{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Jeres bedste oplevelse med hesten {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Har ikke så meget at lave her til aften, så tænkte at jeg ville høre en masse dejlige historier med jer og jeres heste. Jeg vil derfor bede jer om at skrive den bedste (eller en rigtig god) oplevelse, I har haft med jeres hest! smiley

Kom i sving, og fortsat god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres bedste oplevelse med hesten
  • #2   13. mar 2013
    Er vældig fan af en Fleur der vrinsker til mig på stalden eller folden eller kommer galoperende i møde, samt bliver liggende når hun ruller sig så jeg kan være ved hende. Også selvom jeg ved hun gør det grundet godbidder, så smelter det da en med sådan en sød en der vrinsker hele tiden når man luller rundt i stalden ;o).

• #4   13. mar 2013 Det er nok fra en af de ture jeg havde i sommers i skoven på Pori:) Jeg red uden sadel med sidepull og så skulle vi galoppere op ad grusvej, hvor jeg så bare slap tøjlerne helt, så jeg blev nød til at stole på ham;) Det er en fantastisk oplevelse:D

Ellers var det ved gamle ejer hvor vi red om kap i vandet:P Jeg red på Pori og han havde en enormt talent for at kunne løbe stærkt, så vi lå forrest:) (det er på Læsø så de har en strand hvor man kan gå flere kilometer ud, men vandet forbliver 10cm)

• #8   13. mar 2013 Elsker når min hest kommer løbende hen til mig, det betyder virkelig meget når hun gør det smiley Den bedste oplevelse var nok dengang jeg sprang 130 cm på Dulle mulle G:-)

• #10   13. mar 2013 min er måske lidt sær, men første gang jeg lod min hånd blive i munden på fiki, og han bare stod og suttede på den. ingen tænder! det er da at stole på sin hest.
    og ellers da jeg fik lært ham at tage hovedet ned. (ved grime og trense) og da jeg lærte ham at stå stille på staldgangen.. smiley og nu kan vi også snart stå stille og få sadel på.. smiley

og som så mange andre skriver, når de kommer hen til, når man stiller sig foran ledet til folden.. smiley han rent faktisk skubber de andre væk, for at komme hen til mig.. smiley

• #11   13. mar 2013 Har haft rigtig mange, men en af de bedste oplevelser var nok da jeg havde en ude som kunne kranio sekral og kunne snakke med hesten. Hvor jeg fik en hel masse af vide både om mig og om Costa. Især da hun sagde at Costa elskede mig og det var første gang i sit liv hun følte sig hjemme og tryg. Der var jeg nok rørt til tåre smiley
    Men ellers er hver dag den bedste oplevelse, jeg nyder hvert sekund med min hest, de der små ting de gør hvor man ikke andet end kan smile og grine over dem - Det gør bare hver dag til en god dag smiley

• #12   13. mar 2013 Lyder som nogle rigtig gode oplevelser, alle sammen! smiley

• #13   13. mar 2013 Eller så var det da Pori han lige var blevet min og jeg skulle læsse ham i traileren:)
    Jeg skulle gå en omvej fordi der lå sne så det var for glat at gå ned ad bakken;)
    Så så jeg et stjerneskud!:D Tro det eller lad vær:) Det er det første stjerneskud jeg har set;) Kunne ikke selv tro det:) Det var frost og stjerneklart:P

• #16   13. mar 2013 Den bedste oplevelse med Jamaica, var da jeg hentede hende og vidste at nu var hun min.

• #17   13. mar 2013 Jeg ved overhovedet ikke hvad min er - kan slet ikke vælge! smiley
    Her er et, haha smiley

Jeg havde for et par år siden part på en dejlig vallak, Håkon på 10 år. Jeg var ikke særlig dygtig dengang, men jeg holdte rigtig meget af ham og havde en masse dejlige timer med ham. Jeg havde nok haft ham et par år, da han pludselig fik ondt i ryggen, og det blev ikke rigtig bedre. Dyrlægen sagde, at han ikke ville kunne rides igen, og da han var rideskolehest var han nødt til at blive solgt som selskabshest eller slagtes. Jeg var virkelig ked af det, og en eftermiddag tog jeg ud for at give ham en sidste strigletur og sige farvel. Han blev solgt til en pige fra rideskolen, han skulle gå hjemme ved hende med hendes to andre ponyer. Jeg var glad for at han ikke skulle slagtes, men alligevel meget ked af at jeg nok ikke rigtigt fik ham at se mere.. Heldigvis ventede en god nyhed mig. Cirka et år senere skulle jeg på ridelejr på rideskolen. Emma (som havde købt ham) havde alle sine ponyer med på rideskolen - kan tydeligt huske det øjeblik hvor jeg så Håkon stå på folden. Et år var der gået, og hold op hvor var det fantastisk at se ham igen smiley I dag er Emma min rigtig gode veninde, hvilket vil sige at jeg ser Håkon jævnligt. Så historien kunne jo næsten ikke få en bedre slutning!

