{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Hvordan opdagede i dårlige tænder ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i disse dage en knap så sjov hest - hun er belastende og en pain in the ass.. lige til at få lyst til at gå amok på.

Da jeg kom hjem for en uge siden, så var det første hun gjorde at tage hovedet ned "tage biddet" fra mig så snart jeg fik fat i tøjlerne og tog "fat". Dette har hun ALDRIG gjort før . I den uge havde jeg været væk og havde derfor en anden til at ride Jasmin én gang. Så nej, det stammer ikke derfra, i og med hun har med ungheste at gøre og godt ved at der jo ikke skal kæmpes i en mund m.m. og det er en træning Jasmin før har prøvet før genoptræningen.

Siden den dag har hun gjort det alle gange. Til stævnet i lørdags, og i går og i dag.(red hende ikke de andre dage). Hun har også været meget modarbejdesvillig. Normalt plejer hun at ville arbejde. Jeg har taget mere fat - men det er det samme fat som før genoptræningen, så igen - det er ikke noget forandring som sådan. Jeg har kun haft lidt hårdere fat her de sidste par dage da hun har været rigtig bøllet(hun har haft et par perioder hvor hun ikke lige har villet over den hårde fase med at komme fra en almen træning til en hårdere træning - det er kun lige overgangsfasen, derfor!)

Dog har jeg også bare synes hun har virket lidt mere mærkelig i den mund, og hun virker meget stiv og død. Jeg ved hun fik ordnet tænder sidste år.

Vi har nu bestilt tid til tandlæge + vaccine d. 2 april og vil fremover bare tage det stille og roligt - og så må jeg bare få det ud af hende jeg kan - uden at vi begynder at blive for trælse i munden m.m - så vi ikke irriterer hende. Jeg tænker det måske bare drejer sig om et par spidser hun har som irriterer hende. Samtidig vil jeg også lige have tjekket med bid i munden om biddet ligger for dumt el. lignende.

Der er intet når hun spiser mad - hun savler ikke andet end i hendes mash, og smasker og taber lidt foder - men foderet bliver ikke vådt eller lign. Tørfoderet altså. Høet spiser hun helt fint.

Men hvordan fandt I ud af at der var noget med jeres hests mund? HVad begyndte den på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan opdagede i dårlige tænder ??
  • #1   20. mar 2013 Leder efter svar der fandt ud af det ved nogle andre ting - ikke bare ved tilfældig tjek smiley

    Jeg er glad for vi har reageret hurtig - for Jasmin plejer ikke at være sådan - overhovedet. Hun kan være strid og en kamp - men aldrig har hun gjort det med hovedet...


  • #2   20. mar 2013 Kan du hver sød at droppe de kommentarer der? smiley
    Jeg er i det mindste en af dem som reagerer efter et par ganges ridning - en følelse af at det ikke er rigtigt det her - det her er ikke bare alm. træningsnedturfase.

    Hun fik tjekket tænder for 10 mdr. siden, og vi tjekker dem årligt. Hun har aldrig fået dem tjekket mere end årligt, da hun aldrig har haft brug for mere - så self. har vi ikke gjort mere end bare en gang årligt.


  • #3   20. mar 2013 Min afdøde part blev tjekket hvert halve år. Og ofte fandt vi ud af, at hun havde tandspidser, som hun ikke havde "brokket" sig over smiley

    Lady skal snart tjekkes. Der er godt snart et år, så hun trænger nok smiley


Kommentér på:
Hvordan opdagede i dårlige tænder ??

Annonce