At kunne jonglere med det hele... {{forumTopicSubject}}
Hej tøser!
Vil lige høre om nogen af jer kan dele ud af lidt erfaringer
Jeg har redet siden jeg var 3år gammel, og haft egen hest siden jeg var 9år, indtil for et år siden...
Jeg er inkarneret hestepige, og jeg savner det SÅ meget! Men tingene har ændret sig meget det sidste års tid - jeg er flyttet hjemmefra, har en kæreste, går på handelsskolen, går i fitness og har et arbejde med mange timer... Alt sammen er noget der koster både tid og penge!
Min første hest var en Welsh Cob, og jeg er stadig fuldstændigt forelsket i racen.. Stort set dagligt sidder jeg og kigger på salgsannoncer, og jeg vil så gerne have hest igen..
Er der nogen af jer der også har mange ting at se til i hverdagen, som stadig kan få det til at fungere, både tidsmæssigt og økonomisk med en hest?
Del MEGET gerne ud af erfaringer hvis i har nogle!
Mvh. Michelle
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.601
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
Men indtil i sommers læste jeg HF + havde 15 timers job om ugen + to heste + familie, venner osv..
Det hang sammen så jeg fik 7000 i SU med lån, fik ca. 3500 fra arbejdet. Så 10.500 i alt.. 5000 i opstaldning for to, husleje på 2000kr, også resten til faste ting
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jeg har familie óg venner, egen bolig, bil og gæld. 3 hunde, 2 katte og 3 heste. det er super hårdt, dyrt men jeg prioritere dyrene frem for mig, dvs ikke ret mange byturer, kun nyt tøj når det er nødvendigt og her taler vi nødvendigt som i at det jeg har er slidt op. inge chater rejser, og alt muligt andet luksus.
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 296
Jeg starter tidligt og går sent i seng...
en normalt dag for mig (hvor jeg arbejder) er så ledes:
0515 - står op. - omkring kl. 0545 er jeg i stalden mellem 5.45-7 ordner jeg alt i stalden.. Foder, giver hø-halm-vand, har hesten ude.. muger min egen boks, blander foder og stille hø frem til resten af dagen.. Så omkring kl. 7 er jeg hjemme igen.. inden jeg går i bad og gøre mig klar , går jeg lige en tur med min hund..( hvis han ikke er med i stalden) Så omkring kl. 8 sidder jeg i bilen og kører ind mod skolen... jeg er så på skolen fra 820-1430 (ca.).. Herefter suser jeg hjem for at få med hunden og skifte tøj.. Så skal Cefir rides og evt. på fold igen ... jeg er ca. hjemme igen kl. 18..
Det er en lang dag - og ja jeg har også en kæreste ( en meget forstående en af slags..)
Så er der også de dage hvor jeg har møder efter spisetid - bestyrelses arbejde.
Når ja og så foder jeg igen hver aften kl. 2030...
Heldigvis har jeg verdens bedste forældre der hjælper med økonomien... betaler en del selv ( eller arbejder noget af opstaldning af)..
Så kommer de dage hvor jeg kører til undervisning og stævner... De er laaange..
prioriter din tid...
Jeg suser ikke i byen hver weekend eller shopper amok hver weekend...
Jeg har det jeg har brug for og det har mine dyr også..
Intet er umuligt for den der bære viljen i hjertet...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Transporttid gør meget, des mere transport tid samt ventetid imellem fx. busser og tog gør det svære at nå det hele. Så at have en bil gør det klart lettere, istedet for at være afhængig af bus, men det koster jo desværre.
Håber at få råd til hest når jeg kommer i lære, men så skal tiden jo lige passe ind når man får fri kl. seks om aftenen :o)
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 535
At kunne jonglere med det hele...