{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Din rideklub - spørgeskema. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Mest henvendt til de yngre piger, dog åbent for alle smiley Jeg ville lige høre, hvilken rideklub- eller skole benytter I? Da vi selv har faste hold, finder jeg det interessant at høre om andre steder, og evt. få inspiration.

Så lige nogle spørgsmål herfra:

- Rideskolen/klubbens navn?
- Hvor ofte rider du der?
- Har du egen hest, eller rider på en lånt?
- Hvorfor har du valgt netop den rideklub?
- Hvem er din underviser, og er du glad for vedkommende? Begrund.
- Får du eneundervisning eller rider på hold?
- Hvordan foregår undervisningen normalt?
- Hvor længe har du redet der, og hvor meget synes du selv, du har lært?
- Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt, mv.)
- Ulemper og fordele ved klubben, samt bedømmelse 1-10.

Dejligt hvis I vil svare, da det som sagt tit er super god inspiration smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din rideklub - spørgeskema.
  • #1   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Fanø Rideklub

Når jeg får en låne hest igen skal jeg gå til undervisning 4 gange i ugen, ellers rider jeg hver dag! smiley

Jeg skal låne en hest (ikke fra klubben), som så vil høre unger min egen? smiley

Det er den eneste aktive rideklub på Fanø

Jeg er meget glad for min ene underviser Karina, da hun er god til at forklare hvordan tingene skal gøres. Vi er også sammen hende privat, og vi har samme meninger om tingene! smiley

Jeg rider på hold, jo mindre der er nogle der er syg. Ellers kommer der nogle gange en berider: Anja Lund og underviser.. Hvor det vil fåregå på eneundervisning i 30 minutters dressur/spring

Vi øver de ting som er vores og hestens svag heder. Vi er jo under rutineret så vi rider også ''selvstændigt'' hvis andre får hjælp til noget.

Jeg har redet ved Karina i omkring 2 år, og det er rigtig god undervisning!

- Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt, mv.)
    Vores elevponyer går op til 5-6 og en halv time i ugen + fri tids ridning i weekenderne hvis de har halvparter! smiley

Jeg syntes personligt ikke at det kører så godt på rideskolen lige pt. men jeg vil give den en bedømmelse i mellem 5-7 da den holder sig godt aktiv med klubstævner og der er ingen problemer med faciliteterne! Dog er der mennesker der har forskellige meninger, men det kan man ikke komme uden om! smiley

Håber dette er fint smiley

• #2   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Kildegård hestepension

6 gange i ugen

Egen hest

Bedst fold, bedste underviser, ingen holdundervisning

Marianne Kristensen, hun forstår min hest og jeg, presser på uden at det er for meget
    Eneundervisning
    Jeg rider 30 minutter, tit rider et program, da jeg rider meget stævner.
    5-6 måneder, rigtig meget, min hest har et utroligt rygsving og har lært at håndtere hans lidt hidsige temperament. smiley
    Ingen rideskoleheste smiley
    9, da jeg har 27½ kilometer derud, men ellers perfekt!

• #3   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    struer rideklub

lige nu en gang men skal nok til at have to

låner en fjordhest

fordi at jeg bor tæt på den og det er dejligt at køre derud man kan få lov til at hjælpe med ting som at hente heste give hestene mad. og har dog osse flyttet en hel masse hø

han hedder Nicolai. han er okay øhh tjaa vi får lov til det meste af ham. og det er dejligt

hold med tre andre veninder og hvis jeg får min anden time så er der to andre

han er inde i ridehallen. og så må vi ride som vi vil. og nogle gange springer vi eller traver over bomme den varer halvtreds min

har reddet i to år i alt og på den rideskole, jeg syntes jeg har lært en hel del da jeg startede kunne jeg intet. og nu kan jeg da galoppere uden stigbøjler (har ikke prøvet uden sadel)

- Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt, mv.) det er forskelligt fra hest til hest tror fjolle (som jeg rider) rider omkring ti timer i ugen. det er mest øvede/ letøvede der rider ham. og så hvis der er halvpart en times ridning i weekenden pga at der engang var nogle der red dem 24/7 ej de red måske dem i fem timer lørdag og søndag

vil nok give dem en 8´er da det er en hyggelig rideklub men det er ikke det sted hvor at hovedtøjene altid hænger på deres knage og sådan... men alle kender næsten alle så det er en rigtig hyggelig klub

