{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

HØ......? {{forumTopicSubject}}

Ja det er nok et lidt besynderlig spørgsmål, men jeg er kommet lidt i tvivl omkring hø og vil gerne høre jeres meninger....

Mine ponyer få eng hø, og når de står på stald har de fri adgang til det (de står på stald fra ca.kl 18.00-06.30) de får også pony mix myslii full fra Herkules.

Men mit spørgsmål til jer er hvad er bedst for mine ponyer alm. hø eller eng hø? og har jeres fri adgang til hø alle de timer de er på stald?

Håber at høre lidt om hvordan og hvorledes i "fodre" med hø.... og jeres erfaringer, jeg er lidt ny i det med selv at have heste hjemme sååååå....

På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåmaskine kniv er bøjet, skal rettes ud og slibes 400 kr.
  • Ophæng af plisse’ gardiner og tilskæring 1.000 kr.
  • Reparation af fejl 44 AEG opvaskemaskine samt optimering af afløbsslanger og vandtilførsel 1.030 kr.
  • Fjerne ukrudt 600 kr.
  • Toilet løber. Geberit. 1.000 kr.
  • Reparation/service plæneklipper 820 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HØ......?
  • #1   11. apr 2013 Vores har altid fri adgang til hø, når de er på folden. Ved ikke om det er eng hø. Tror det almindelige er ligeså godt, når de også får det andet foder. smiley

• #2   11. apr 2013 Enghø dufter bedst, men der er mere foderværdi i alm. Markhø..

• #3   11. apr 2013 Helt klart eng hø smiley

Det er super sundt for deres maver smiley

• #4   11. apr 2013 det kommer jo an på ponyen..
    Min får oftest bare frøgræs, så meget han kan æde, da han tager på af ingenting, det betyder at får han hø eller enghø ad libitum så bliver han en lille fed prop..

• #5   11. apr 2013 har også selv hørt at der er mere foderværdi i alm hø men at eng hø er bedst for maverne, og det var derfor jeg valgte eng hø, da de er på fold hver dag mange timer + de får god foder vedsiden af..... øhhh lidt lost igen hvad er frøgræs??? (arhh føler mig lidt dum nu)

• #7   11. apr 2013 altså nu blev jeg lidt nysgerrig (smil) i skriver at jeres heste har fir adgang til hø når de er på stald,vil så høre hvordan i gør det? Kan de bare gå ud og ind af deres boxe og tage hø efter behag (HI HI)

• #8   11. apr 2013 Altså foderværdien svinger utrolig meget, også efter hvordan det er dyrket, hvilke græssorter jordbundsforhold vejr ved høst osv...
    Det kan der ikke siges noget generelt om, der er du nødt til at få taget en analyse hvis du vil vide hvad der er i, og så skal du tænke på at din hest i princippet max må stå 4 timer om dagen uden grovfoder (græs, hø, wrap, halm frøgræs med mere)
    det vil sige at du er nødt til også at give dem noget på marken, her kan du sagtens vælge et produkt med ringe foderværdi såsom frøgræs eller halm...
    Frøgræs er det produkt der er tilbage når der bliver høstet græsfrø, det vil sige det er græs der har stået lang tid på marken, og hvor frøstandende er pillet af, dermed er der utroligt ringe foderværdi, men et kanont godt fyldefoder på marken hvis hesten får hvad den skal have fra sit boxfoder..

• #10   11. apr 2013 Kan man ikke groft sagt og stærkt forenklet lave en rangordning efter forventet foderværdi sådan her?

Wrap
    Hestehø
    Enghø
    Frøgræs
    Halm

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl

• #11   11. apr 2013 Mine har fri adgang til hø 24 timer (på fold og i boks).

Jeg putter masse af hø i et stor finmaskede hønet og der er stadig hø i når jeg kommer - både i boks og på fold.
    På den måde sviner de ikke med det, men kan stadig få tildelt stor mængder så de altid har hø til rådighed. smiley

• #12   11. apr 2013 Mine får halm på folden.
    Når de kommer ind (stald) er der frokosthø. De er ca. færdige omkring kl 18.30, og så får de aftenhø omkring kl 20. Om morgen ved 7 tiden får de morgenhø, og så bliver de lukket ud igen kl 9 smiley

• #13   11. apr 2013 Tusind tak for svar alle sammen så tror jeg rolig at jeg kan fortsætte med mit lækre eng hø.... Men jeg kan forstå at mange af jer gir hø på folden også... men men hvorfor??? er det ren jord mark de går på eller, for på min fold er der da masser af "græs" hele året rundt de når da aldrig at græsse det helt ned, ikke engang i vinterhalv året, ved da godt at det ikke er lækker grønt græs her om vinteren men de spiser det da med velbehag....

• #14   11. apr 2013 Christina j: Man giver bare en stor nok portion i boksen, til at hesten ikke løber tør smiley Ellers kunne det være kønt med heste rendende op og ned ad staldgangen smiley

• #15   11. apr 2013 Mine går pt på jordfold, men selv da de gik på vintergræs fik de noget hø til rådighed. smiley

Kommentér på:
HØ......?

Annonce