{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Minimumsalder - part. {{forumTopicSubject}}

Ja, ville lige høre jer..

Jeg har tænkt ret meget over det der med, hvornår jeg ville være tryg ved at overlade min hest til en part. Umiddelbart tænkte jeg 16+, men jeg synes det er super svært at vurdere - for der er jo så enormt stor forskel på folks niveau og modenhed i de forskellige aldre. Jeg har mødt 12 årige piger, som jeg ville foretrække frem for visse 17 årige. Dog må der også være en nedre grænse, simpelthen af hensyn til sikkerheden - synes jeg.

Så selvfølgelig handler det primært om niveau og ansvarlighed, men hvis I alligevel skulle sætte en mininumsalder i en partsannonce, hvad ville så være jeres bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minimumsalder - part.
  • #2   6. mar 2013 15 år- for så ville jeg være mere tryg ved at de går ind på folden for at hente hest m.m

  • #3   6. mar 2013 Hvis parten skal færdes alene ude ved din hest osv så ville jeg sige minimum 15 år.
    Er parten nu f.eks på en rideskole eller andet hvor der hele tiden er folk ville jeg nemt turde at sige 13 eller 14 år...

    Men det kommer jo meget an på omgivelserne og ansvars niveau, sam..t forældre opbaking.

    Dog skal du huske at skal de ride langs vej eller andet så skal e være over 18år for at måtte ride alene (Nu ved jeg ikke om der er en vej til ridehus eller andet?) smiley


  • #4   6. mar 2013 Jeg havde en aldersgrænse på 13+, og jeg endte med en på 22. Jeg ville gerne være åben, hvis der nu kom en super moden ung pige, men sådan en dukkede ikke op i mit tilfælde - men jeg er helt enig med dig smiley

  • #5   6. mar 2013 Det kommer helt an på hvordan hesten er, hvad parten skal med hesten og sådan lidt

  • #6   6. mar 2013 Det kommer da også an på erfaring? smiley

    En 12 årig der har redet i 7 år er da bedre end en 16 årig der lige er startet smiley
    Det kommer an på parten og hesten ville jeg sige...


  • #7   6. mar 2013 Jeg var et sted, hvor man skulle have forældre med hele tiden når man var under 14, altså der skulle være en voksen til stede.

    De måtte heller ikke ride ud på tur uden en voksen, når de var under 14, der skulle der også være en voksen med, og når de så var imellem 14-16 år skulle de Altid give besked hvor de red hen, hvor længe de ville være væk og de skulle have en mobil på sig. Det syntes jeg var en rigtig god ide, da det bare giver en smule mere tryghed for alle.


  • #8   6. mar 2013 Kommer an på ponyens størrelse...

    Jeg ville dælme ikke have en 15-årig, eller whatever den minimumsgrænse måtte være, til at ride min shetlænder.. Det har jeg en 8-årig pige til, og hun gør det godt smiley

    http://hest.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/1731/8654798-intershowhorse-billeder


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #9   6. mar 2013 18 + aht. forsikring hvis parten skulle komme til skade.

  • #11   6. mar 2013 Hvis hesten er sød og nem i omgang, men selvfølgelig kan blive forskrækket som alle andre, og hvis parten primært gik ud på let dressur, ture og evt. lidt hyggespring og jordarbejde (såfremt vedkommende vidste, hvad han/hun havde med at gøre).

    Og her taler jeg privat part, ikke rideskole, dvs. hvis så man også kan komme ud for at færdes og ride alene. Hvad er så jeres bud?


  • #12   6. mar 2013 Jeg har haft part på islændere siden at jeg var de 12-13 år gammel. Det første år fik jeg massere af råd og vejledning til hvordan man håndterede sådan en hest. Den part jeg har nu håndtere jeg helt selv. Dvs. henter den selv fra fold. Rider den selv uden andre osv.
    Dog har jeg så fået afvide at jeg er rimelig god til håndteringen af heste, og har fået lov at håndtere nogle af de helt store på gården. Det er jo kun dejligt smiley

    Men jeg ville måske sige fra 13 år og op så længe at ejer er med de første uger. Så kan man være helt tryg ved at overlade hesten til andre. Men ja. Så får parten også nogle tips og tricks til den hest, det nu er man så får part på. Det er altid en god ting smiley


  • #13   6. mar 2013 Min part tager bare ud til ham når hun vil smiley Har self. en forælder med, men det er pga. de andre heste på folden primært. Kurt kan hun sagtens styre rundt alene. Dog skrives der til mig når de bruger ham, men det er så jeg ikke bruger ham den dag smiley Vil ikke "udsætte" ham for at blive redet i 45-60 min i alle gangarter + lidt spring, og jeg så senere træner ham intensivt foran sulkyen i 30 min. Og med intensivt taler jeg ikke, at vi bare køre langt, men at vi laver MANGE temposkift (skridt/hurtig skridt/trav/"speed trav") - når jeg kører træner vi utroligt meget fart, da jeg ønskede han skulle starte ponytrav. Træner stadig meget fart, men ville da utroligt gerne have en til at køre ham i ponytrav, da han har så god en chance for at vinde smiley Self. også styrbarhed, men det kommer jo af sig selv smiley

    Har selv part på en pony, og hende kan jeg bare cykle ud til smiley Har altid en med, men det er fordi jeg gerne vil have taget billeder, men at ride ud selv, det vil ikke være noget problem smiley Hun er fuldt ud styrbar smiley


  • #14   6. mar 2013 Hvis jeg skal have en part udefra til Beo, er jeg fristet til at sige 18+, og i hvert fald ikke under 16. Han kan være rigtigt, rigtigt utilregnelig i vores ridehal, og i perioder tør jeg ikke selv ride på ham alene (han er meget mere rolig når der er andre). Derfor tør jeg simpelthen ikke have ansvaret for, at en mindreårig risikerer at komme til skade på min hest. Udenfor og på tur ville jeg lade stort set hvem som helst ride ham, men nu er det jo ikke altid muligt. Pigerne fra stalden kender jeg godt nok til at vide, hvem der kan klare ham og hvem, der ikke kan.

  • #15   6. mar 2013 Syntes egentlig at det kommer sindsygt meget an på personen. Var nede og prøve en hest, hun havde en aldersgrænse på 20+ og ville bestemt ikke derunder, men jeg fik lov til at prøve hesten en tur og hun syntes jeg red rigtig godt og det gik rigtig fint og at både mig og hesten passede rigtig godt sammen - er selv 13 år:) Det skal også siges at hendes aldersgrænse var fair nok da hesten kun var 3 år gammel, men jeg fik lov at galoppere første dag vi sagde hej og vi passede så fint sammen.

Kommentér på:
Minimumsalder - part.

Annonce