• #4   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Albertslund rideklub (og rideskole)
    Jeg har part, og jeg rider ca. 3 gange om ugen smiley Dog er jeg tit nede og besøge hyppen smiley
    Rider på en privat hest smiley
    Fordi jeg førhen gik på rideskole der, og det var jeg rigtigt glad for, faciliteterne er helt i top, og det er jo fantastisk smiley
    Jeg har valgt at få undervisning af Mona Beck både i spring og dressur. Jeg er rigtigt glad for hende, da hun virkeligt har fået mig overbevist om at jeg godt KAN, da jeg altid har været en meget nervøs rytter (eller, efter et meget grimt styrt blev jeg nervøs, og det sidder stadig i mig 7 år efter). Hun har hjulpet mig meget med min opstilling, og har på forstår mine præmisser, og hvordan jeg gerne vil ride. Det vil altså sige hun lytter til hvordan jeg gerne vil gøre tingene, og arbejder derfra, hvilket jeg har savnet hos andre undervisere!
    Ene undervisning smiley
    dressur: jeg varmer op forhånd, eller også mødes vi i stalden og så varmer jeg op imens vi snakker om hvad hun/jeg gerne vil lave den dag. Vi starter altid med at opsummere siden sidst, og så begyndter vi på nogen skridt øvelser (schenkelvigninger, tilbagetrædning og versader), og går derefter videre med traven når vi syntes der er fremgang smiley lige nu arbejder vi på øgninger i trav samt at han skal samle sig mere! smiley
    I spring varmer jeg op imens hun bygger bane og fortæller om hvad hun gerne vil øve med os den dag, og så springer jeg oftest lidt enkelt spring først, og så begynder vi på enten kombinationer eller baner da vi arbejder på det lige pt smiley
    Hun er god til at det ikke handler om tiden det tager, men det der sker! f.eks. hvis det bare er noget rod efter en halv time, stopper vi ikke før vi har haft en god oplevelse.
    På rideskolen red jeg i 5 år, men grundet mit styrt gik jeg på begynder hold i 3 år eller der omkring, da jeg var så nervøs hele tiden.
    Jeg snakkede derfor med min ridelærer, om at jeg skulle begynde at ride to gange om ugen på fast hest, og det ene hold måtte meget gerne være voksenholdet, eftersom der var færre på det hold smiley Efter dette skete der så meget! Jeg fik en begynder hest i noget tid, og lærte at tro på mig selv, og så fik jeg ellers udfordringen med en stor frisk oldenborger, som blev min bedste ven smiley jeg lærte schenkelvigninger, versader, tilbagetrædninger og øgninger mens jeg gik der, og nogen af de andre på rideskolen er helt oppe og starte LA klasser på skoleheste! smiley
    puha, kender ikke helt rideskolens, mener hestene er på fold fra 8 til 14-15, og så i weekenderne til kl 12. hestene må MAX gå 2 timer om dagen i hverdagene, mener det kun er 1 i weekenden (er ikke sikker), og de to timer fordeler de helst så den ene er om eftermiddagen og den anden om aftenen smiley Alle hestene rider med skridttæppe når det er koldt, og har tilpasset udstyr.
    Der er faste passere samt passer møder, og man skal kunne ride på vidst niveau (let øvet) for at blive passer. der er derudover en "ponyklub" for alle de ridepiger der vil være med derude på stedet smiley
    Hos privatejerne er stemningen ofte lidt snobbet og det kan være svært at være hyggerytter (som voksen), men det er heldigvis kun MEGET få mennesker der er sådan! smiley børnene/de yngre har et super fedt sammenhold, og der bliver afholdt mange sociale begivenheder (tur til herning, ture i biografen, til shows osv). Privat hestenes foldtid er lige kort nok. Der er altid et ridehus ledigt smiley Og ude banerne er gode.
    Foldene er desværre meget mudrede og knoldede /:

hmmm, vil nok give ARK 8, da jeg simpelthen elsker det sted smiley

Det blev lidt langt xD men jeg håber du kan bruge det smiley

• #5   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    SAO Annebergvej
    en gang om ugen
    Elevskole hest
    Den er tættest på og der er stor forskel i valgmuligheder af heste bla: der er en stor HEST som er hurtig, så er der en lille PONY der er langsom osv
    Hun hedder Stine, og ja jeg er glad for hende da vi ikke "bare" rider rundt i en volte efter hinanden
    Jeg rider på hold smiley
    Mest pga at heste er flokdyr de skal da ikke ride alene!
    Normalt, normalt, der er vist intet normalt hos os, vi gør alt fra dressur til ponygames osv
    4 år, og vi har da lært rigtig meget! som sagt alt fra ponygames til spring til dressur osv
    På fold hver morgen, de rider maks 5 timer om dagen.
    9! Der er ikke så mange ridebaner og så mange "springting" men hestene har det godt osv

• #6   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Ladelund Rideklub

Rider 5-6 gange om ugen

Har egen hest

Fordi den ligger lige op ad efterskolen.

Thomas, ja jeg er glad for ham, da han virkelig prøver og hjælpe en, og så er han en dygtig rytter selv.

