{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.470 visninger | Oprettet:

Gastro Care {{forumTopicSubject}}

Jeg har en mistanke om, at min hest har mavesår i lettere grad, og jeg vil derfor gernen afprøve Gastro Care, som jeg har fundet på en engelsk hjemmeside. Men jeg kunne godt tænke mig først at høre om, der er nogle herinde, der har erfaringer med det??? Og i særdeleshed kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen, som ved hvor lang tid 1,8 kg rækker og hvor lang tid 3 kg rækker? Det er nemlig de to forskellige mængder, der er mulighed for at købe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gastro Care
  • #1   23. feb 2013 Fandt det her ved en hestepraksis:
    Bruges til behandling og forebyggelse af mavesår.
    Pulveret blandes i hestens foder. Som opstart eller ved akut behov gives 30g 3 gange dagligt. Herefter som vedligehold 15g 3 gange dagligt

Men må jeg spørge hvilke symptomer den hest har siden du tænker mavesår, for du skal jo samtigdig finde ud af hvordan det kan værd at din hest har fået det, om det er stress eller foderrelateret eller andet. Har selv været det igennem hvor dyrlægen konkluderede at det hverken var forkert foder eller stress der var skylden, hvilket jo er det man mener ved heste er skylden. Han mente at det kunne være fordi den var syg forinden og pga at den ikke spiste mm at syren havde forårsaget begyndende mavesår. smiley øv øv.

• #2   23. feb 2013 Tak for det, Ida. Skal det forstås sådan, at det er Gastro Care, hvor man skal dosere som du har beskrevet?

Jeg mener, at både miljø og foder er i orden. Hesten har wrap ad libitum i timerne, hvor den er på stald (fra 16.00-06.00). Når den kommer på fold med de faste foldkammerater om morgenen, får den igen et par kg wrap derude. Derefter er der halm ad libitum på folden. Derudover fodres den med fiberpiller og Naturmusli fra St. Hippolyt. Sidste vinter var dette nok, men i denne vinter er jeg nødt til at give væsentlig flere fiberpiller (selvfølgelig opblødt), olie og Linamix i forsøget på at holde huld på ham, men er alligevel lidt tynd.
    Han er en DV på næsten 180 cm og bliver 5 i år. Han er vågen og har aldrig været særlig interesseret i foder. Jeg tillader mig at sige, at han en gang imellem er lidt "forstyrret" i hovedet - hvis du kender typen;-) Når jeg fx prøver at tage ham ud af folden (lige ud på den anden side af hegnet), hvor de andre går stille og rolig lige ved siden af, for at give ham noget wrap, vil han hellere hoppe tosset rundt end at æde. På andre måder er han fornuftig nok. Kan godt tage ham ind i stalden alene og strigle. Det er heller ikke noget problem at ride tur på ham alene.
    Så for at sige det kort mistænker jeg mavesår fordi han er svær at holde huld på og måske er blevet lidt mere kuldret. Han bor i det samme rolige miljø med faste rutiner, som altid, og har umiddelbart ingen grund til at være stresset. Tænker også at måske kan smerter trikke et mavesår. Han lavede nemlig et voldsom styrt på folden i efteråret og brækkede sædebensknoglen af bækkenet. Kun de første to uger kunne jeg og andre almindelige hestefolk se, at han var halt. Siden har hverken jeg eller andre almindelige hestefolk kunne se, at han er halt/har smerter. Men han har absolut træningspause, indtil han skal til kontrol hos dyrlægen til foråret. Men altså om han kan have smerter, selvom det slet ikke kan ses...????

• #3   23. feb 2013 Har du prøvet pronutrin eller gastrolar?

Jeg gav min det for en sikkerheds skyld, da hun ikke ville spise (et af symptomerne).

Efter 14 dage med pronutrin var der ingen symptomer mere.

Små mavesår (som op til 90% har) har heldigvis en super helingsevne, sårene kan være væk på en måned. Har jeg lige læst på en dyrlæge side, smiley

Derudover har jeg købt et høøks slowfeeder hønet (ikke alm. hønet), og det virker super. Der er stadig en smule hø tilbage om morgenen. smiley

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=710105

• #4   23. feb 2013 Tak for din kommentar og dine råd, Mulle. Ville din hoppe slet ikke spise, eller var hun bare mindre interesseret? Ved du hvilke andre symptomer der er. Jeg har spekuleret på om, når de taber sig som følge af mavesår, skyldes det så at de spiser mindré eller er det fordi fordøjelsen fungerer dårligere? Ved du det?