• #18   13. mar 2013 Jeg tror jeg har en god en...

Det er snart to et halvt år siden jeg første gang så den dejlige hest der idag er min egen. Dengang jeg var ovre og se ham, sagde sælgeren, at han ville blive bange for blandt andet nogle blå Tønder der lå for enden af ridebanan - ja... Han kiggede da, men hun havde detaljeret forklaret hvordan han begyndte at nægte at gå, pruste ud i luften og springe sidelæns. Jeg valgte bare at nikke - hun havde sikkert ret. Da jeg kom i sadlen var der som skrevet ovenfor minimal reaktion. Tja, siden dengang har vi da haft vores kampe, og op og nedture som alle vel får? Men intet slår det andrenalinkick det giver at oplærer en hest fra bunden, og så til sidst at kunne overlade et spring på omkring 90 cm. Til ham, kun i et bidløst hovedtøj, og ikke være i tvivl om at han ville få os sikkert over, på trods af de mange timer vi har brugt på at lære ham at en bum ikke ville spise ham, og at galopere(Magic er traver) den stolthed man derved føler over at lige præcis den hest er ens egen er det mest fantastiske jeg hidtil har prøvet... Der kan stævner gå hjem øve sig meget længe, for de kan ikke måle kærlighed...

• #19   13. mar 2013 Hver dag smiley

• #20   13. mar 2013 Jeg har det på samme måde som Fleur! Hver dag med Laura er en gave og jeg er så taknemmelig for at hun er min (eller snarere at jeg er hendes, hvis man spørger Laura). Selv de dage, hvor hun er i dårligt humør eller træningen ikke går skide godt, er en gave! Men der er da højdepunkter: Da vi red vores første LA2 og hun var i totalt hopla og vi havde en super tur. Da jeg ved et tilfælde fandt ud af at hun kan changere. Første gang hun bukkede af glæde under en god galop på tur. Første gang vi red langs landevejen og hun ikke rykkede med et øre. Eller som forleden hvor hun var ekstra meget mor-syg og satte mulen på min skulder mens jeg strøg hende over kinden og hun blev stående sådan flere minutter med halvlukkede øjne og sukkede af ren tilfredshed. (Et hestehoved er MEGET tungt!) For pokker hvor jeg elsker den hest!!!!

• #21   13. mar 2013 Med andre/tidligere heste:
    Da jeg fik min første pony.
    Den første gang jeg sprang 1 meter på en pony jeg engang red.
    Den første gang jeg red uden sadle uden at falde af, på min første pony.

Med min nuværende hest:
    Den første gang jeg red en tur i skoven på hende, uden hun stejlede eller forsøgte at vende rundt.
    Den første gang hun gik kanon godt i en ridetime.
    Den første gang hun gav mig et kæmpe mys, helt umotiveret.

• #22   14. mar 2013 De der små momenter, hvor man mærker, hvor god ens kemi er med sin hest, og hvor meget kærlighed man har til den. Når den står med ørerne fremme og kigger utålmodigt efter dig når man træder ind i stalden.

Af mere specifikke 'oplevelser' er det en utrolig stor og GOD oplevelse, at min hest og jeg skal i praktik hos Susan Kjærgård v. Blue Berry Hill, efter sommerferien. Det tror jeg bliver en kæmpe oplevelse for os begge, og vi skal nok lære rigtig meget sammen smiley

• #23   14. mar 2013 Der er jo utallige mange, men dem jeg lige kommer i tanke om og som helt klart har været blandt de bedste:

Da vi var på Paradisgården i sommers og jeg for første gang skridtede en tur på ham uden sadel og i rebgrime - uden anden hest. Han tog det bare med ophøjet ro og var så rolig. Generelt var der tusind utroligt gode oplevelser på den ferie, blandt andet også at han var på stranden med mig for første gang og lærte at bade - endda med mig på ryggen!

Og så var der i går, hvor han for første gang blev læsset, kørt med ud i byen hvor vi fik undervisning af Susan Kjærgård og derefter bare smidt i trailer og kørt hjem igen.. Han tog det simpelthen bare så flot og jeg er så ubeskriveligt stolt af ham!

Kommentér på:
Jeres bedste oplevelse med hesten

Annonce