prøvet noget Nikon, men det har ikke lige været mig.
Så jeg anbefaler Canon!
okt 2006
Følger: 48 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
apr 2010
Spejlrefleks kamera - Hvilket?