{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Dansk pony med på weekend til Sverige? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have dansk pony med til sydsverige i en forlænget weekend i maj. Jeg har logi på gård. Vi skal ikke deltage i stævne.
Har nogen prøvet det?
Kan man køre over broen med gyldigt hestepas uden sundhedsattest?


Jeg har kopieret følgende fra DK Rideforbund:
For registrerede heste gælder det, at de har et hestepas udstedt af Landscenteret Heste eller et FEI pas udstedt af Dansk Ride Forbund.

Ved udførsel af registrerede heste til andre EU-lande (herunder Schweiz), skal hesten være ledsaget af et pas, som beskrevet ovenfor. Vær opmærksom på, at passet skal indeholde erklæring om medicinsk behandling (se medicinerklæring nedenfor).

Derudover skal den være ledsaget af en sundhedsattest, som er udstedt af embedsdyrlægen/den lokale fødevareregion inden for de sidste 48 timer eller senest sidste arbejdsdag inden afrejsen.

Sundhedsattesten for registrerede heste kan downloades fra Fødevarestyrelsens certifikatdatabase. Vælg så vidt muligt den sundhedsattest, som er udfærdiget på modtagerlandets sprog.

Der kan kun udarbejdes én sundhedsattest pr. registreret hest og attesten er gyldig i 10 dage efter embedsdyrlæges attestering.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk pony med på weekend til Sverige?
Kommentér på:
Dansk pony med på weekend til Sverige?

Annonce