Rider på hold, da der er flere fra efterskolen der rider der.

Den foregår på den måde man selv varmer op, og så begynder undervisningen

Har redet ved Thomas i 3 uger, 2 gange ugentlig, og jeg syntes han har lært mig meget, og hjulpet mig meget.

De må være på fold 2 timer, og græsfolde 1 time om dagen, så i alt 3 timer, og så må du "lufte" hesten i ridehallen i 10 min ca.

Ulemper, dårligt forder/ikke nok foder/hø. Svært at få plads i den store ridehal om aftenen. Ikke så mange muligheder for spring... Korte foldtimer. Lemper, gode muligheder for undervisning, man er altid velkomme. så ville give den 6-7 smiley

Håber du kunne bruge mine svar til noget smiley

• #7   14. mar 2013 Rideskolen/klubbens navn?

Rankegården

En gang om ugen, da jeg også får anden undervisning.

Jeg har min lille Ismule med derud, næsten hver gang

Den er ikke alt for stor og ridelæren kender ALLE hesten fra mule til hale og er super god (især til de yngre og halvnybegyndere)

Ja det har jeg næsten lige skrevet. Hun er måske ikke så god lige til min hest, da hun ikke kan fordrage islænder og derfor ofte kun kommer med kritik, men jeg syntes at hun er blevet bedre. Hun er dog den bedste ridelære jeg kunne tænke mig, når jeg rider på hendes heste.

Det er på et hold, da det kun/mest er for hyggens skyld:)

Vi skridter hestene varme i 10-15 minutter
    Så traver vi igang i 5 minutter
    Så kommer der endten spring (hver 3. gang) dressur øvelser, træning af programmer til stævner, hestelege, ridning uden saddel og meget mere....:)
    Når vi har redet i ca. 35 minutter galoperer vi (meget forskelligt hvor meget og hvis vi springer galoperer vi jo bare over dem) Der skiftes vi til at gøre det 3 og 3 og 1 (da vi er mange og den ene hest har brug for at være alene)
    Så traver vi af
    Og slutter med at skridte af i 5-10 minutter.

Jeg har redet der i ca. 4 år, men holde en pause, da rideskolen lukkede pga. brænd

Det er ikke noget jeg ved så meget om, men alle heste kommer ud i minimum en time om dagen og må maks blive redet 3 timer.

Ulemper: Ridehallen er ikke så stor, for mig er der to ulemper der hedder at hun ikke kan lide islænder og at den ligger langt væk

fordele: Der er helt vildt mange gode heste, både til begynder og en der har redet længe, det er helt nye stalde, der blev bygget efter staldene brændte for et år siden, der er en rigtig god stemning, der afholdes små stævner og forskellige ridelejre.

• #8   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Vestegnens rideklub
    hver fredag og hjælper på begynderhold lørdag
    Rider en elevpony, dog stort set altid den samme da han har et dårligt rygte og derfor ikk så populær
    havde deltaget i noget aktiv sommer gennem kommunen et par gange og synes folk virkede flinke og så gik min veninde der også dengang.
    Har gennem det sidste år haft en underviser der hedder Christina som jeg har været utrolig glad for, men desværre underviser hun ikke længere. Så nu har jeg lige fået en der hedder Sofie som også er super sød og dygtig smiley
    rider på hold smiley red på et øvet hold jeg var super glad for men da min gamle underviser ikk underviser der længere og jeg ikke kunne lide den nye valgte jeg at flytte hold så rider nu på et let øvet men får dog undervisningen efter hvad jeg kan og flytter til øvet igen når der kommer plads smiley
    selvstændig ridning, underviser retter og siger nogle ting vi skal lave smiley galop er delt op i to hold da det ellers bliver noget rod smiley
    har redet der i 3-4 år smiley har lært en del, men passer også nogle ponyer et andet sted jeg også har lært meget af smiley
    foldtid kan jeg ikke huske men de kommer ud om morgenen og tages ind til frokost smiley hestene går maks 2 timer om dagen smiley
    synes generelt der er et godt sammenhold på holdene og privatrytterne er meget flinke smiley dog er rideskolens partordning noget værre møg. Der er de mærkeligste regler og man må næsten intet den dag man rider selvstændigt.

• #9   14. mar 2013 Gud glemte karakter: 6-7 for mig nu og da jeg startede der 8-9:)

• #12   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Enggaarden - Skolen for Akademisk Ridekunst

Jeg får undervisning 2 gange om ugen, men rider som regel også i weekenden/ferier/fridage.

Jeg rider på rideskolens.

Jeg startede da jeg var 9 år, og havde nogle veninder der gik der i forvejen.

