20. sep 2009 Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Ride-ond-pad / bare-back-pad / bomløs??? :) {{forumTopicSubject}}
Ja, hvad er det helt nøjagtigt? Nu har jeg kigget lidt på dem og bomløse saddeler, og overvejer om det er noget jeg skulle invistere i.
Jeg har en dejlig skovturs-pony, som jeg nogengange savner noget saddel-lignende til når vi er på tur. PT rider vi uden saddel. Det er især når jeg har børn eller gæster oppe på ham og skridte en tur at det er savnet, jeg har jo vænnet mig til hans bevægelser og sådan
Jeg kan ikke lide at ride med stigbøjler, og den ville udelukkende være ment til skovtursridning og let dressur (smidighed og lydighedstræning) og sådan.
Tror i at en af de der fine pads eller en bomløs kunne fungere til min pony og jeg? Vi taler ude i fremtiden når han er 350 kilo muskelmasse og ikke en nuttet fedtkugle med lang pels, for indtil da kan jeg ikke rigtig få mig selv til andet end en skridtertur en sjælden gang i mellem
Og hvad er forskellen på pads'ene? Hvordan ved man den rigtige størrelse? Og det samme med bomløs ?
Mange tak!
mar 2008
Følger: 64 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 444
På langt de fleste bomløse anbefales specielt underlag.
Med hensyn til pads skal længden også være passende, og så skal du være opmærksom på, at dit pad giver nok frihed og plads til manke så den ikke går på.
Jeg synes selv at det her fra optimlsadel er et udmærket bud på et fornuftigt pad.
http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=47_132&products_id=203&sessionid=7f91106111ef3069225cd6fac8adccee
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 636
Den her har jeg og jeg er VIRKELIG glad for den.
Der er stigebøjleophæng som du kan se på billederne, men jeg har aldrig brugt det da stigebøjleophænget sidder i et bredt 'bånd' over ryggen, så det vil lægge et konstant pres af min vægt på ét lille punkt på hestens ryg.
Men du skriver jo at du ikke kan lide at ride med stigebøjler ( Lige som mig
Jeg rider med et trykfordelende underlag beregnet til bomløse sadler under den.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Mest til når jeg vi træner i cordeo og ikke har noget som helst andet på... så er det meget rart ikke at have samme farve som hesten bagefter...
Han fælder nemlig
Jeg har dog ikke bomløs sadel til daglig
Jeg foretrækker en bomsadel fordi jeg kan sætte bøjler på uden at have dårlig samvittighed når jeg rider tur.
Jeg har et styk meget vågen hest, så jeg vil egentligt være ked af at undvære mine bøjler... det gør det en anelse lettere at hænge fast når vi lige skal 500 meter udover en mark fordi vi blev forskrækket.
Har intet imod bomløse, folk må ride hvad de finder bedst og mest komfortabelt
Tilgengæld så har jeg et problem med mennesker der tror at man kan sætte bøjler i en lammeskinds sadel.
Det er den jo ligesom ikke designet til
sep 2009
Er der god mankefrihed? Han er en ret smal hest med markeret manke. Jeg kan tage nogle billeder af hans ryg når jeg kommer hjem
Han havde en saddel der lå okay indtil han voksede og nu er den af pommern til, så den har den anden hest fået.
sep 2009
Min er også vågen, men når han bliver forskrækket plejer han at rende en 5-10 meter og så puste sig op som den stooooore hingst han er og vise sig. Det er meget morsomt.
Det er også grunden til at jeg overvejer den der ride-on-pad. De er rimmelige i prisen synes jeg, og så giver de lige lidt støtte og et holdepunkt til hvis der er en nybegynder oppe, samt at de fordeler min vægt.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Og nogen gange så når vi ret hurtigt til det sidste...
Jeg er temmelig glad for mine bøjler ind i mellem
sep 2009
Det kan jeg godt forstå! Min er nok så lidt urhest som den overhovedet kan have lov at være.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 104
Har en god sadel med latex-bom, der passer til begge mine heste, som jeg rider i normalt. Når jeg så rider tur med min kæreste har vi et problem: den ene af os er nødt til at ride uden sadel.
Det er ikke altid det fedeste, specielt ikke når den ene hest er lidt nervøs anlagt og kan springe til siden og den ene rytter er ret uerfaren.
Så jeg er på jagt efter noget, til at spænde om hesten, som giver lidt støtte og med stigbøjler i til en nødsituation.
Det kan være det ender med at blive til sådan en Christ lammepad, men vil gerne høre flere bud
sep 2009
Hvad er det? Den der Christ lammepad?
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 225
http://academicartofriding.com/webshop/bareback-pad/
sep 2009
Den er fin, og kunne godt overvejes. Men jeg synes bare ikke hvid virker som en god plan
apr 2011
Men jeg er stadig interesseret i at høre om andre alternativer
sep 2009
Og så synes jeg en lammepad virker til let at blive beskidt uden nogensinde at have været i nærheden af en
apr 2011
sep 2009
Ride-ond-pad / bare-back-pad / bomløs??? :)