{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

foder - billigt -hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Alle dejlige mennesker herinde, vil i ikke være søde at hjælpe mig.
jeghar disse to skønne hopper som pt går på løsdrift (hvilket ikke fungerer for den ene - hun bruger for meget energi på at sætte pels osv.)
nå men hun fodres lige pt med brogaardens fase balance (den blå) og havre (nogle gange valset andre gange hel)
derudover får hun olie, b-vitamin, samt roepiller og en gang i mellem får hun også lige en håndfuld lucerne.
hun fortsætter med roepiller uanset da alle på løsdriften får det
MEN jeg ønsker et billigere madbudget for hende ?
er der nogle gode forslag til en anden musli?
hvordan har i det med havre? hel eller valset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder - billigt -hjælp
  • #1   4. mar 2013 hej mus... GLS foder har et produkt hvor du kun skal give et halvt kilo om dagen... prisen er så 479 og er ca. 100 kr dyrere end Fase balancer.

Hestene skulle være dækket 100% ind på det.

• #2   4. mar 2013 Pega plus. Samme fabrikanten som spillers bare en helt anden pris klasse. Pris for 20 kg er 150 kroner og så er hesten dækket ind. De har en der hedder urte müsli. Den kan varmt anbefales. Den har mine heste på i løsdrift og de ser godt ud. De skal have halvanden kilo dagligt.

• #3   4. mar 2013 Hey havre feder ikke det er "ren" energi hvis du vil fodre med korn er byg bedre at fodre den med, tror ikke den får tykke ben af det når hun går løs:o)

• #4   4. mar 2013 hun SKAL have havre da hun mangler energien hun bruger lige pt alt sin energi på at sætte pels og hun mangler bestemt ikke huld - hun mangler energi (derfor får hun havre samt b-vitamin)
    vil lige kigge på de forskellige fodervarianter maaange taak smiley

• #5   4. mar 2013 de får wrap og frøgræs og har altid noget men uanset hvor mange vitaminer jeg propper hende med går hun kun baglæns hvis hun ikke får sin havre - har prøvet at tage havren fra hende (det duede ikke) smiley
    men næste år kommer hun ind da hun bruger for meget energi på at være ude og det ødelægger ridningen da hun mister sin fremdrift og det kan vi ikke have smiley
    men hvis hun kommer ind kan hun måske drosles ned på havren - den anden jeg har kan slet ik tåle havre så bliver den bims - den er frisk nok i forvejen og klarer sig fint på løsdrift

• #6   4. mar 2013 Jeg bruger brogaardesn fase ///, sammen med lucerne med olie. Rigtig fornuftigt foder med en god sammensætning.

Syntes du skulle overveje at tage havret fra din hest - hvis din hest mangler energi, så flyt den over på et foder hvor den er bedre dækket ind el. overvej om der er en grund til det. Orm, dårlige tænder osv.

At give hesten havre for at give energi, svarer lidt til at du skal æde slik/sukker for at holde dig kørende. Bestemt ikke en holdbar løsning.

• #7   4. mar 2013 Jeg ville ikke fodre med havre, de tager ikke på af det, her får de valset byg og breeder fra Dlg, samt alt det wrap de kan spise.

og tror endda at min traver skal på slankekur da hun er ved at være grundigt fed

• #8   4. mar 2013 Louise, hvor køber du det foder?

• #9   4. mar 2013 Du kan gå over og giv horselux easy eller plus som dækker hesten ind og så fiberpiller i stedet for havre hvis det er, de giver en bedre sund energi og så måske lidt olie også da det også giver energi.
    Havre giver hurtigt energi som hesten så bruger på at holde varmen, pels osv så når du skal ride er alt energi ude af den. Hvis du fodre med fiberpiller giver du den langsomt energi hvilken vil sige at du har mere energi når du skal til at ride.
    Og så er det et godt dansk kvaliltet foder som er billigt at foder med.

• #11   4. mar 2013 Tjek Besterlys produkter, de har noget RIGTIG godt foder til fornuftige penge og hestene trives optimalt på det smiley

• #12   4. mar 2013 Equsana har en del prisvenlige produkter. Jeg kan desuden anbefale eggersmann eller pavo, som er billig hvis man bestiller fra Tyskland smiley

• #13   4. mar 2013 Jeg fodre min med St. hippolyt Natur musli. En hest på 500 kg er dækket ind med alle vitaminer og mineraler ved bare et halvt kg om dagen.