Sandra Larsson og Michelle Wolf.
    Jeg er super glad for begge. De er to gode undervisere som er gode til at forklare og få rytterens forståelse med. Gentager gerne tingene 1000 gange og griner og græder på deres elevers vegne. Jeg tror du kender lidt til undervisningsformen på stedet i forvejen, eftersom jeg ved du har snakket med Josephine Blossfeld.. smiley

Hold smiley

Undervisningen er meget varieret og tilpasset til holdet/elevens niveau. Fokus er generelt at sidde korrekt. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. hos nybegyndere er det meget balance og opstilling, svinge i hofterne osv. Eftersom man får mere erfaring og bliver bedre, lærer man at stille hesten og efterhånden bliver er bygget mere og mere på. Der er altid plads til at spørge hvis man er i tvivl eller undrer sig, og man får altid et brugbart svar.

Jeg har redet der i 10 år, og jeg synes jeg har lært rigtig, rigtig meget! Det er et utroligt inspirerende og rart sted at være.

De kommer på jordfold klokken ca. 7-12(12.30). De dage vejret er forårs-godt kommer alle heste (undtagen de der skal bruges) ud igen ca. 13.30-17. Hver og en rideskolepony går MAKS 3 timer, men det er sjældent det sker. Ridetimerne bliver ligeligt fordelt ud på ponyerne. HVIS de går tre timer på en dag er det ikke i træk, men med minimum en halv times pause. Det skal dog lige understreges at det ikke er så hårdt igen, de opgaver de bliver stillet i alle timerne.. smiley

Ulemper: hmm.. Jeg kan ikke lige umiddelbart komme på ulemper. Så skulle det være at foldene er ret mudret, når vejret er regnfuldt. Der er et stykke til skoven, men ved ikke om det tæller? smiley
    Fordele: Dejlige rideskoleponyer/heste, gode undervisere, man er altid velkommen, god kemi mellem hesteejere og elever på stedet, glade heste,... jeg kunne blive ved.. smiley
    Jeg ville give det en karakter på 9-10. Grunden til det er 9-10 er, at ting altid kan forbedres, selvom man ikke umiddelbart kan sætte en finger på det.. smiley

• #13   14. mar 2013 Rideskolen/klubbens navn?
    Taulov rideklub. ridecare
    hver dag, men får undervisning 1-2 gange om ugen
    egen hest, men min lille søster rider på en elevpony

fordi den er tæt på der jeg bor, og folk er sociale og glade, og imøde kommende.

det gør hende der ejer det hele. caroline. hun er så fantastisk. hun er god til at forklare hvad man skal gøre og hvorfor, også er hun bare så skide dygtig!

jeg får beggedele mest hold

mmh hvad menes der? vi laver aldrig det samme 2 gange der sker noget nyt, fx nogle gange er der agility, eller så kan man ride en tur, bomtræning, eller alm dressur osv. mega fedt!

jeg har redet der i 2½ år af mine 11 ride år og har lært 10 gange mere end jeg har alle de andre steder jeg har været

de fleste "elevponyer" går i løssdrift og dem der ikke trives der kommer i boks om aftenen og ud kl halv 8 næste morgen. de går max 2*45 min hverdag, og nogle gange har de fri.

ulemper er nok vi kun har en lille hal, men der bliver bygget en ny og større hal til sommer så vi får 2 haller, super lækkert smiley
    klubben får en 9'er
    også er vi heldigvis ikke medlem af DRF... men hestevelfærd smiley

• #14   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    RIKA (Rideklubben Ansager)

Jeg rider der 3-4 gange og så de mange weekender og tager nogle gange der hen for bare at hygge med veninderne.

Jeg har egen pony, som står hjemme, så det vil sige at vi kører med dem hver gang vi skal der ud. (Eller rider)

Selvfølgelig er det den der ligger tættest. Men jeg blev så glad for sammenholdet og alt vi laver sammen. Der bliver gået meget op i sammenholdet og det er så fantastisk at der er plads til alle selv den fineste DV eller en islænder eller hvad du har. Der er en dejlig ridehal og udendørs bane + en springbane udendørs.

Jeg for undervisning af Jannie om mandagen og det er rigtig hyggeligt. Og hun er rigtig venlig, og forstår hvis du har problemer!
    Om Tirsdagen rider jeg dressur ved Malene Ebbesen, som vidst nok rider eller har redet for landshodet i dressur(ikke hæng mig op på det). Super mega god hun er så god og mig og Buster er noget så langt efter vi er begyndt hos hende.
    Om onsdagen rider jeg spring ved Gleen, rigtig fedt.
    Så de gange der ikke er undevisning er halen fri og man må benytte den, hvor der så ikke er nogen underviser

Om Mandagen er det hold på fire, det skal siges det er en stor ridehal, så der er ikke plads mangel. (En time)
    Ved Malene om tirsdagen er det eneundervisning omkring 30 min.
    Ved Gleen er det hold på 3-4.

