{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Pris på hestehold, hænger ikke sammen.. {{forumTopicSubject}}

Hej søde mennesker smiley

Jeg har lige lagt et ca. budget på hvad det ville koste mig at have hest, og kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen..
Jeg får det til at jeg skal give 2800 kr. uden opstaldning..
Kan ikke få det til at hænge sammen med alle jer der har skrevet i de 1000 andre tråde at i kun giver 2000-2500 kr. for at have hest.

Hvordan fordeler i pengene?

Jeg får gratis opstaldning, strø og mad, så det er Smed, vaccinationer, tandraspning, ormekure og Forsikringer, jeg skal betale..

Kan en eller anden ikke lige sende mig en pb, eller skrive her hvordan pokker det hænger sammen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på hestehold, hænger ikke sammen..
  • #4   8. apr 2013 hvis du får det til 2800 for de 5 ting du har skrevet på, altså du får foder, strøelse og opstaldning gratis, så har du en dyr forsikring eller en hest der skal have dyre beslag meget ofte ..

    Jeg har hest for omkring 3000 pr mdr,. og giver 2370 i opstaldning med det hele, men der kommer hø, undervisning og tilskudsfoder oven i. og selv vacc, smed med mere.


  • #6   8. apr 2013 Dyrlæge årligt 2000 (kun tænder og vacc) (mdr 166,67)
    Smed årligt 4550 (ud fra hver 8 uge og 700,- pr gang) (pr mdr 379,167)
    Forsikring pr år 6700 (pr mdr 558,33)
    Undervisning pr år 5400 (150 år gang, ca 3 gange om mdr) (pr mdr 450)
    Ormekur pr år 300 (pr mdr 25)

    Giver mig 1579 pr mdr så hvis folk har opstaldning til omkring de 1000 passer det nok meget godt. Er selvfølgelig beregnet ud fra min hests værdi (forsikring).

    Men så kommer nyt udstyr evt tilskudsprodukter, stævner mm ud over det smiley

    Det giver pr mdr


  • #7   8. apr 2013 Bor i Nordsjælland

  • #8   8. apr 2013 Gratis opstaldning, gratis halm, hø til 300 i måneden og ponyer der er billige at holde i fodder. Så min mor betaler langt under 2000 i måneden for dem smiley

    Der kommer så vedligeholdelse af hegn og fold oveni smiley


  • #9   8. apr 2013 Jeg har to (den ene er dog kun 2 år) & jeg giver ca 1634 kr pr mdr med hø, halm, foder, vacciner, ormekur, forsikring (dog kun hvor jeg får penge hvis de dør eller skal aflives) og underviser.. Jeg betaler så heller ingen opstaldning smiley
    Men vi har så også en del gode aftaler med nogle forskellige landmænd!!


  • #10   8. apr 2013 Tandraspning + vaccine 1 gang årligt 1100,-
    100,- / md (for at gøre det nemt)

    Ormetjek 2 gange årlig - 200,- og 200,- ekstra hvis den har orm
    ca. 35,- / md

    Smed (prisen er meget forskellig, men lad os sige 500,-) hver 6. uge
    375,- / md

    Ansvarsforsikring 1000,- årligt
    85,- / md

    = 595,- afrundet om måneden..


  • #11   8. apr 2013 Mine er ikke vaccineret, forsikringer har jeg ikke styr på og det er smed 2 gange årligt. Så er der dyrlæge sådan når pony får kolik søndag eftermiddag, men det regner jeg ikke med heller smiley

  • #12   8. apr 2013 min forsikring kommer til at ligge på 2000 årligt ca. så lad os bare sige 200kr pr måned, hun skal ikke ha sko på endnu, da hun ikke skal gå på vej, før hun er tilredet.
    Så smed hver anden måned af 300,- vaccinen blir dyr denne gang, da hun er ene hest om at blive vaccineret..
    men alt ialt.. kommer det til at koste mig 800kr pr måned.. smiley har gratis stald.. smiley