Det koster mig lidt over 200,- at fodre med det (min får så også lucerne og roepiller sammen med muslien)

smiley

• #17   4. mar 2013 hun får både olie, b vitamin samt roepiller hver dag og hun holder formen fint hun er ikke for tynd og ikke for tyk så det skal der ikke reguleres på.
    jeg har prøvet fase to og det hjælper ikke en dyt og er stadig dyrt.
    hippolyt er også dyrt leder efter de gode men billige mærker...
    hun bliver ikke taget af havren da hun ikke fungerer uden leder dog efter en billig musli som kan fungere sammen med roepiller, havre, olie, b-vitamin

• #19   4. mar 2013 jeg er med dig i simpel fodring smiley
    og det skal jo nærmest leve af stråfoder ville bare høre om der var et billigere alternativ mht til korn:)

• #20   4. mar 2013 tak alle sammen hvor er i bare søde og gode smiley det er så dejligt man kan ligge en problemstilling op og så få alt slags hjælp smiley

• #23   4. mar 2013 Det er en ny trend folk siger de ikke må få havre, self må de da det.... og hvis man gerne vil give lidt energi er der intet i vejen med man giver havre, så længe det ikke er det hesten udelukkende lever af.

• #24   4. mar 2013 vil give NaturMüsli fra hyppolyt og majsflager oven i til energi...

http://hippolyt.dk/DK/Produkter/Hest/Foder/Basisfoder.aspx
    de har også en beregningsskema og de skal have lidt foder pr dag for at være dækket ind

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 38
    #25   4. mar 2013 Hvad med Hyppolyts Naturmüsli? Det er billigt. Og lucerne hver gang plus alt det hø/wrap den kan spise. Equifirst Basic Omega 3 er også godt. Linamix til at fede op med.

• #26   5. mar 2013 hippolyt synes jeg er dyrt men ved godt det er udemærket foder så tak for forslaget smiley

• #27   6. mar 2013 ?? Syntes du det er dyrt med 8.24kr i foder pr dag for en hest på 500kg i hård træning?

Så "nøjes" med fri wrap/hø & en god vit/mineral tilskud smiley NEJ det er ikke kritik, meen sådan lever mange heste i bedste velgåenhed smiley

LYKKE med valget af foder der netop passer din hest/e

• #28   6. mar 2013 ypsi en hest på 500 kg skal have mellem 800 g til 1,2 kg om dagen, dette er næsten det samme som det hun allerede bruger nu da det kun er 1 kg og prisen er lige så dyr/billig

• #29   6. mar 2013 hvad med noget så simpelt som et vinterdækken? så hun ikke skal bruge så meget energi på at smide pels på? smiley

• #30   6. mar 2013 ypsi og hård træning er ikke bare en time i et ridehus, hård træning er når du kommer op i middelsvær og opefter klasser, samt hvis du starter mange stævner hele tiden hvilket jeg ved gry og fanta ikke gør smiley

• #31   6. mar 2013 hyppolyt er ikke dyrt i forhold til, hvad det gør for hesten!
    rugpiller, hyppolyt, tørret hvidløg og lucerne er standard kosten hos os. og så får de wrap/hø samt gulerødder derudover.
    og hestene har den smukkeste pels smiley

• #32   6. mar 2013 missen man putter jo ikke flere gram i for den får mindre pels, den pels den har nu beholder den jo mindre hun klipper den eller den fælder selv når det bliver tid...

b-vitamin hjælper til heste der skal fælde og det giver hun allerede....

• #33   6. mar 2013 men missen hippolyt mangler også bare nogle ting som eks magnesium er der ikke meget af også må man selv ud og supplere også er det jo også dyrt....

mener jeg så på deres hjemmeside at det koster 220 for 20 kg sidst jeg kiggede..

• #34   6. mar 2013 Tina A
    VED hvad hård træning er... gav et eksempel på en fodring(Hvilket var forkert indlæst) Så det ER 11kr pr dag.. ved brug af NaturMüsli

Pt står der intet om hvor meget hesten får nu (det i kg pr, dag) & hun spørg hvad vi vil gi og jeg svarer hende....

Gry og Fanta smiley
    Vit/mineral der ku være godt til Wrap/hø
    (link fjernet)

• #35   6. mar 2013 jeg fodre med det samme som gry og fanta (marie): og det koster ca. 13 kr pr dag for 1 kg når vi køber dem i 15 kg's sække og 11,45 når det er 20 kg's sække.

Bruger vi hippolyt på 1 kg er det: 11 kr pr dag. Så det er 2 kr's forskel.

men det jo op til om 2 kr betyder noget i den lange ende....

• #36   7. mar 2013 er hippolyt billigere end brogaardensfase balance? for så vil jeg sørme hellere fodre med det.
    hva med tjørnehøj mølle -hvor ligger de henne prismæssigt?

Kommentér på:
foder - billigt -hjælp

Annonce