Det er forskelligt Mandag og Onsdag er det jo hold så der konsentrere hun/han sig om alle men hvis man lige har et problem tager han/hun måske 5 min. og hjælper en.
    Ved Malene er det jo eneundervisning, så hun konsentrere sig udelukkende sig om dig. Hun vil også gerne prøve din pony/hest hvis du gerne vil have det.

Jeg har redet der i 6 år tror jeg og jeg har lært alt hvad jeg kan. Da jeg kom var jeg bestemt ikke glad for heste, men nu rider jeg bidløs på min pony.

Man bestemmer lidt selv om hesten skal ud og om den skal på døgnfold om sommeren. Dem der har opstalede heste skiftes til at fodre om aftenen, hvis man ikke kan er der altid en anden der gerne vil. Der er 2 ridetimer mener jeg 4-6 og så sent om aftenen er der et gummistøvle hold nogle dage, for voksne der gerne vil ride men ikke rider sådan seriøst.

Hmm det er svært. Kan rigtig godt lide at vi laver meget sammen, og der er tit "overnatning" i rytterstuen. Og at der altid er nogen der hjælper en.
    Ulemper, jamen der er nogle småting som vi er igang med at lave, så bliver det perfekt. Det vil så også sige at vi har arbejdes dage hvor vi laver alt muligt og så spiser og hygger vi en hel dag eller weekend. Men alt i alt en pisse god rideskole!
    Bedømmelse vil nok være 9,,,,,,,, den er simpelthen perfekt for alle.

• #15   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Skovhus hestepension og rideterapi.

Hver dag, eller når jeg lige gider.

Har min egen, og helpart på en af de andre opstalderes hest.

Den ligger tæt på mig, og det er et dejligt sted, med dejlige mennesker.

Har ikke en ridelære, det er en privat lille rideklub, hvor ejeren underviser i handicap-ridning, og lidt nybegyndere. Ellers er der kun folk med heste opstaldede herude.

Der kommer af og til en ridelære, og giver enetimer.

Har haft hest derude i 3 år til august. Har lært en del, dog ikke af nogle derude fra.

Fold fra 09- 16 hver dag.
    ridetimer forskelligt. Ved ikke præcist, da jeg ikke har noget med elevhestene at gøre.

Fordele:
    det ligger tæt på mig.
    Vi har et godt sammenhold.
    Alle snakker med alle.
    Alle er sammen med alle.
    Vi er 10 opstaldere derude, så det er meget hyggeligt.
    Det er ikke et sted alle mulige bare kan komme derud.

Ulemper:
    Der er ikke vand i nærheden, så hvis man vil bade med hestene, skal man køre mindst 15 km, til den nærmeste ride-strand.

Tror ikke der er så meget mere. min bedømmelse 9.

• #16   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Sæby Rideklub (SRI)
    Hver dag:-)
    Jeg har min egen pony, Fie!
    Den ligger kun 3 km. Væk fra der hvor jeg bor, og den er god.
    Rasmus Kristensen (Dressur) han er god, fordi han ved lige hvad han skal sige, og han er ikke alt for "god" mod hestene, altså jo, men man må godt lige "hakke" til dem, og ikke bare et lille prik! Daniel Cassøe (Spring) Daniel er jo professionel springrytter, han ved hvor tingene ligger og hvad man skal gøre for at forbedre det.
    Dressur: ene undervisning. Spring: hold på 2-3.
    Jeg rider dressur hver 2. Uge. Hvor det at er fokus på mig. Jeg rider springundervisning hver 2. Uge også. Der springer vi på hold, men man kan også vælge ene undervisning. Hvor man springer bane en af gangen.
    Har redet der i 3 år, jeg har lært RIGTIG MEGET. Da jeg nu også har fået min egen pony, og ikke bare rider på skole pony 1 gang om ugen, da jeg synes det bliver kedeligt så.
    Vi har ikke skole heste der ude mere.. Men alle hestene bliver lukket ud kl. 8 og så kan man selv vælge om de skal lukkes ind til middag, eller man selv kommer ud og lukker dem ind senere.
    Det ved jeg ikke helt. Bedømmelse er 8-9:-)

Ps. Fedt du laver sådan noget her!!!:-)

