Seneskade?? Dyrlægevalg? {{forumTopicSubject}}
Godaften..
Jeg er næsten sikker på (desværre), at min hest har fået en seneskade.. Han har er hævet/har væske af en art i benet (ikke voldsomt, men senerne er ikke så tydelige at mærke som på det andet ben) og han er varm på indersiden, om koden og ned til hoven. Jeg har ikke kunnet mærke noget når jeg har redet, men en har sagt han var lidt urengående under ridning. Han er ikke halt, men han er lidt mere øm på det ben. Det kom igår, og ville se det an til idag, og det var mere hævet i morges med mindre hævet da han kom ind fra fold. Han er ikke øm når man trykker på det, og der er ingen sår eller andet unormalt at se. Kunne det ikke godt være en seneskade??
Jeg skal selvfølgelig have en dyrlæge ud, eller ud til en dyrlæge. Men jeg ved ikke hvem der ville være mest oplagt at vælge. Jeg har normalt en dyrlæge fra Vejen som jeg er rigtig glad for! Har aldrig haft så rar, rolig og fantastisk dyrlæge. Men jeg ved ikke hvor meget erfaring han har indenfor seneskader (hvis det er det).. Og så har jeg brugt Kolding en enkelt gang - og dem var jeg også glade for, og de var virkelig grundige. Er der nogle der har nogle erfaringer med de forskellige dyrlæger omkring Vejen (6600) eller i området? Ansager er udelukket, dem skal jeg aldrig ind til igen, selvom Jon er dygtig derude.
Håber der er nogle der har nogle gode/dårlige erfaringer - både med hensyn til seneskader og dyrlæger dertil
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.806
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Hvis det er en seneskade, så burde den have ondt, så du ikke er i tvivl.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Svar: 59
(link fjernet)
Med venlig hilsen
Helene
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Var jeg dig ville jeg slet ikke være itrivel om at jeg ville kontakte Rune Hjortkjær fra Bryrup hesteparaksis
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Svar: 59
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
Jeg tror jeg kører til Kolding
Grunden til om jeg er i tvivl med min egen dyrlæge Rasmus, er at han ikke har været i hesteafdelingen i så lang tid, og dem i Kolding nok har mere erfaring indenfor det område
Jeg kører aldrig min hest til Ansager igen.
- Da min hest skulle kastreres, fortalte vi dem derude at han nok skulle have noget beroligende i munden inden han blev stukket (har vi gjort ved tandrasp. osv.) da han virkelig var angst for nåle engang, pga. han var syg og skulle stikkes ofte engang. Han er dermed heller ikke så glad for mænd. Vi fortalte dem flere gange at de skulle gøre det, og være lidt obs på det. De fortalte at de skulle selvfølgelig gøre hvad de kunne for at han fik en god oplevelse. Så jeg gik derfra med en okay mavefornemmelse, men stadig ked af at ikke kunne være ved ham. Da vi kom og hentede ham, fortalte de at det var gået godt og at der ingen problemer havde været - jeg blev så glad! Men en dag hvor vi var til stævne, mødte jeg en der var med til operationen af ham, og hun fortalte at han var helt skør derude. At han ikke kunne stikkes og var aggressiv og voldelig. "han skulle bare ha nogle på hovedet" sagde hun. Han havde ikke fået den beroligende sprøjte fandt jeg så ud af, og han havde tydeligvis ikke fået en god oplevelse og det var ikke gået godt, som de havde sagt....
Udenfor emnet, men derfor vælger jeg aldrig Ansager igen..
Seneskade?? Dyrlægevalg?