{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerskifte af hollandsk hest?
  • #1   13. mar 2013 https://www.landbrugsinfo.dk/heste/stambogsfoering-og-registrering/sider/Saelgererklaering.aspx

Du kan enten sende pas og ejerbevis til Holland, eller til LU som laver dig et dansk papir på at den er ejerskiftet.

• #2   13. mar 2013 du skal sende passet og din kontrakt til holland, så skriver de dit ejerskab i passet, derudover skal du registrer den her i danmark, det kan landscenteret hjælpe med, så får den dansk id nummer, senere hvis du skal ride distrikt skal du så bruge danske registering til konkurrence mærke

• #4   13. mar 2013 Team Lund: Der er desværre noget om snakken smiley
    Jeg har selv været det igennem, som P.L har.

Jeg købte Tilde, og en Hollandsk hest, har jo intet ejercertefikat ligesom vi har i danmark. Men for at du kan få reg. en hollandsk hest´i DK, SKAL du have sådan et.

så jeg skulle sende Tildes pas, en kvittering, osv. til Holland med en DNA prøve, signalement, billeder fra alle vinkler osv. før at de ville lave sådan et. Det koster mellem 3-4000 kr at få et ejercertefikat fra holland. Har stadig alle kvitteringer smiley

• #5   13. mar 2013 Du skal have fat i den hollandske udgave af Landscentret for heste: http://www.knhs.nl

Jeg har på fornemmelsen, at passet måske skal sendes til Holland, men er slet ikke sikker. Måske ved nogen her det, ellers kan de helt sikkert hjælpe dig på Landscentret - men hvis du skal sende passet, så husk at sende det rekommanderet, selvom det er dyrt.

• #6   13. mar 2013 Hvis du får dårlige oplysninger på landscentret, kan det godt betale sig at ringe op igen, jeg har flere gange været udsat for at også samme person derinde har forskellige meninger og holdninger blot med få dages mellemrum.

Faktisk har jeg sendt i for at få lavet 4 pas, en kom hurtigt, en skulle besigtiges igen af dyrlægen, en kom kort tid efter og de sidste to tog over 7 mdr, vel at mærke det var samme dame der skulle lave på dem alle, som også var chippet og besigtiget af samme dyrlæge, den ene der skulle besigtiges igen var ikke tegnet med rødt, det var de 3 andre heller ikke, samme hest havde ikke fået indtegnet sit frysemærke, da det ikke kan ses, så det ville hun også have på trods det at det modstrider reglerne, så fandt hun bare noget andet smiley

Ring længe nok, så er det en pris på 75,- kr det gav min veninde og fik printet et ejercertifikat, som vi alle kan lave hjemme, ikke en gang på andet end alm. printerpapir smiley

• #7   13. mar 2013 jamen jeg har ikke noget ejerbevis på den?!

• #8   13. mar 2013 Den er registeret konkurrence hest i danmark smiley

• #9   13. mar 2013 Tina:
    Tænker du på et ejercertefikat ? Det har hollandske heste ikke smiley Der er din kontrakt gældende. Hvis du ønsker et gyldigt ejercertefikat, så skal hele molevitten sendes til Holland. Det kommer helt an på, hvilket forbund din hest er i, hvor den skal sendes hen. Mit skulle sendes ind til KWPN

• #10   13. mar 2013 Når så jeg behøver ikke ejercertifikat når hun er hollandsk? smiley

• #11   13. mar 2013 Spørgsmålet bliver så om du skal bruge et hollandsk ejercertifikat for at kunne få lavet et dansk. Prøv at ringe ind til LU og hør

• #12   13. mar 2013 jamen hvis det slet ikke er nødvendigt når den er hollandsk, har hollandsk pas, men er konkurrenceregisteret i dk smiley

• #13   13. mar 2013 Har selv lige haft ringet ind til landscenteret.. Købte min barockpinto den anden marts. Der er ikke noget ejercertifikat på ham, jeg skulle kontakte det forbund (ECHA) som han er registreret i, nu afventer jeg svar fra dem.. De kunne ikke hjælpe mig fordi hans pas er tysk..

• #14   13. mar 2013 Altså landscenteret kunne ikke hjælpe mig smiley

• #15   13. mar 2013 Hvis hesten har et hollandsk udstedt hestepas og dertil hørende ejercertifikat, der er underskrevet af sælger, så skal hestepasset ejerskiftes i det hollandske forbund, der har udstedt passet.
    Du må altså ikke sende den originale kontrakt med til Holland, den er dit eneste bevis for ejerskab.
    Videncentret kan indføre hesten i databasen, Videncentret kan IKKE ejerskifte den lovformeligt, fordi det må Videncentret ikke. EU tillader kun udstedende myndighed at ejerskifte. Dvs. for danske pas vedkommende enten Videncentret eller islænder, der selv gør det eller for udenlanske hestes vedkommende, det forbund eller ministerium, som har udstedt passet.
    Det er ulovligt at udskifte et udenlandsk hestepas / ejercertifikat.