• #18   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn? Tønder Rideklub af 1986
    - Hvor ofte rider du der? Har min hest stående der..
    - Har du egen hest, eller rider på en lånt? ^^
    - Hvorfor har du valgt netop den rideklub? Startede der da jeg var lille smiley
    - Hvem er din underviser, og er du glad for vedkommende? Begrund. Min underviser er Janne Elgaard, jeg er glad for hende som underviser fordi hun tager det stille og roligt på hestens premisser og er en super god rytter og underviser smiley
    - Får du eneundervisning eller rider på hold? Eneundervisning
    - Hvor længe har du redet der, og hvor meget synes du selv, du har lært? Har redet der i 8 år. Jeg synes jeg har lært rigtig meget smiley
    - Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt, mv.) Morgenfodring-fold(Kommer ud ca. kl 08.00 og ind kl, 14.30)-middagsfoder-ca. 1-3 timers undervisning om dagen pr. elevpony
    - Ulemper og fordele ved klubben, samt bedømmelse 1-10. Vil give bedømmelse 10 smiley

• #20   14. mar 2013 Rideskolen/klubbens navn?
    skanderborg rideklub
    rider 5-6 dag i ugen og er der hver dag!

jeg rider på min egen

der er et super godt sammenhold og søde menske og der blive også holdt fælles spisning, pakke leg osv......

En der hedder Mette som er bedrider elev og nogle gange ulrik som er landstræner for jonior og young rider.

eneundervisning , og en gang på hold og det var rigtigt godt

min lære kommer og står så i midten at ridehalden og spøger hvordan min pony er i dag osv... også underviser hun.

meget startet som lille og rider nu LA i dressur

- Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt
    de går på fold 5 timer også bliver de redet og de bliver alle redet 45 min hver dag og de må max. ride 2x 45 min de har fri 2 gange om ugen og i ferier og halvpart rider så også lørdag og søndag så dem der ikke har halv part har fri 4 dage i ugen ,

9-10

• #21   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    KRK - Kongelundesns Rideklub.

6-7 gange om ugen.

Jeg har 2 dejlige ponyer.

Den ligger kun 3 minutter fra mit opstaldningssted. Der er gode undervisere, samt mine undervisere. Der er 2 ridehuse og udedørsbaner. Det ene ridehus er 20 x 40 og bliver kaldt ''det lille ridehus'', og det andet er 20 x 60 og bliver kaldt ''det store ridehus''. Der er en stor udedørsbane, som jeg ikke ved hvor stor, men den er i hvert fald kææææmpe stor, og kaldes enten ''den store bane'' eller ''springbanen'' da der altid er spring på den om forår, sommer og efteråret. Den anden er en dressurbane på 20 x 60 tror jeg, og kaldes bare ''dressur banen''. Det er den mest ''aktive'' klub på Amager.

Springunderviser: Susanne Christoffersen. Jeg er super glad for hende som underviser, fordi hun laver mange øvelser med hestene, og hun har altid planlagt banen hjemmefra. Hun er altid super glad, og roser dig meget når du gør noget rigtigt. Hun er super god til at tage med til stævnerne, hvilket er rigtig dejligt, især når man skal gå bane, da både mig og mine forældre ikke kan finde ud af at gå afstande.
    Dressurunderviser: Pernille Channi Chris Hansen. Er næsten lige startet hos hende, sååå har ikke så meget at sige smiley Hun virker rigtig god, og er rigtig glad, og er god til at forklare, da hun er skolelærer, Det hun siger hjælper mig meget også min springning.

Jeg får ene undervisning på begge ponyer i både dressur og spring. I spring er det fordi der ikke er nogle på mit nivea(staves?). smiley

Jeg rider 1 gang dressur om ugen, og 1 gang (1 gang per pony) spring.

Dressur, somsagt har jeg ikke redet der så længe, men synes allerede jeg har lært noget. Jeg har fået mere styr på hvordan jeg skal have hesten i holdning, og få skulderen på plads, hvilket jeg også skal bruge i spring.
    Spring, jeg har lært super meget på de 2 år jeg har redet undervisning hos Susanne. Jeg startede på LC, hvor jeg ikke engang kunne ride den fejlfri. Og nu rider jeg LA - MB og rider næsten altid fejlfrit.

Det er ikke en rideskole...

Ulemper: Der er rigtig mange der rider der, da det er den eneste rideklub ved de MANGE gårde der er.
    Fordele: De har 2 ridehuse og 2 udedørsbaner. Der er altid spring og bomme på dens store udendørsbane, så jeg kan øve afstande i hverdagen (spring). Klubben er aktiv, så der er mange kurser o.s.v.
    Bedømmelse: 9 smiley

• #22   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Skanderborg ridecenter

Hver dag

Jeg har egen hest. (Lånepony, men tilhører ikke klubben)

Den lå tæt på, og min far kendte folk der red der.

Dressur: Anniken Eide, og er meget glad for hende. Hun ser nogle ting jeg ikke selv ser, og formår at få mig til at forstår hvordan og hvorfor. Derudover har hun nogle dejlige holdninger, som jeg deler.

