{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Uddannelse til beslagsmed {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at uddanne mig til beslagsmed, eller dvs. jeg VIL GERNE uddanne mig til beslagsmed, hvis det er muligt! For det er jo ikke fordi praktikpladser hænger på træerne for tiden smiley Men jeg tænkte på om der er nogen af jer der er i gang med, eller kender nogen, der er i gang med den uddannelse? Hvordan er det? Og er der nogle der har gode råd til at finde en praktikplads/mesterlære - skal man være ufatteligt heldig, skal man tage en ramme øller med og fedte for sine lokale smede eller hvad virker? smiley

Og JA jeg er en pige, men jeg er 185 cm høj og træner karate, så jeg kan altså godt klare det! xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse til beslagsmed
  • #1   22. feb 2013 Nope, men husk nu - er det, det du vil hele livet? smiley

Det er et meget hårdt og meget opslidende arbejde! Dag ud og dag ind og skulle stå i den stilling med din ryg.. smiley

Ville selv gerne være beslagsmed men er ikke sikker på at jeg gider det resten af mit liv smiley

• #2   22. feb 2013 jeg ved sgu ikke hvad jeg vil hele mit liv - er 18 år gammel.. hvis jeg bliver træt af at være erhvervsuddannet så må jeg hoppe over til noget akademisk i stedet for, men lige nu er det det "beskidte arbejde" der trækker. smiley

• #3   22. feb 2013 Jeg kender en der er igang, han mangler 1½ år smiley

• #4   22. feb 2013 cool, hvordan synes han det er? og havde han svært ved at finde en praktikplads? smiley

• #5   23. feb 2013 Jeg tror umiddelbart, at han er glad for det, og jeg tror ikke han havde specielt svært ved at finde praktikplads, idet hele hans familie er hestemennesker med store omgangskredse inden for hesteverdenen smiley

• #6   23. feb 2013 ja det kan jeg godt se, det gør det noget lettere! hele min familie er akademikere så jeg får nok lidt større udfordringer dér smiley

• #7   23. feb 2013 Jeg og en coach/vejleder fra jobcenteret undersøgte dette for et års tid siden. Det er ekstremt svært at finde en læreplads som kvinde. Det er det fordi smede normalt går i bad når de kommer hjem, men alligevel skal de leve op til kravene om toiletter og badefaciliteter til begge køn, hvis de har ansatte af begge køn (inkl. dem selv). Derudover inrømmede en vejleder fra uddannelsen at smedenes koner ofte blev jalous og derfor havde mandlige smede nogle gange kontaktet ham for at høre hvordan de kunne komme af med deres kvindelige elev igen. Det var absolut ikke opmuntrene for mig at høre og jeg håber at du måske har bedre held:)

• #8   23. feb 2013 Du kunne jo starte ud med at arrangere med en smed, at du kan køre med ham en uges tid eller 2 - bare for at få en fornemmelse af, om du synes, det er noget for dig.. :o)

• #9   23. feb 2013 God råd find noget andet mænd er stærkere ind kvinder og de holder ikke længe og kan du virkelig hest så bare vændt du bliver træt af dem stille og rolige mange heste folk har deres heste som børn og glemmer at opdrave dem også bliver smeden revet rundt desuden er heste verden i jylland og på Sjælland ved at smuller pgr for mange smede de slårs for kunnederne og priserne det ikke en udød race i nu men folk bruger smedene for lidt om vinteren så firmager går dårligt desuden når du først er udlært går der flere år før du heldige i at få gode kunde hvis du får nogle er det virkelig dumme heste eller de kunder som de andre smede ikke ville havde dårlige betaler tag en uddannet hvor du bruger hænder og dit hovdet i længen tjæner du mere og du går ikke i stykker håber det bedste for dig

• #10   23. feb 2013 Ldr det sidste med du skriver med at konerne bliver jaloux er rigtig også en kæmpe forhindring kan jeg kun give din vejleder rat i men kraven er helt oppe i været også for smedene for at oplære en elev og svært at overholde

• #12   23. feb 2013 tusind tak for svarene! der er en del kvindelige smede allerede, så mon ikke det kan lade sig gøre. må finde en single smed der ikke går i bad smiley Christina Æ, det du skriver giver mig faktisk bare mere lyst til at gøre det for at bevise det kan lade sig gøre xD

• #13   23. feb 2013 Ja det kunne jeg god forstille mig hel og lykke

• #14   24. feb 2013 hehe - tak!

• #15   24. feb 2013 Tror også det er en god ide´at spørge en smed, om du må køre med ham rundt en uges tid. Så får du nok nemmere fornemmelsen af, hvordan hans hverdag hænger sammen. Og du kan måske spørge ham indtil det, at være elev. Måske du kan spørge den smed du bruger, om du må komme med ham i "praktik"

Jeg tror at hvis kvinder eller ser stærke nok fysisk, så vil det da være et dejligt med også et hårdt job. Det er stadig en mande verden, men tror nu nok, at der dukker flere piger op også, faktisk ligesom inde for bygningsmaler faget. Hvor det i starten kun var mænd, kom interesseren også op for det, hos pigerne, og de har nu næsten overtaget faget.. smiley

• #16   25. feb 2013 Præcis Stine H smiley sådan går det jo med alle brancher efterhånden, der kommer mere lige fordeling af mænd og kvinder. det er måske en meget god idé at køre med en, også så man kan få en fod indenfor og høre ham om han ved om nogle måske kunne tage en lærling ind. det er med at få gjort det strategisk rigtigt i hvert fald smiley

• #17   25. feb 2013 Få fat i en smed der gider have dig med 1 uges tid, og hvis du stadig gerne vil være smed derefter, er det bare med at søge søge og søge... Men det bliver svært, ikke fordi du er kvinde, men pga tilskuddet de før fik ved elever er fjernet og ikke ret mange smede gider elever og det dertilhørende "bøvl" når de ikke kan få tilskud til det...

Ville selv være smed førhen, men mit håndled vil ikke kunne holde til det desværre...

• #18   25. feb 2013 Tak for de gode råd. Det er virkelig ærgeligt at det skal være så svært at komme i gang med den uddannelse, når der rent faktisk mangler gode, pålidelige, venlige, autoriserede beslagsmede. Jeg vil gøre mit bedste! hvad var der galt med dit håndled?

• #19   25. feb 2013 Hov, beklager nogle af fejlene hehe.. Skrev fra min Iphone.. smiley

Men ja lige præcis.. Jeg har sådan lidt. Hvorfor ikke prøve og se om ikke man kan få en elevplads.. Nogen skal jo være de heldige, og det kan ligeså godt være dig. Som så mange andre.. Man får ikke noget foræret i denne verden, så man må selv kæmpe for det man vil.. smiley Så bare igang med det du drømmer om.. smiley

• #20   25. feb 2013 Jeg har svage led, og især mit håndled er slidt, så det ville være ret dumt at satse p smede uddannelsen =/

Kommentér på:
Uddannelse til beslagsmed

Annonce