Pronutrin og Gastrolar - er det noget man kan købe og afprøve udenom dyrlægen, eller kan man kun få fat i det via en dyrlægekonsultation?

• #5   24. feb 2013 Min erfaring er, at det er møg dyrt men møg effektivt.

Pas nu på med alle de anbefalinger om probiotikum og præbiotikum for det er tarm-produkter og ikke mave produkter. Der er en årsag til Gastro Care skal hentes på apoteket eller hos dyrlægen smiley

• #6   24. feb 2013 Hej Hanne. Mange tak for råd:-) Jeg vidste slet ikke det om probiotikum og præbiotikum, og jeg har en klar fornemmelse af at det er mavesækken og ikke tarmene, der har brug for lidt hjælp. Ved du hvad Gastro Care koster i Danmark? Jeg havde jo tænkt mig at købe det via en engelsk hjemmeside .

• #7   26. feb 2013 Ja det er dosering på gastro gard jeg skrev smiley
    Det lyder umiddelbart som om at det hverken er foder eller stress hest der præger din hest til at have mavesår. Ja det kan sagtens være at smerterne kan gå ind og stresse din hest til mavesår.
    Lige umiddelbart vil din hest jo stoppe med at spise ved mavesår - det er i hvert fald hyppigst hvilket vil medfører at hesten taber sig. Og jeg kan sige af erfaring at det går hurtigt. Min unghest på samme alder som din spiser fint men den er også en hest der aldrig bliver tyk på nogen måder. Det må være lige som os mennesker at stofskiftet er friskelligt og derfor at du altid vil have en slank hest.
    Hvis din hest står stille og "kun " kommer på mark her efter dens skade er der ikke noget at sige til at den bliver lidt mere kuldret. Tror ikke at det er et tegn på mavesår.
    Det lyder ikke som typiske symptomer på mavesår din hest har. Men derfor skader det nok ikke at prøve at give den gastro gard når man også kan bruge det mod forebyggelse. Men ellers ville jeg kontakte dyrlægen lige for at høre hans/hendes mening, bla til om smerterne vil kunne fremprovokere et mavesår eller ej. smiley

• #8   26. feb 2013 Kan se at man kan købe det ved denne hestepraksis bla : http://www.hestepraksis.com/mave-tarmkanal

Ville dog høre dyrlægen omkring dosering ved din smiley

• #9   1. mar 2013 Tak for alle jeres råd og kommentare:-) Ville bare lige fortælle, at jeg alligevel valgte at sende min hest til dyrlæge og få lavet en gastroskopi i tirsdags for ikke bare at begynde at bruge en masse penge på at behandle noget som måske ikke var problemet. Men det viste sig faktisk, at han har mavesår både i mavesækken og tolvfingertarmen. Han har derfor været på Gastro Gard siden i tirsdag og allerede i går, torsdag, efter kun tre sprøjter kunne jeg se forbedring i hans adfærd og ædelyst - og i dag endnu tydeligere forbedring:-) Så som du skriver, Hanne, er det møg dyrt og møg effektivt.
    Som du skriver, Ida, var dyrlægen heller ikke overbevist om, at det var mavesår min hest lider af.... før han lavede gastroskopien.
    Så det ser heldigvis ud til at min hest snart er sig selv igen....og så må jeg se om det på sigt bliver nødvendigt at forebygge med Gastro Care....

• #10   1. mar 2013 Rigtig god beslutning at få lavet eb gastroskopi så du ved helt besked smiley godt at høre at han får det bedre så hurtigt smiley go bedring med ham.

• #12   2. mar 2013 Kanon video. Tak smiley

• #13   2. mar 2013 Ja super video, mange tak:-) Fremover vil jeg palpere de akupressurpunkter, hvis jeg (sammenholdt med de symptomer som jeg nu ved min hest får) får mistanke om at den er gal med maven igen. Men det skal selvfølgelig helst forebygges. Nu skriver du, Taz, at du behandlede med Gastro Care, men var det Gastro Care eller Gastro Gard??? For jeg håber på at jeg ikke behøver at behandle min hest i 4 uger med Gastro Gard. Måske behandlede du i 4 uger fordi det var Gastro Care, eller..??? Er Profeed også et probiotika? Er det et fodertilskud eller tilskudsfoder eller fuldfoder? Og kan du huske prisen? Jeg ved ikke så meget om probiotika.

Kommentér på:
Gastro Care

Annonce