{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Hvor store vinterfolde? {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med ændringer for vore opstaldere overvejer vi at ændre på størrelsen af vores vinterfolde.
Så jeg er nysgerrrig efter at høre hvor store Jeres vinterfolde er? Allerhelst længde og bredde?

Vil i foretrække en større vinterfold med mange heste eller en mindre vinterfold med få heste?

Hvem sørger for vand på vinterfolden i det her frostvejr, hvis I har opstaldet ude? Gør i selv eller gør staldejer og hvor ofte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor store vinterfolde?
  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#2   25. mar 2013 Tak for svar. det lyder jo til at være ret små folde, men også kun med få heste.

Hvordan gør i med vand, for det fryser jo i det her vejr.
    Jeg er i tvivl om, hvor mange gange om dagen det kan forventes at jeg som stadlejer sørger for det eller om det er bedre mine opstaldere selv gør det?

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#3   25. mar 2013 * Stald Zederkof *: Ja, det er i princippet også sådan jeg gør det, men det når jo at fryse.
    Og når opstalderne kommer ud om eftermiddagen er det jo frosset, men jeg er på arbejde, og kan jo ikke gøre så meget ved det.
    Så hvordan løser man det?

• #5   25. mar 2013 Mht med at det fryser ville jeg nok få lavet en isolerings-anording omkring vandbaljen. Måske især under den. Tror måske noget flamingo eller andet vil kunne tage en del af frosten. Og så kan du smide en bold eller andet flydende i baljen. Den ligger i overfladen og "skvulper" lidt, og er med til at det ikke så let fryser.

• #6   25. mar 2013 Hmm, vi har vist et par tønder land eller 3 til 5 heste... Men vi er også meget priviligerede der hvor min hest bor smiley

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#7   25. mar 2013 Er det bedst der går 3 heste sammne på en mindre fold eller 6-7 på en stor fold?

• #8   25. mar 2013 Jeg ville aldrig sætte 3 heste sammen, så er der næsten altid en, der bliver holdt udenfor.

• #9   25. mar 2013 ´Ved ikke hvor store foldene er ude på gården er, men store er de og der er plads til at de kan have det sjovt og de har altid adgang til læskuret hvor de alle kan være smiley Vi har 5 heste (2 hopper og 3 vallaker) der går sammen og det fungerer helt fint smiley Der er ikke rigtig nogen der er udenfor flokken, men der er selvfølgelig en rangorden, som der altid vil være i en større gruppe af heste smiley Så det er meget forskelligt hvad der fungerer bedst smiley

• #10   25. mar 2013 Jeg har de sidste mange år haft mine heste på vinterfolde af MIN 1 hektars str, i flokke på max 8, men det var usædvandligt... Jeg foretrækker store folde med 6-8 stykker i flokken smiley

Frostsikre dine vandbajer med isolering eller halm, der er så mange gode muligheder efterhånden smiley

• #11   25. mar 2013 Vores er nok omkring 80 gange 40 vil jeg tro og der går 3 islændere.

Jeg vil mene at en større fold med mange heste er bedre end en lille fold med færre heste, da der jo er mere plads. hestene vælger jo meget sjældent at bruge lige deres eget antal m2 at stå på:)

Med hensyn til vand har vi en drikkekob med varme (kan jeg kun anbefale, den bruger faktisk heller ikke ret meget strøm)

Kommentér på:
Hvor store vinterfolde?

Annonce