2.883 visninger
|
Oprettet:
Praktik hos Helgstrand Dressage :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg skal i praktik hos Helgstrand i uge 10, nogle der har erfaring med stedet og ved hvordan det er at være der? Glæder mig meget til ugen. Men ville lige vide lidt om hvordan der er. Hvad tid møder man i stalden om morgnen og hvad tid får man fri om aftenen?
Er også rimelig intresseret i at vide hvordan der er hos Stutteri Ask, da jeg skal derhen i ugen efter
feb 2010
Følger: 77 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 120 Svar: 368
dec 2007
Følger: 175 Følgere: 166 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 170
Jeg synes de var rigtig søde deroppe, især Andreas og Marianne selv, de var virkelig total nede på jorden og spurgte indtil os og sådan. Beriderne og rytterne deroppe er også rigtig søde. Hestepasserne er også søde nok, nogle af dem kan dog godt virke lidt snobbede indimellem, men alle er gode til at hjæpe alle deroppe:)
Du kan i hvertfald godt glæde dig, det er en virkelig fed uge!
dec 2007
Følger: 175 Følgere: 166 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 170
jan 2012
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 9
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 872
Andreas er en fyr der er nede på jorden.
Ved du hvad din praktik går ud på?
Hvis ikke, skal du nok regne med at det kun bliver staldarbejde og se ham ride nogle heste. Husk ikke at sætte for høje forventinger, for ellers bliver du bare slemt skuffet. Men et godt tip er at være frisk, glad og smilende hele tiden! Det virkede utrolig godt for mig da jeg arbejde i forskellige stalde i England.
Vær god til at hjælpe andre, gør dit arbejde godt og grundigt, brug din tid fornuftigt, så er jeg bestemt sikker på at Andreas vil vise dig stor taknemmelighed og hvad der ellers følger
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 669
Jeg synes ikke om det dengang, men når jeg tænker tilbage på det nu, hvor jeg er 15 år, kunne jeg sagtens have taget lettere på det end dengang.
Skulle møde kl 07.00 og havde fri kl 17-17.30 afhængig af hvornår vi var færdige.
Vi havde to pauser om dagen, den ene på 30 minutter, og den anden på 1,5 time.
Nogle morgener var der også møder (som vi var med til i stedet for pausen på 30 minutter) hvor vi så fik morgenmad til mødet.
Folk var utrolig strenge, især de andre staldpiger. Jeg tror jeg vaskede omkring 30 heste hver dag, og vi taler om shampoo over hele kroppen osv, rullede omkring 20-30 bandager op hver dag, hentede heste der skulle til ridning, og tog heste tilbage i boksen, og fordi at hans ene stald var under ombygning dengang, havde han kun 2 stalde, den ene med alle hingstene og dem der koster en formue, og den anden hvor ''alle de andre'' stod i (det var i stævnebokse og der var MANGE) så derfor skulle jeg omkring 5-6 gange om dagen gå med en kæmpe stor trillebør med vand, frem og tilbage for at hente nyt vand og give hestene det (vandkopperne virkede ikke endnu) Men som sagt, hvis jeg tog derop nu, ville jeg nok synes det var en god oplevelse, og tage alt det grove i stiv arm. Den ene rytter deroppe som hedder Thomas, er utrolig sød og hjælpsom og det er Marianne også, så ikke så meget til Andreas, da han havde travlt med at ride og skulle til forskellige arrangementer.
Håber du kunne bruge det.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
min dag begyndte kl 7 om morgen, og sluttede kl 18.30 om aften.
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 135 Svar: 934
jun 2007
Følger: 276 Følgere: 249 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 390
-De taler også rigtig meget svensk og engelsk!
dec 2008
Følger: 105 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 85 Svar: 813
jan 2010
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 175
Praktik hos Helgstrand Dressage :-)