{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Er folk komplet idiotiske? - Hendvendelser til annoncer... {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld jeg ved godt det måske kan virke provokerende, men jeg må indrømme at jeg bare blev fuldstændig forbløffet over en ignorance nogle mennesker åbenbart har til andre menneskers annoncer!

Jeg søger en ung hest og har tydeligt skrevet/udpenslet hvad det er jeg søger i en sådan hest.
Men alligevel har jeg fået utalige henvendelser der var direkte idiotiske i forhold til "kriterierne". Folk henvender sig med heste på 16+ eller heste der har haft store skader og siger: "Jamen den er ok nu" eller "selvom den er gammel er den frisk som en fisk"...

Søde venner jeg søger jo en hest jeg kunne håbe på at have i 20 år ikke en hest som ER tyve år!

Jeg har også lagt mærke til hvor mange der i salgs annoncer spørger: "udlånes den?" eller "søger du en part til den?"
Gud fri mig vel det ville gøre det hele så meget lettere hvis folk dog bare kunne forholde sig til ANNONCEN! smiley

Jeg ved at der er mange andre der oplever det samme. Men jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk forsøger at sælge en hest der for eksempel er 20 år til en som søger en unghest? Er der nogen der kan fortælle mig om det er "tiderne" eller om folk bare generelt ikke læser det man gør sig umage med at skrive?
Jeg undskylder dette sure opstød, skulle bare lige af med noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er folk komplet idiotiske? - Hendvendelser til annoncer...
  • #1   19. feb 2013 hørt

  • #2   19. feb 2013 Når jeg skriver at jeg ikke ønsker en hest der har unoder eller fejl, så er det pænt irriterende når folk så henvender sig med en hest der har svage kodeled eller andet smiley

  • #3   19. feb 2013 ...Jeg blev ringet op af en, talte med hende i over en time, med skrigende unger i baggrunden, for til sidst at høre spørgsmålet: "Vil du låne ham ud?"
    NEJ jeg ville ikke låne ham ud, og vær SØD at fortælle mig jeg ikke har spildt en hel time på ingenting!!

    -_-'


    De få ødelægger det bare, for de mange.


    Men mht. søgeannoncer, synes jeg ofte folk godt kan ødelægge det lidt for sig selv, ved ikke at være helt konkrete, forlange meget til ingen penge, eller svare i beskederne under annoncen på dyr der ikke er det, der søges i annoncen. Det er selvfølgelig ikke alle, der er sådan. Men mange...


    Det er det samme med bytte. Hvis man først har set én der har skrevet "bytte?" og annoncer har skrevet "måske", jamen så kører rullen jo :o)




  • #5   19. feb 2013 Hørt hørt Ku være du skrive du vil ha en gammel syg skadet hest Så kan det være folk med unge friske heste skriver i stedet for

    Men ja. det andet er så dybt useriøst.


  • #7   19. feb 2013 Jeg ryster tit på hovedet af der findes folk som ikke kan tænke selv, eller LÆSE hvad man SKRIVER i annoncen smiley Og selvom man skriver med store fede bogstaver, så bruger de alligevel deres tid på at henvende sig! Magter det heller ikke smiley

  • #8   19. feb 2013 Vibeke T: Ja det kunne være jeg skulle prøve det en anden gang smiley

    Man jo folk må jo være desperate som Bettemus også skriver hvilket jo er meget trist... Men derfor synes jeg stadig at man skal overveje om det man foreslår er for dumt...

    Til Karina S: Ja det er jo netop sådan nogle situationer der kunne have været undgået hvis folk nu tænkte sig lidt om smiley Med hensyn til min egen søge-annonce har jeg klart og tydeligt skrevet hvad jeg søger. Der er heldigvis også mange fornuftige mennesker der henvender sig seriøst og i henhold til mine kriterier smiley

    Men jeg har før været ude og set på heste som slet ikke passede til hvad ejeren havde lovet om hesten. Det sker jo også at ejerne "glemmer" at informere om at hesten for eksempel har unoder... det kan bare være så dyrt når folk ikke er ærlige! smiley


  • #9   19. feb 2013 Ulla: Helt sikkert!!

    Når folk har skrevet på ham af min, har jeg svaret på de første par spørgsmål de har haft, og derefter med det samme henledt på at de kan komme ud og se ham.
    Dette er ganske enkelt fordi, at de useriøse købere hurtigt "smutter igen" når man begynder at vil have dem ud og køre efter dyret.


    Jeg har til nu, ikke haft nogen på besøg, fordi folk de "bare lige ville høre" når de har skrevet, og jeg har sagt de skal være mere end velkomne, til at komme ud og se og opleve ham live smiley


  • #10   19. feb 2013 CoDok: Det var meningen at jeg ville tage en tur til fyn og jylland i løbet af foråret og sommeren, men først på det tidspunkt da jeg til at starte med ville tage ud og se hvad der var på sjælland smiley jeg ønskede derfor ikke kun at få henvendelser fra folk på sjælland da jylland og fyn ikke var helt ude af billedet smiley Heldigvis stopper søgningen måske på fredag! smiley

  • #11   19. feb 2013 Og det er så i øvrigt også irriterende når folk, der f.eks. søger parter til deres hest ikke lige skriver de mest basale ting - som f.eks. hvor pokker kræet er opstaldet henne smiley

    Men ja, der er utroligt mange, der ikke evner at læse det der står.. Det ser jeg alt for mange gange..


