{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af farve {{forumTopicSubject}}

Hallo kære HG smiley

Jeg står i den situation at jeg skal ud og vise min shire pige frem til sommer til henholdvis Roskilde dyreskue og shirefestival, og når de skal showes skal de jo rigtig pyntes med plaiting smiley (De ting de får i man og hale i flotte farver)
Sådan et plaiting sæt er ret dyrt så det er noget jeg kun kommer til at købe en gang, så det skal jo være de rigtige farver i første forsøg.
Jeg kan slet ikke beslutte mig for hvilke to farver jeg skal vælge, så nu ville jeg høre jer hvad i ville vælge hvis det var op til jer smiley

Det er denne lille hest det skal passe til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af farve
  • #1   15. mar 2013 Også lige et billede for at vise hvad det er jeg snakker om smiley

    profilbillede
  • #2   15. mar 2013 altså er det en engangs forstilling synes jeg du skal bruge hvid eller rød.. jeg fremviser altid i hvid fordi det ikke kun er hesten der skal se ordelig ud det skal fremviser også.. og det er så nemt lige at tage hvide ridebukser på, en skjorte på og en bluse fra forbundet hesten er inden under.. men det er en smags sag.. som jeg skrev kan jeg bedst lide man tager tøj på efter lejligheden man kommer i og et ordeligt samlet indtryk er pænnere i mine øjne end et farve monster der kommer ind..
    er personligt heller ikke til det der cirkus monster der er vist på billedet oven over, det er simpelhen for useriøst.. men alting er en smags sag.. kommer man i hvid går man aldrig fejl af indtryk.. det ser altid seriøst ud.. ingen står i baggrunden og tænker hvordan en h kunne hun/han/de finde på at pynte deres hest sådan.. og du kan altid bruge det til ride stævner bagefter, eller komme af med det igen hvis det er engangsbrug


  • #3   15. mar 2013 Tak for din mening smiley
    Det er ikke noget der skal sælges igen efter brug, beholder det så jeg har det til evt. fremtidig brug.
    Jeg skal jo finde 2 farver, min kæreste mener også hvid og rød ville være bedst, jeg mener bare det bliver fo "Dannebrog" agtigt smiley men det kunne da godt være det er det der bedst til hende og for at holde det simpelt.
    Personligt var jeg mere i retning af rød og lys grøn. Det er jo tradition for shirene med masser af farver, så på den måde vil det ikke være "useriøst" smiley
    Kan slet ikke tage en beslutning:)


  • #4   15. mar 2013 hvid og grøn ville være flot smiley enten en mørk/flaske grøn eller en flot lys en smiley

  • #5   15. mar 2013 ninna: du er godt klar over at det er tradition at shire hestene skal se sådan ud ikke? der er ikke noget useriøst over det.. faktisk lige omvendt

  • #6   15. mar 2013 Det kunne også være, det hvide lige kan gøre det lidt lyst, også det grønne for ikke at gøre det dannebrogsagtigt smiley
    Mange tak smiley


  • #7   15. mar 2013 Hvid! Helt sikkert hvid, grundet dens aftegninger.
    - Rød og grøn sammen ville desuden komme til at ligne et eller andet juletema haha smiley


  • #8   15. mar 2013 Hehe, ja det kunne der selvfølgelig være noget om, skal trods alt leve med det i mange år smiley

  • #9   15. mar 2013 Altså nu har jeg ikke så meget forstand på shire heste, og hvordan de skal se ud, men to farver jeg syntes er flotte sammen er helt lysegrøn, og mørke lilla smiley

  • #11   15. mar 2013 Nu ved jeg ikke noget om racen overhovedet men ud fra billedet ville jeg nok bruge nogle markante og mørke/dybe farver smiley Jeg tænker mørkeblå/kongeblå og irgrøn, fordi hun netop i sig selv ser ud til at have et meget lyst skær i pelsen smiley

  • #12   15. mar 2013 Du kan se billeder af forskellige plaiting farver her: http://www.shirehorsesociety.dk/125560045

    Jeg er HELT klart til det rød/hvide tema - vi er jo i DK - og skulle du være heldig at få et æresbånd, så vil det jo være rødt/hvidt, så det vil matche pænt smiley

    Forresten: lad være med at tage ridebukser på til fremvisningen - det er bare SÅ kikset!


  • #13   15. mar 2013 Gode forslag, tak fordi i hjælper og indspirere smiley

    Hun bliver selvfølgelig noget lysere om sommeren når hun smider vinterpelsen. Hun får så en hvid rebgrime på som den vist på billedet.
    Tror også jeg holder fast i noget limegrøn, så er det bare hvad at finde ud af hvilken farve der skal til smiley blå er måske ikke helt tosset smiley


  • #14   15. mar 2013 Har været inde og kigge, også på den engelske smiley

    Synes bare det er så normalt, kan godt lide at skille mig lidt ud, men kan godt se det er fint og passer til føreren af hesten også har hvidt tøj på smiley

    Bare roligt, skal ud og have anskaffet mig noget pænt hvidt tøj, det nytter ikke noget hesten ligner en million og jeg ligner lort smiley


  • #15   15. mar 2013 syntes at en flot petrol blå farve kunne være flot til hende eller rød eller orange! ikke en skrige orange men en normal orange kunne være super fedt! til hende! smiley

    p,s jeg ridder selv med orange på min pony så du kan måske gå ind på min profil min pony hedder ravamoon. (tror nok der er nogle billeder der ellers sender jeg nogle billeder af mit orange udstyr! til dig. smiley


  • #16   15. mar 2013 Hvid og lilla, synes jeg. smiley

    Ellers: I hundeudstililngsverdenen siger man at man skal tage den farve på som man gerne vil vinde, for det får dommeren til at ubevidst kæde hesten sammen med den farve.. Det kan jo være en fordel hvis de kommer i tvivl om noget... Men det skal man selvfølgelig tage med et gran salt.


  • #17   15. mar 2013 Hehe, ja sådan kan man jo også se på, det kan være det er derfor der er så mange der vælger rød og hvid smiley

  • #18   21. mar 2013 kig evt. i mit album, har lige været i england og set hvordan de fremviser kæmperne derovre, måske der er noget du kan bruge : )

    Synes personligt ikke rødt og hvidt, er ret kønt til en brun shire, så et par stykke derovre med disse farver kombineret.

    Passer bedre til en spinkel varmblod på en dressur eller springbane, efter min mening
    : )


  • #19   22. mar 2013 Ej, ville så gerne have været afsted, økonomien var bare ikke til det lige i denne månede, det må da også have været udstyrs himlen?

    Nej er heller ikke skør med det røde og hvide, ender nok med at beslutte mig lige inden jeg bestiller. smiley

    Rigtig finde billeder, er enormt misundelig på alle jer der kom afsted.


  • #20   22. mar 2013 Ja kufferten var godt fuld, af trenser, klokker , gamacher og andet godt i koldblod størrelser smiley

    Så forresten på ebay, at de har plating til billige penge derinde : )


Kommentér på:
Hjælp til valg af farve

Annonce