Spring: Mette Sejbjerg Jensen, er meget glad for hende, hun er altid glad, og så er hun bare utrolig dygtig, og kommer altid med et "han er jo bare glad" hvis min pony er lidt vild. Samt får hun øje på alle tingene, og sætter sig ind i den enkelte rytter.

Eneundervisning i dressur, hold i springning.

- Hvordan foregår undervisningen normalt? - Jeg varmer op, og får derefter ½ times undervisning. Vi træner ting jeg synes er svære, eller ting jeg er mindre god til. Samt grundtingene. Eller program, eller omspringning hvis der er stævne forude
    .
    - Hvor længe har du redet der, og hvor meget synes du selv, du har lært? Jeg har gået der i lidt over 2 år. Og har lært mere end jeg nogensinde forestillede mig. Jeg er gået fra knap nok at kunne trave, til at have "egen" pony og ride LB-LA.

Fold 5 timer hver dag i vinterhalvåret. Døgnfold om sommeren, (undtagen i rideskoletiden) Redet max 2 hold 3 gange om ugen og i 45 min lørdag og søndag. De er generelt meget søde, men har stadig gnist og er glade. Mange er tidligere stævneheste.

Der er altid folk at snakke med, alle hjælper alle, og alle snakker sammen. Folk er altid glade, og der er masser af dygtige undervisere og dygtige ryttere.
    Der hyggelige arrangementer, osv.
    Noget dårligt er, at der til tider lige ryger en grime der han på boksen, fordi nogle har lånt den, men glemt at aflevere den tilbage smiley

Jeg elsker klubben, og menneskerne og hestene deri.

• #23   14. mar 2013 Rideskolen/klubbens navn?
    - Hodsager rideklub

Hvor ofte rider du der?
    - 2-3 gange om ugen, da hestene står der hjemme

Har du egen hest, eller rider på en lånt?
    -Jeg har min egen pony, og så springer jeg min dyrelæges pony smiley

Hvorfor har du valgt netop den rideklub?
    Jeg/vi har valgt denne rideklub fordi: Jeg godt kan lide den måde deres lærer underviser på, og så har vi nogle venner der også gik på rideskolen i forvejen smiley

Hvem er din underviser, og er du glad for vedkommende? Begrund.
    - Min underviser bliver kaldt "Lange", Ja, jeg er rigtig glad for hende, da hun underviser ud fra en mellem ting mellem rytter og hestens primisser, og så er hun super god til at forklare hvad hun snakker om, og hvis man ikke forstår den metode, prøver hun at udtrykke sig på en anden måde, så hun ved at vi helt sikkert forstår det smiley

Får du eneundervisning eller rider på hold?
    - ´Jeg får fast undervisning, 2 gange om ugen på et ride hold. Onsdag spring hold og torsdag dressur, men nogle uger kommer "Lange " og giver mig ene undervisning.

Hvordan foregår undervisningen normalt?
    - Der er lidt frit spil, hvilken volte man rider osv. så længe du passer på de andre ryttere, og så snakker min underviser til dig hvis hun kan se at du mangler hjælp, eller du spør om noget, og hvis det bare går godt, kan det være at du rider en hel undervisnings time, uden at blive snakket til. (Det syndes jeg er rart :-)) )

Hvor længe har du redet der, og hvor meget synes du selv, du har lært?
    - Jeg har kun lige snart redet der i et år, men jeg har lært rigtig meget, for jeg er gået fra at kun lige kunne ride LD1 på min nye pony, til at ride LB3 til 61%'

Hvordan er rideskolehestenes daglige gang? (foldtid, antal ridetimer dagligt, mv.)
    - Elev ponyerne bliver lukket ud om morgnen kl 06:30 og hver pony rider ca. 3-4 gange om ugen og nogle enkelde stykker max 2 ´gange om dagen (Kommer an på hvem der rider ponyen, og hvor megen den har lavet)'

Ulemper og fordele ved klubben, samt bedømmelse 1-10.
    Ulemper: Eleverne er meget lukke i starten og kan godt virke "snobbet"!. , men efter noget tid og man har lært den bedere at kende, så er de bare helt nede på jorden og virkelig dejlige at snakke med hver og en.
    ellers syndes jeg ikke rigtig at der er nogel ulemper smiley

Fordele: Det er en super måde de underviser på, og man tager sammen ud til stævner, så man kan godt kommet til et stævne, hvor hele klubben er med, og det er ikke sikkert at alle skal starten, men de kommer med for at hepper og lave opbagning og der er virkelig rart smiley

7-8 smiley

• #24   14. mar 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Kongelunden Rideklub

Stort set hver dag!

- Har du egen hest, eller rider du på en lånt?
    Jeg har 2 som er mine egne.

