{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Svindel! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Vi har købt en pony for et år siden og vi var opppe og kigge og ride hende og de var mega søde! Så for vi hende hjem og de vil ikke tage deres telefon. Lige nu her har jeg snakket med hendes helt tidligere ejer der solgte hende til dem vi købte hende af. Hun siger at hun solgte hende som hyggepony med en skade i benet og ikke kunne springe sååå godt..... Det har de slet ikke nævnt noget om til os.
Er det ikke svindel og hvad syntes i at vi skal gøre?
Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindel!
  • #1   1. mar 2013 Har I lavet en købskontrakt da I købte ponyen? Og handels undersøgelse? Uden noget på skrift er der ikke så meget at stille op smiley

• #2   1. mar 2013 har i kontrakt på købet ?

• #4   1. mar 2013 Ja vi har kontrakt på købet og de har selv skrevet under..... Ps. Hende der solgte amanda til dem vi købte hende af købte hende for 5000 og vi købte hende for 13000 med udstyr! smiley

• #5   1. mar 2013 Hvis i ikke har fået ponyen handelsundersøgt, og købt den som beset, kan i intet gøre... Det er svært at sige om det er svindel, da man som køber selv har et ansvar for at få hesten gennem undersøgt... Men selvfølgelig er det da for dårligt at folk ikke fortæller sandheden..

• #6   1. mar 2013 Der er ikke rigtig noget at gøre, når det er et år siden, det skulle have været fulgt op på noget før.

• #7   1. mar 2013 Vi har ikke haft muglighed for at vide det før? smiley

• #9   1. mar 2013 Men sælger har jo fortiet noget omkring hesten.. Den går jo ikke..
    Selv om de fravælger handelsundersøgelse osv, så skal sælger jo stadig være ærlig omkring hesten...

• #10   1. mar 2013 det er fuldstændigt det samme vi står i lige nu! vi har lagt sag an! men det kræver virkeligt mange beviser. i skal have det på skrift, handels betingelserne osv osv...

• #11   1. mar 2013 Vi købte en gang en Pony.
    De sagde det var en Vallak og vi fandt så ud af at det var en klaphingste.
    Da vi red den der over var den sød og alt det der, da vi kom hjem og red den nogle dage efter smed den min søster af i graven og trampede på hende

• #13   1. mar 2013 Da vi ringede til dem tog de ikke telefonen

• #14   1. mar 2013 Min hest har jeg måtte finde ud af alt omkring ved at spørge andre. Ejer havde ikke fortalt mig den ikke var vaccineret, havde fået ormekur, er periodevis halt, eller var krybebider.

• #15   1. mar 2013 Jeg er helt enig i, at det ikke er iorden, at man fortier noget om hesten.....

Samtidig sidder jeg selv og er helt ærlig omkring pony til salg - men det betyder så også, at jeg næsten ingen henvendelser får. Jeg tror desværre at mange sælgere er så presset af markedet, at hvis de vil sælge deres hest/pony, så "glemmer" de at være ærlige, for at få hesten solgt. Det er selvfølgelig ikke ok, men desværre betyder pengene ofte mere.............:-(

• #16   1. mar 2013 Åh nej da - trode da at hun var helt okay, og i sagtens kunne ride hende? smiley

• #17   1. mar 2013 Nej I skulle selv ha fået hesten undersøgt da i købte den!

• #18   1. mar 2013 jeg er ret sikker på der er 2 års ifølge købeloven, og de har handlet i ond tro, så den går ikk... det er bare at kontakte dem, de har ikke skrevet i kontrakten a den har fejl og mangler og selvom den er købt beset, har sælger fortiet væsenlig oplysning, men i skal kunne bevise at køber har handlet i ond tro og skaden har været tilstedet på køb tidspunktet.

• #19   1. mar 2013 der er ingen købelov gældende ved privat handel (hvis det er privat?)
    Og det er over 1 år siden hesten er købt...

• #20   1. mar 2013 svindel måske, men har hesten fungeret uden nogle genere fra skaden har de nok ikke tænkt over det. Hvad de har givet og hvad i har givet synes jeg er temmelig ligegyldigt her, i har jo betalt hvad i mente ponyen og udstyret var værd.

Men kan hesten ikke rides og kan i bevise at sælger handlede i ond tro er det jo et spørgsmål om at få en advokat til at sende dem et anbefalet brev omkring situationen, så er spørgsmålet så om det er det værd i forhold til omkostninger.

• #21   1. mar 2013 Vi kan godt ride hende og sådan noget men det er ikke sikkert at hun holder til det pga hendes skade og hendes tidligere ejer siger at vi godt kan springe lidt på hende smiley Og ligemeget om hun er skadet vil vi ikke af med hende! Syntes bare ikke at det er okay at sælge sin hest uden at fortælle at den har skader og vi gav over dobbel så meget som de gjorde jo....

• #22   1. mar 2013 Og de vil slet ikke tale med os jeg tror de er bange for at vi krævet at de skal tage hende tilbage... smiley

• #23   1. mar 2013 Ja det er da helt sikkert derfor. Og synes også man hører den ene historie efter den anden om uærlige sælgere. Derfor skal man som køber være super forberedt og grundig!

