11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Stress hest {{forumTopicSubject}}
Har oplevet en reaktion ved Fleur som jeg ikke lige har set ved andre heste, eller jo lidt men ikke på samme måde.
Jeg har ved miniature heste oplevet at de, når de bliver stresset over at deres foldmakker tages væk så bliver hovedet kastet rundt, nærmest om til skulderen, det ser ikke særligt behageligt ud.
Fleur har en anden variation af det. Hun smækker hovedet i luften, så hendes kæbe er lodret i luften. Det gør hun i situationer hvor det ser ud til at hun er irriteret, stresset, presset, finder noget ubehageligt. Fx. så ligger jeg to klatter wrap på folden. Ved den ene stiller sig foldens yderst sure hoppe der ikke kan klare synet af Fleur og jager hende væk bare hun nærmer sig.
5 meter væk har jeg lagt den anden klat wrap. Men Fleur tør ikke gå hen til wrappen og her smider hun så hovedet i vejret når jeg kalder på hende, gætter på hun er frustreret over "situationen" hvis man kan sige det sådan. Selvom hun godt kan gå hen til wrappen uden hoppen bliver sur, så tør hun ikke.
Har fanget det på video, men desværre er hendes hoved helt sort fordi det er lige ud for porten. Men det er ved 1:08 hun gør det.
http://www.youtube.com/watch?v=cZSjSQKZ7Mk
Andre der har set en hest have samme reaktion?
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
I den situation på folden, tænker jeg at muligheden for at det er i vildskab er lille - hun står bomstille, helt stille også svinges hovedet op. Hun er i bevægelse her, for at fremprovokere reaktionen da jeg ikke lige har et video kamera klar til at filme hele tiden hvis hun pludselig gør det på fold ;o).
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
At hesten slår med hovedet når den står og venter giver også mening i forbindelse med noget stress agtigt, at den vil ud men ikke kan komme det for ledet :o)
Men jo, tænkte nok det var en araber ting. Noget araber er der nok i hende :o)
Men det gør ikke ligefrem hendes underhals kønnere ,;o)
Stress hest