{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Foder - Equifirst Classic - stivelse {{forumTopicSubject}}

hej hg smiley
Tænkte om nogle kunne hjælpe mig lidt her, har kigget på det her foder til min pony hoppe, hun bliver brugt fuldtid og er til mange stævner også i udlandet..

Men det er 27% stivelse i, og synes det lyder af meget, men udover det lyder det jo som noget helt vildt godt foder? men mit spørgsmål var om nogle havde erfaring med det? og hvad tænker i til 27% stivelse??

Har kigget på en maaaasse foder men der er omkring 23-34 % stivelse i alt sammen!

håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - Equifirst Classic - stivelse
  • #1   20. mar 2013
    Tænker at 27% stivelse er en del :o).
    Alt for meget syntes jeg.

Men tjek www.foderdata.com - en side med en masse produkter og informationer om dem, de arbejder ikke for nogen så derfor er alle mulige produkter inde og hvad de indeholder.
    Super smart. Så vælger du bare " uden byg/havre/stivelse ".

• #2   20. mar 2013 lækkert!! tak! smiley

• #3   21. mar 2013 Det kommer helt an på din hest, i realiteten set ud fra et sundhedsmæssigt synspunkt må en hest få op til 2 g stivelse pr kg kropsvægt, det vil sige at en hest på 500 kg må få 1 kg stivelse pr dag, hvilket svare til lidt over 2 kg havre...
    Når det så er sagt er det langt fra anbefalelsesværdigt da det vil være alt for meget energi til en hest der ikke laver så meget, og så er der jo det problem at mange heste bliver varme af at få meget stivelse, dette giver blot et indblik i hvor meget hesten kan tåle uden at blive syg af det, og det kræver selvfølgelig også at hesten stadig får tilpads mængde grovfoder ved siden af...
    Af equifrst bliver det anbefalet at man giver 300 g pr 100 kg hest det vil sige at en 500 kg hest skal have 1,5 kg dagligt og hvis der er 27% stivelse får den samlet 405 g stivelse. Det vil sige ca halvdelen af hvad den ud fra et sundhedsmæssig perspektiv kan tåle...
    Når der kigges på foder og man tænker der er meget stivelse i skal man lige huske at have i mente hvor meget foder hesten skal have, hvis nu eksempelvis man vælger et foder med 15% stivelse men hvor man skal give hesten 3 kg samlet så får den jo ligeså meget stivelse som i et foder med 30% stivelse men hvor den kun skal have 1,5 kg foder...

Når det så er sagt kan det da sagtens lade sig gøre at fodre med mindre stivelse end hvad der er i dette foder, men hvis din hest fungere på det betyder det jo intet smiley Desuden er det rigt på omega 3 som ikke er i så meget andet foder smiley

• #4   21. mar 2013 hold da helt op det min får er der 2,6 % stivelse i g 3 % sukker

Kommentér på:
Foder - Equifirst Classic - stivelse

Annonce