  • #12   19. feb 2013 Aaaarh DD.. Din hest går jo ikke M nu, så vidt jeg ved har du ikke været særlig meget i kæmpe genoptræning ( til at ride en M ) og derfor ved du jo hellere ikke om han kan klare en m og det hårde træning.

  • #13   19. feb 2013 Hørt Hørt smiley

  • #15   19. feb 2013 Simpelthen så irriterende. Blev også tilbudt (i bytte med min pony) en shetlandspony, på trods af, at jeg havde skrevet den skulle være/blive mindst 140+ cm. Træls, træls.

  • #16   19. feb 2013 Helt enig! Og så hader jeg hvis der er 10 (overdrivelse fremmer forståelsen) der spørg om det samme , læs dog kommentarerne og annoncen ! Det ku jo være man fik svar på det man ville -.-'

  • #17   19. feb 2013 Amen! Mange læser desværre ikke annoncerne ordentligt igennem. Eller også er de bare for dumme til at fatte, hvad der står :-S

  • #18   19. feb 2013 Af selv samme årsag, søger jeg ikke længere part her på siden

    Det var virkelig latterligt hvilke henvendelser jeg fik + spørgsmål der tydeligt VAR skrevet i annoncen

    Søgte en rutineret dressur-rytter og fik nærmest kun henvendelser fra piger der engang imellem havde redet deres forældres venners skovturshest. Jesus


  • #19   19. feb 2013 Jeg er glad for at jeg ikke er ene med dette synspunkt smiley

    Det er jo anstrengende at annoncere når folk ikke forholder sig til "hvad skrevet står"... Jeg er bare glad for at hesten snart er fundet, så jeg ikke behøver at bruge min tid på nogle menneskers useriøse henvendelser! smiley

    Men man må gi' dem at de er ihærdige og det faktisk også til en hvis grad er morsomt... smiley


  • #20   19. feb 2013 Camilla Sauer - LOL, jeg læste det først lige som skovturshesten "altid" hed Jesus (sådan en generalisering).. Det er det med at have øjnene med sig, og se forskel på de der kommaer og punktummer smiley

  • #21   19. feb 2013 Puha, kender det selv smiley da jeg søgte lånehest, hed det sig minimum tilredet, så havde jeg ikke noget imod og videruddanne, men jeg fik mange: "jeg har en to års du gerne må låne til at hygge om et års tid, for så skal jeg selvtilride den" bla bla. Jeg ønskede ikke en to års, jeg ønskede noget jeg kunne ride på.

    Håber du ikke giver op, og finder den rette for dig smiley


  • #27   7. sep 2014 Jeg følger trop med dig TS. Jeg er VIRKELIG rystet! Jeg var af den overbevisning at folk havde nok moral til ex. ikke at tilbyde en utilregnelig og utilreden hest til pigen, der søger en godmodig lærehest. Pigen er mig. Det skræmmer mig, at folk er så ivrige for at sælge, at de direkte lyver for at få solgt deres hest. Ved de første to heste jeg var ude at prøve, havde ejeren kontaktet mig ud fra en annonce jeg havde skrevet om at jeg søgte en rolig og stabil lærehest. De mente, at der var et perfekt match. Den ene stejlede på ridebanen, ikke kun én gang. Og den anden satte i fuld galop, sprang over ridebanegærdet og fortsatte ellers ud over markerne indtil den ikke gad mere. Og der er flere af de historier, hvor de kommer fra. Det var i foråret og efter et utal af de episoder opgav jeg faktisk lidt. Nu er jeg på aktiv hestesøgen igen, men (desværre) med et lettere skeptisk øje. Man kan hurtigt komme til at føle sig naiv!! Så ærgerligt, at nogle totalt overser vigtigheden af at få matchet rytter og hest rigtigt - det kan have så fatale konsekvenser at lade være...

  • #29   7. sep 2014 Ja, det er det da egentligt smiley Havde selv overset dato smiley

  • #31   19. okt 2014 Jeg har en part annonce, hestene står i Randers, men for henvendelser, om hvorvidt hestene lånes ud. Eller om greve, Slagelse, osv. Er for langt væk!?

  • #34   20. okt 2014 Ja det kan jo godt være, at det er et meget gammelt indlæg at hive frem smiley Men det er åbenbart stadig aktuelt smiley

    For nylig annoncerede jeg efter en part til min dejlige traver, der nu er ridehest smiley Jeg søgte specifikt efter en til tirsdag og torsdag eftermiddag.

    Den første rytter var god og ville gerne have part, men skrev så til mig efter han var prøvet, at hun ikke kunne tirsdag og om jeg ikke lige kunne lave noget om, så hun kunne ride mandage i stedet smiley

    En anden kunne slet ikke ride ham. Og så havde jeg en der var besluttet, men hvor jeg pludselig intet hørte smiley

    LÆS annoncerne inden du reflekterer. Du spilder din egen og andres tid, hvis ikke du er seriøs smiley

    Vil dog sige at jeg rekrutterede en sød part indenfor egne rækker til om tirsdagen og en anden til torsdag eftermiddage smiley

    Så jeg er yderst tilfreds smiley

    Ulla


Kommentér på:
Er folk komplet idiotiske? - Hendvendelser til annoncer...

Annonce