• #24   1. mar 2013 Jah..... smiley

• #25   1. mar 2013 Syndes det er for dårligt af sælger at de ikke fortæller sådan noget. Jeg købte en nordbagge hingst som skulle være 3 år og klar til tilridning, men så i passet han er 7 år, dog har jeg beholdt ham

• #26   1. mar 2013 Ja vi beholder også Amanda ligemget hvad! smiley

• #27   1. mar 2013 Tro mig du kan intet gøre smiley jo en advokat men hvis du ikke har givet over 60000kr for den kan det ikke betale sig at føre en retsag:-( man kan som sælger åbenbart gøre som man vil og dem der sælger til de her børn har desværre ingen samvittighed smiley jeg håber i finder en løsning....

• #28   1. mar 2013 Jeg håber ihvertifald at der kan gøres noget og det vil vi prøve på men......
    Det er også mine forældre der gør alle de der ting. Men vi ringer til dem og hvis de ikke tager den køre vi barfe op til dem smiley

• #29   1. mar 2013 Ja men vi vil prøve at gøre alt hvad vi kan for at der skal gøres noget ved det.... Det er også mine forældre der gør det. Vi har tænkt os at ringe til dem og hvis de ikke vil snakke med dem så køre vi bare op til dem smiley

• #30   2. mar 2013 hvis hesten fungere uden problemer i hverdagen, hvorfor er det så lige der gøres så meget ud af dette, jo måske holder den ikke men det kan i jo ikke vide om den gør eller ej, og der kunne jo ske noget hos jer som ville gøre den alligevel ikke kunne bruges.

Ok det er ikke i orden at sælger har tilbageholdt oplysninger som i burde have haft og som måske havde ændret jeres valg for et år siden.

Ang. prisen så har hvad sælger i sin tid købte den til intet at gøre med hvad i gav, i betalte hvad i mente var fair for ponyen og udstyret, og havde i ikke gjort var der nok en anden der havde. Derudover vides det jo ikke hvor meget arbejde sælger har lagt i den pony siden h*n købte den.

• #31   2. mar 2013 Altså ligemeget om den stadig kan bruges skal man jo stadig oplyse omkring det..... Ps jo det ved jeg jeg ved hvor meget de købte hende for har snakket med hende der solgte hende til dem vi købte hende af... Og hun sagde også at der var grund til at føle sig snydt!

• #32   2. mar 2013 er enig om at det burde være oplyst.

men om du så har fået at vide fra forhenværende ejer hvad de solgte den til til sælger, så er det jo egentlig ligegyldigt I mente den var det værd da i købte den, og som sagt er der lagt arbejde og udstyr i den kan den jo sagtens være steget i værdi.

• #33   2. mar 2013 Hun kostede 12000 uden udstyr vi fik det MEGET billigt med!
    Og de vil slet ikke tage deres telefon....

• #34   2. mar 2013 Købte engang en pony, som jeg blev fortalt var 14 år,da hesten er afhentet og kommet hjem på stald, modtager jeg en sms om at ponyen er 19 år gammel.......min datter nåede at have ham i 8 mdr, så måtte han aflives grundet organsvigt i leveren!!
    men jeg valgte at beholde ham, da han var miserabel at se på og jeg syntes ikke at han skulle tilbage til det samme igen,

Idag kan jeg så trøste mig med at han fik 8 rigtig gode mdr med min datter smiley

• #35   2. mar 2013 Det er virkelig bare træls sådan noget! smiley smiley

• #36   2. mar 2013 sådan døde Silas.

• #37   2. mar 2013 Ved hvad?

• #38   2. mar 2013 Jeg købte ham, men ved handelsundersøgelse vidste der sig skade.

Ejer blev tosset og solgte ham videre til heste handler. Han endte på en rideksole som springpony, jeg kontaktede dem og gav besked,d e var ligeglade. Nogle få måneder efter blev jeg kontaktet at han var knækket sammen i spring og skulle aflvies.

• #39   2. mar 2013 Men vi har ikke tænt os at de skal tage hende tilbage og tænker lidt om de kan sige at de så tager hende tilbage igen?

• #40   3. mar 2013 hvad er det egentlig i vil ved at kontakte sælger, hvis det ikke er for at de skal tage hende tilbage?
    blot oplyse dem at i har opdaget de har tilbageholdt oplysninger?

for hvis i vil have penge retur kan de vælge at give jer salgsprisen og tage ponyen retur og det må i jo så acceptere.

• #41   3. mar 2013 Ja jeg ved det godt.....
    Men der opppe spurgte vi direkte til dem " har hun nogle skader eller fejler hun noget?" Og så svarede de nej så de har jo løjet.....

• Ninja S
    Ninja S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #42   10. maj 2013 Hej, ja det er svindel!! jeg ville egentlig overtage min parthest, en quarter. men han gik ikke igennem handels tjek. han havde bilyd paa hjertet.. nu har saa ejer selv faaet dyrlaege ud. og ejer siger at hesten ikke fejler noget.. og at dyrlaege sagde det. nu skal hesten saelges til en hestehandler, det er svindel i mine öjne!! hvad synes i?

• Ninja S
    Ninja S Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 9
    #43   10. maj 2013 vild historie Day Dreamer!! jeg er i samme situation nu: hesten gik ik igennem handels tjek. jeg vil nu ikke köbe den. bilyd paa hjertet. nu vil ejer saelge den til hestehandler!! hvad skal man göre?

Kommentér på:
Svindel!

Annonce