  • #13   8. apr 2013 Det her er mit budget for 3 heste, så kan du selv dividere beløbet smiley

    -Opstalding (Løsdrift) 3000kr pr. måned
    -Hø/wrap Ca. 900kr pr. måned
    -Fuldfoder og Tilskud Ca. 1095kr pr. måned
    -Ormekur fra Verm X 4 kurer om året, 1592kr
    -Barefoot Trimmer 1350kr hver 3 måned (Trimmer dem selv ca hver 4 uge. Og så bliver de tjekket op på af en uddannet en gang imellem, hvilket aldrig har givet problemer.)
    -Vacc. Ca. 1500kr om året.
    -Har kun haft brug for tandraspning en gang til min ældste hest som jeg nu har haft i 8 år, så der har jeg sparet MANGE penge. De 2 andre fik jeg i Oktober sidste år så ved ikke hvor besværlige de er endnu smiley

    Så i gennemsnit bruger jeg Ca. 5703kr om mdr. for 3 heste.


  • #16   8. apr 2013 Jeg tror at det jeg har lagt for mange penge i er smeden smiley
    Har regnet med 1200 kr. for smed pr. gang..
    Og har regnet med 1500 kr. for vaccinen..
    Og 1200 for tænderne..

    Og så har jeg nok fucked lidt op i forsikringerne, har regnet med sygeforsikring og livsforsikring for 35000 men er det nødvendigt? smiley


  • #17   8. apr 2013 sygesikring og livsforsikring er ikke altid nødvendige. Ville mene at det er alt efter hvad hesten er værd. Min DSP/hest er ikke forsikret da jeg kun gav 10.000kr for ham dengang, og i de 8 år jeg har haft ham, har jeg haft dyrlæge på ham for Ca. 3000kr ud over vacc. så synes ikke at det er nødvendigt at få sygesikring på ham. Mit nye føl som har kostet en hel del mere, og som skal bruges til avl, skal snart forsikres til 40.000kr på livsforsikring. Og hans mor som jeg fik med i købes, overvejer jeg at forsikre for 20-30.000kr. Og de begge skal have sygeforsikring, fordi jeg endnu ikke ved hvor "stærke" de er.


  • #18   8. apr 2013 Nu har jeg fået det til at hænge mere sammen;

    Smed: 100 mdr. (500 hver 6. måned)
    Foder: 600 (1 sæk om ugen)
    Dyrlæge: 170 (2000 for tænder og vaccine om året)
    AnsvarsForsikring: 85 (1000 om året)
    Undervisning: 450 (150 pr. gang)
    Ormekur; 25
    Opsparing: 300

    Er det mere realistisk?
    Så det bliver ca. 1730 kr. smiley


  • #19   8. apr 2013 Ja det lyder mere rigtigt smiley

  • #20   8. apr 2013 OG så en familie der står bag en hvis der skulle komme en kæmpe dyrlægeregning en dag smiley

  • #21   8. apr 2013 smed koster forskelligt, alt efter om sko eller ej....min med sko koster 1300 kr hver 8 uge og dem uden ca 500 hver 8.uge.

    sygeforsikninrg og livsforsikring..tja...jeg er glad for at mine har det og ville ikke undvære.


  • #22   8. apr 2013 Hende jeg kommer til at få hjem går ikke med sko og regner heller ikke med at hun kommer til det smiley
    og vores lokale smed tager 500 for en beskæring inkl. kørsel smiley

    mikki: Hvad giver du for forsikring og hvor henne?


  • #23   9. apr 2013 mine har alle ansvarsforsikring. Nogle af dem har desuden livs, uanvendelighedsforsikring og sygdomsforsikring. Det sidste kun 3 af dem, shetlænderen har vist kun livsforsikring....husker ikke helt.

Kommentér på:
Pris på hestehold, hænger ikke sammen..

Annonce