{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Trailer spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Ja det er faktisk ganske simpelt smiley
kan man/er det tilladt at køre hesten i traileren uden at sætte bom for den?
Hvis nu man gerne vil have skille væggen i sin trailer til siden så hesten har noget mere plads og det så ikke er muligt at sætte bommen på?

Jeg er godt klar over den så ville kunne finde på at prøve at bakke ud når man så tager lågen ned men det er vel bare et spørgsmål om træning tænker jeg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer spørgsmål :)
  • #1   16. feb 2013 Jeg ved det ikke, men jeg ville mene det er en dårlig ide at køre med skillevæggen til den ene side, da risikoen for at hesten falder under kørslen er større fordi den ikke står "i spænd" og hvis det først sker, kommer den nok i klemme /:
    Men som sagt aner jeg ikke om man må smiley

• #4   16. feb 2013 rolig nu folkens smiley Har jo ikke mishandlet eller tortureret ham "endnu" med at køre med ham XD

Min hest er bare ikke glad for trængt plads smiley og kan faktisk ikke få ham i traileren med skille væggen sat hvor den nu skal være.
    Men skille væggen sidder ikke løst på nogen måde og man behøver jo ikke have den helt væk eller til siden.
    Bare så han gerne vil derind smiley
    Han har aldrig været i trailer før jeg begyndte at træne det med ham har vi nu gjort 5 gange .
    han er en 20 årig ox araber smiley som ALDRIG har været i trailer.

• #6   16. feb 2013 vi har iøvrigt en 2 hestes trailer hvor han skal køre alene i den.
    Så det der nok ikke meget stabilitet i XD om bommen er på eller ej smiley

• #7   16. feb 2013 Bommen gør traileren stabil og det er ikke lovligt at køre uden de er spændt. Men man til mange trailere købe en ekstra lang bom.
    Men hvis du kun har trænet 5 gange, så er det mere træning der skal til.

• #8   17. feb 2013 min havde samme problem - den var vant til at køre i lastbil - vi gjorde det at vi læssede ham lukke bagsmækken og brugte så god tid inde i traileren på at skubbe lidt og få ham over til siden og så flyttede vi simpelthen skillevæggen lidt af gangen men han stod der inde med bagsmækken lukket og nu er han en af de mest eksemplariske heste at have med til stævne ;D

• #10   17. feb 2013 Synes altså nogle gange (tit) folks reaktioner på emne som fx dette omkring et spørgsmål. Er meget voldsomme smiley
    OG det lyder jo faktisk som om man har mishandlet sin hest ved bare at spørge.?
    Havde jo ikke skrevet nogle steder jeg havde gjort det eller ville gøre det der er jo en grund til jeg spørger smiley
    Så måske man skulle tage det med ro og trække vejret også svare mere modent eller lade det ligge. smiley
    For forumet burde jo være et sted hvor man kunne få noget hjælp og viden ikke blive lagt ud som en forbryder smiley

Tak for alle jeres svar smiley

• #12   17. feb 2013 Jeg ved ikke om det er lovligt uden bom men du kan jo købe en det man kalder 3/4 bom. det er en længere bom så skillerummet kan være til side. Jeg har selv haft en hest der bare ikke kunne med trænge steder og lagde sig ned i traileren og kom alvorligt til skade, hvis ikke vi havde den lange bom på

Kommentér på:
Trailer spørgsmål :)

Annonce