Spring eller dressur? Valg af saddel. {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'ere.:)
Jeg vil gerne ud og købe ny saddel.
Jeg rider lige nu dressur og spring i en kombi stofsaddel som er rigtig slidt og gammel.
Så, nu er det på tide at købe nyt, eller brugt?
Jeg står i et dilemma om det skal være spring eller dressursaddel.
Jeg vil kalde mig selv springrytter, da det er det jeg er bedst til, og går mest op i.
Jeg rider dressur 3 gange om ugen ca. Og spring max. 2 gange om ugen.
I min kombisaddel sidder jeg fint i dresseren, men mine ben kan ikke komme langt nok tilbage og sidde helt korrekt, da der ikke er nok støtte i den.
Hvad vil i foreslå?
Det vil jo betyde, at hvis jeg vælger dressursaddel, springer jeg i kombisadlen som jeg plejer, og omvendt.
Jeg vil sige at det der trækker i retning af at vælge dressursaddel er at jeg kan få den korrekte opstilling i hverdagens dressurtræning.
Og ved valg af springsaddel er det bare det at det jo er langt federe at springe i en ordentlig springsaddel, men også fordi det er spring jeg vil gå videre med til stævnene, ikke dressur.
Tak fordi i læste mit indlæg.
-Dreamteam
nov 2007
Følger: 110 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 187 Svar: 594
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
nov 2007
Følger: 110 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 187 Svar: 594
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
dog ville jeg prøve at spare sammen til en evt brugt dressur sadel også:)
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
okt 2007
Følger: 349 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.305
Men storset alle kombi sadler hælder til et eller andet, min kombi sadle hændte mest til spring, så jeg købte en dressur sadle! Både fordi den hældte mest til og fordi hverken mig eller hesten kunne ride ordenlig dressur i den! Så hvis jeg var dig, vil jeg kigge godt på den, hva hælder den mest til, hva rider du bedst i den?(:
Ud fra din tekst, ville jeg dog vælge dressur sadlen, det er vigtig du sidder godt i dressuren!(:
okt 2008
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 886
Spring eller dressur? Valg af saddel.