1. apr 2009 Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
Jer med dækken hjælp. {{forumTopicSubject}}
jeg har fået købt en fjordhest som er klippet, og gik med lidt tykt dækken og i løsdrift.
da jeg fik hende hjem lagde jeg et regn/fleece dækken på hende i stalden, men hun kom til og svede, derfor lagde jeg fleece tæppet på hende.
det går hun med inde og får så regn/fleece dækken på ude, men når hun kommer ind er hun lidt fugtig varm, er det skidt?
skal jeg lægge et kun regndækken over hende istedet for?
vi har ca 3 til 6 grader i stalden, så ved ikke om hun er nødvendig med og have fleecedækken på i stald, når man om morgen skal tage det af hende er hun helt elletrisk, kan jeg gøre noget ved det?
ja undskyld men har ikke brugt meget dækken, derfor spørg jeg her, mange tak for jeres tid.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 41 Svar: 27
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Min er kun tæppeklippet, og de helt hardcore lader dem gå uden dækken. Det ville jeg dog ikke.
Min går med 200 gram pt.
Uanset "teorien", skal man jo gå efter hesten. Så hvis den sveder, skal der mindre på, det kan jo ikke diskuteres.
Er den ikke fuldklippet, men jagt e.l. vil det være nok at have regndækken på på fold, og intet inde. Når den sveder, jo...
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
1.: Hvor lang er pelsen blevet siden den blev klippet?
2.: Hvordan er den klippet?
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
men jeg vil lægge et regndækken på hende ude istedet for, også lade være med og have noget på inde, da hun også er rimelig tyk.
det er som om hun ikke vil have fleecedækken på inde, så det er måske også et tegn til hun ikke behøves have det på?
men det er min pony Svea, hvis i vil se hvordan hun er klippet.
Jer med dækken hjælp.