- Hvorfor valgt du lige netop den rideklub?
    Fordi der er mange faciliteter, så som - 2 store ridehuse, en kæmpe udendørs springbane, en udendørs dressur bane, rutunde, gode underviser osv.

- Hvem er din underviser, og er du glad for vedkommende?
    Dressur: Begitte Skov Larsen, hun er rigtig dygtig samt sød & forståelig! Vi træner rigtig mange øvelser hver gang! Har indtilvidere ikke haft en "dårlig" træning endnu! (jeg har trænet hos hende i 3 måneder hver fredag)
    Dressur: Betina Svare, hende har vi brugt til at rette op på min ene hest som tidl. har været rigtig stiv. Det er også hende der hjælper mig når jeg skal til dressur stævne. Hun har virkelig gjordt en forskel i min dressur.
    Spring: Michael Weisbjerg, han har virkelig udviklede min spring - det er gået MEGET fremad siden jeg skiftet til ham.

- For du eneundervisning, eller rider du hold?
    Både dressur & spring rider jeg eneundervisning.

- Hvordan forgår din undervisning normalt?
    Dressur - Jeg varmer op, hvorefter jeg for en halv times undervisning hvor vi øver schenkelvigning, versader, bagpartsveninger & som somme tider pjat.

- Hvor længe har du redet, og hvor meget syntes du selv du har lært?
    6 år.
    Jeg gik fra rideskolen, hvor jeg blev trukket rundt & ikke engang trude trave til at have egen hest & ride LB-LA dressur & 90 cm på c-plan spring.

- Ulemper & fordele ved klubben, samt bedømmelse fra 1-10?
    Fordele: Gode faciliteter samt dygtig underviser!
    Folk er søde & hjælpsome, du kan altid spørge til råds.
    Ulemper: til tider er der mange i ridehustet, hvilket gør min heste kan blive lidt ukoncentreret.

Elsker virkelig min klub & min stald smiley

• #26   7. apr 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    ØRK/Øresundskystens rideklub

6-7 gange om ugen smiley

Har min egen.

Har redet der siden jeg startede med at ride og så ikke grund til at flytte smiley

Min underviser hedder Stine. Ja, hun er super dygtig. Hun er en god rytter, som er god til at forklare og ved hvordan hesten skal behandles. Desuden kender hun både rytteren og hesten godt, så man føler sig tryk i hendes "hænder".

For det meste på hold, men nogle gange får jeg også ene-undervisning smiley

Øhh.. vi rider? Tror det er meget normalt undervisning. Til dressurundervisning laver vi de forskellige øvelser og til sprigning springer vi? smiley

4 år. Jeg har lært ALT hvad jeg kan, dog lærte jeg først halvdelen af det jeg kan i dag da jeg fik min egen pony. Før red jeg på rideskoleponyer.

Foldtid: 3-4 timer tror jeg smiley
    Antal ridetimer: Max 2 ridetimer, hvad består af 45 min.

Ulemper: Vi har ikke så mange folde, desværre. Også kan det godt være irriterende at stå på en rideskole smiley
    Fordele: Menneskerne der ude, stemningen, alle de søde heste og ponyer, ridelærerne osv. smiley

8 smiley

• #27   30. apr 2013 - Rideskolen/klubbens navn?
    Snorgaardens Rideklub Langholt (SRLa)
    Jeg rider der 1 gang om ugen smiley
    Låner smiley
    Vi laver mange forskellige ting i undervisningen (Startter med lidt dressur også leger til sidst) og folk er så udafvendte, og alle kan snakke sammen, store som små, unge som gamle smiley
    Min ridelære hedder Maiken :). Jeg er rigtig glad for at have Maiken fordi hun er så åben for foreslag og er selv lidt skør men tager sikkerhed seriøst smiley
    Jeg rider holdundervisning smiley
    Vi starter altid med lidt dressur, fordi det er jo dressur vi rider, men til sidst springer vi eller leger eller ja, spiller heste-fodbold smiley
    Jeg har redet der i to år, og jeg startede med at ride på en anden rideskole hvor jeg intet lærte, så jeg synes jeg har lært super meget !
    Hestene kommer på fold ved 6-7 tiden og går ude indtil at Lisbeth, som ejer stalden, synes det er tid til at komme ind, og det er ofte ved 4 tiden smiley Også går de max 2 timer om dagen som er 50 min smiley
    Ulemper: Vi var på et tidspunkt rigtig mange på holdene, men det er vi ikke mere:).
    Fordele: Vi er ikke en klub der går op i om man har egen hest eller om man er elev og kommer en gang om ugen - alle er venlige over for hinanden, selvom man måske ikke bryder sig om personen smiley

8 smiley

Kommentér på:
Din rideklub - spørgeskema.

Annonce