• #16   13. mar 2013 Jeg kan faktisk svare vedr. ECHA. De har til mit vidende ikke ejercertifikater, ejerskifte foregår alene i passet. Prøv at slå op omkring side 9 stykker og se om ikke de følgende sider omhandler ejerskifter.

• #17   13. mar 2013 Jo der er nogle sider med ownership, men har hørt npr man sender passet ind til ECHA skriver de med kuglepen i passet og det er ikke lovligt.. Men ved ikke hvad jeg skal gøre, tidligere ejer har henvist mig til en jeg kan skrive til, men hun svarer ikke..

• #18   13. mar 2013 Kan bare ikke læse den pas, da jeg ikke er ret god til engelsk.
    - dens race er Zangersheide.
    ved ikke hvem jeg skal kontakte, hvis jeg husker rigtig er der en side i passet hvor der står noget med ownership eller et eller andet. smiley

• #20   13. mar 2013 jeg ringer til landscenteret senere smiley

• #21   13. mar 2013 Vi har en hollandsk pony, hun fik opdateret sit pas og mig skrevet ind som ejer i holland men hun er også indskrevet som konkurrence registeret i dk. Vi har heller ikke et ejercertifikat som mange andre har men et stykke papir fra Århus hvor der står de samme oplysninger og er lige så gældene som et"rigtig" ejercertifikat.

• #22   13. mar 2013 ejer skabet registeres på en side i passet, dansker på ikke ændre i hollandske pas, så kommer passet ikke forbi holland kan der komme komplikationer mellem holland og danmark hvis der er en tidligere ejer som gør krav på hesten og dette ikke er ændret i passet. Har været det hele igennem med passet i holland.
    Jeg fandt faktisk lige papirne de skal sendes til
    Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie
    De Beek 125, 3852PL ERMELO

T: 0577-408295

• #23   13. mar 2013 Tror det afhænger af forbundet.
    Holstener forbundet i tyskland skal selv udskrive de nye ejercertifikat (her kan DK ikke hjælpe) - og det gør de KUN til den der har mistet det og ved man som ny ejer ikke hvem der har mistet el. hvem der stadig har det - ja så er det bare ærgeligt. Da de ikke er underlagt DK love om at heste skal ejerskiftes.

Jeg skulle selv finde frem til vedkommende og enten få det fra dem, el. finde der der havde mistet et og få den person til ved domstolene at underskrive en tro og love erklæring og få sendt til tyskland. Håber ikke det er lige så besværligt med en hollænder.

• #24   13. mar 2013 Opdater os endelig på hvad det ender ud i for dig og pøj pøj med det.

• #25   14. mar 2013 Team Lund - hvad i alverden har dit brok at gøre med et hollandsk pas?

• #26   14. mar 2013 Jeg har idag snakket med Landcenteret for Landbrug smiley
    De siger at da passet er udstedt i Belgien er der intet med ejercertifikat, da de ikke har sådan noget.
    Jeg skal derfor sende mit pas og sælgererklæring ind til dem og de vil så skrive i passet at jeg er ejer af hesten.
    Dette skal jeg give under 300 kr for smiley

• #27   14. mar 2013 Nå, ja det var jo også lidt noget andet end Holland smiley

• #28   14. mar 2013 jamen hun kommer fra holland, men pga. racen er hendes pas udstedt i Belgien smiley

• #29   14. mar 2013 Har lige været igennem det hele med min. Du SKAL have ejercertifikat på den selvom den er hollandsk og så skal du gøre som Team Lund skriver.

• #30   14. mar 2013 Jeg har en hollansk sportspony og der eksistere heller ikke noget ejercertifikat på hende, derfor sætter landscentret et ejerlabels i passet i stedet for og så de er ejerskiftet, her i DK ihvertfald.
    Hvis man vil have ejerskiftet i Holland, så skal man selvfølgelig sende passet til Holland men det var ikke noget krav, det skrev det hollandske forbund, i det her tilfælde NRPS, til mig.

• #31   14. mar 2013 Jeg har købt indtil flere ponyer fra Holland.
    Du skal bare sende pas og kvittering for købet af hesten, til Landscentret så blir den registreret i dit navn.

• #32   15. mar 2013 Har i overhovedet læst at jeg HAR snakket med landstræneren og der findes intet ejercertifikat på de heste smiley

• #33   16. mar 2013 Selvom der ikke findes et ejercertifikat så skal der laves et. Ved ikke om du kan i Danmark vores skulle i hvert fald laves i Holland fordi den har fuld stamtavle og FEI pas osv.

• #34   16. mar 2013 Det passer ikke helt hvad jeg srkiver. Ejercertifikatet blev lavet i Danamrk men vi skulle bevise i Holland at vi ejede hesten

• #35   16. mar 2013 Jeg snakkede med dem og der skulle ikke laves et! smiley

• #36   26. nov 2013 min veninde sendte pas osv til holland men har aldrig hørt fra dem smiley

Kommentér på:
Ejerskifte af hollandsk hest?

Annonce