{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Uens muskelsætning {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Hvad skyldtes det, at jeres havde uens muskelsætning ved lænd/hofter?

I efteråret (der var hun ikke helt tilredet) havde min hest en låsning i venstre hofte, og havde meget ondt, hver gang jeg lavede øvelser bagefter.

Hun har knap så uens muskelsætning nu, men stadig!

Jeg rider meget lidt pt, så det er noget, hun kompenserer for hele tiden. Det kan man i øvrigt også se, når hun trækkes, og jeg ser hende bagfra. Den ene side kommer en del mere "op".

Har i øvrigt haft fys ude igen, og skal have det regelmæssigt. Men sagde det med hoften, og hun mente ikke, der var noget.

Derimod ved knæet, langt oppe på bagbenet..

Hesten er kun 3, men må sige, at hun går helt kold, hvis hun ikke rides mindst hveranden dag!

Og pt. venter jeg på, Kit sender min sadel, har haft svært ved at få fat i hende, og det er meget on/off, så jeg ved ikke, hvornår den kommer.

Fys mener, det ville hjælpe, at hun kommer fremad, men det gør det ikke. Har prøvet over flere omgange med mange skovture, hvor jeg trækker hende ½-1 time, og hun går frisk fremad. Jo, når hun går fremad, så udligner det sig, så hun kommer lige meget "op" i begge sider, når man ser hende bagfra.

Men hun SKAL enten longeres (bruger skævhedsterapi, det hedder ARR), eller rides, ellers får hun låsninger, slår fra, får ondt, nægter at gå på den ene volte.

Eftersom hesten knap er kommet igang med ridning, kan man godt blive lidt bekymret.

Har I prøvet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uens muskelsætning
  • #1   22. feb 2013 VI havde en opstalder hvis hest havde ondt i knæet (bagben) og den havde uens muskelsætning på inderlårene. Hvis hesten har ondt i knæet kompensere den i kroppen for at aflaste og det kan måske give de andre problemer du omtaler??
    Bare lige en tanke herfra smiley


  • #2   22. feb 2013 Vi har en hest ude på vores rideskole, som har samme problem. Vi fik af vide at vi skulle sørge for at den kunne søge ned ad hele tiden. Og strække halsen så tit den ville. Og den skulle også helst gå friskt og afslappet fremad, med mulen så tæt på jorden så muligt. Og i dag kan den rides helt normalt, så det hjalp:-)

Kommentér på:
Uens muskelsætning

Annonce