{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Jeg er ret forarget!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst de der emner omkring overvægtige ryttere.
Og jeg blev ret forarget over nogles udtalelser? Jeg er selv ikke i en tynde ende og jeg har fundet ud af jeg vejer 16.7 % af min parts vægt.
Og folk siger at man ikke kan styrer sit fedt, og på en måde synes jeg det er respektløst at sige overvægtige mennesker ikke må ride.
Jeg lider selv af en sygdom der gør at mit stofskiftet er lavt.
For der kan jo være SÅ mange grunde til man er overvægtig?
Men hvad synes i egentlig om alt det her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er ret forarget!!!!
  • #1   12. apr 2013 Er helt enige! Jeg har os selv en sygdom der gør jeg ikke taber mig men "tager på bare af at trække vejret" Og ja der kan være mange tusinde grunde til folk er vervægtige. kan se det hvis en på 100 kg ridder på en lille 3 eller 2er pony! Men hvis man bare vælger den rigtige type hest, ser jeg intet problem i det! smiley

• #2   12. apr 2013 Jeg synes at man skal finde en hest man passe til..
    Det ikke hesten der var valgt os, og derfor burde de ikke udsættes for sådan en belastning.

Men synes nu ikke 16% af hestens vægt er meget smiley

• #3   12. apr 2013 Jeg har ikke rigtigt læst nogle forumer, hvad angår overvægtige rytter, og ved derfor ikke helt hvad deres belæg er. Men der findes da mange dygtige ryttere, som har lidt ekstra på sidebenene. Hvis man snakker direkte fedme, så kan jeg godt forstå folk, og det har jeg også mine egne holdninger omkring.

• #4   12. apr 2013 Nu ved jeg ikke hvad min hest vejer, men antager at den vejer omkring 350 kg, så vejer jeg mellem 16 og 17 % af min hests vægt, og jeg er ikke i den tykke ende, min hest er såmænd bare lille. Men jeg synes ikke man direkte skal sætte procenter på belastningen.

• #5   12. apr 2013 Efter jeg blev syg og sat i medicinsk behandling , har jeg taget 14 kg på , jeg rider nu stadig, og så længe at han ikke virker utilfreds og har smerter fortsætter jeg .
    Men man er nød til at gå in og vurderer om hesten ponyen lider af ens vægt smiley

• #6   12. apr 2013 Hvis folk har en sygdom eller tager medicin det gør at de er overvægtige er det jo ikke deres skyld, men hvis folk er overvægtige fordi de er sløve og spiser usundt far jeg intet tilovers for dem, så er det bare ud at løbe istedet for latterlige undskyldninger...

• #7   12. apr 2013 Jeg tror faktisk hesten er ligeglad med om overvægten skyldes stofskiftesygdom eller dovenskab (hvis jeg får en rygsæk på ryggen der vejer 30 % af min kropsvægt er jeg faktisk også bedøvende ligeglad med om den indeholder mursten eller bøger, vægten er den samme).
    Hvis man vejer for meget til at ride, så må man selvfølgelig lade være af hensyn til hesten, det er ikke en menneskeret at ride.
    Nogle gange går der lidt heksejagt i den, men hellere fokus på hestens velfærd end urimeligt meget fokus på menneskers følelser.

• #8   12. apr 2013 Jeg synes man skal finde en hest der hellere er lidt for stor end lidt for lille.
    Man altså jeg vejer 7-8% af min hests vægt. Så jeg har valgt hellere stor end lille smiley

• #9   12. apr 2013 - Men det er jo noget andet hvis det er en sygdoms skyld. smiley

• #11   12. apr 2013 Det er levende dyr erko kan det ikke nyttte noget, at man ikke finder en hest der ikke kan bære en! En rytter er jo en 'atlet' i den forstand, at ridning jo er en idrætsgren. Skal hesten være i form, må rytteren jo også være i form. Self. må alle ride, men tag hensyn til hestens form og højde smiley 16% lyder ikke meget, så det passer da meget godt:)

• #12   12. apr 2013 Syntes at alle kan ride!:-) bare at personen ikke rider på en pony eller en hest som ikke kan holde til det:-)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   12. apr 2013 Om man har en sygdom eller ej, er du for tung til sin hest skal man ikke ride den. !!!

Som der så korrekt bliver skrevet oven over, det er os der vælger hesten, ikke omvendt!

Nogle er overvægtige fordi de spiser for meget, nogle er overvægtige grundet lavt stofskifte, og nogle er tunge fordi de styrketræner og har en krop fyldt med muskler - måske vejer disse tre personer nøjagtig det samme, men det retfærdiggøre ikke overforbodybuilderen at han gerne må ride lille lotte på 120 i stang bare fordi han ikke er tyk!
    - dyret ved jo ikke hvad der er galt, den skal bare transpotere rundt på måske 20 kg for meget, ift hvad der er sundt for den..

Ment med det er, at det er fuldstændig ligemeget om du er fed/tyk eller pumpet men tænk på om det virkelig er sundt for hesten at slæbe rundt med så mange kg bumpende på ryggen ...

• #14   12. apr 2013 Det er rigtigt, at nogle mennesker ikke kan tabe sig pga sygdom eller medicin, men det er ikke ret mange.
    Og jeg synes helt ærligt, at det er direkte synd, at overvægtige mennesker rider på heste, der er for små til dem. Og jeg er ved at brække mig, når jeg ser deres røv vælter ud over sadlen bagtil - tænk lige en spidsbelastning der giver lige ned i torntappene!

Nogen gange må man bare indse, at man vejer for meget til at ride sin hest! Eller også købe sig en ny og større hest.

Ofte kan man IKKE se, når en hest lider overlast pga vægtproblemer. Jeg har set, hvor god en hest er til at skjule smerter og ubehag. SÅ meget at ikke engang en kiropraktor kunne finde ud af, at hesten havde voldsomme smerter.

• #16   12. apr 2013 DET HER ER INGEN KRITIK!!
    men for lavt stofskifte, kan det ikke forbedres, hvis man begynder at dyrke sport? altså træning af hård kaliper?! så man kommer op at svede minimum 5 af 7 dage?! og hvis man laver en forbredret kost, altså små måltider 6-8 gange om dagen og droppe, sprut, chips, chokolade m.m vil det så ikke kunne hjælpe?

MEN jeg er også meget rystede over, hvordan folk sviner "store" mennesker til, fordi de ikke har (overdrevet) en kampvægt på 50 kg for fanden, som du selv skrift for lav stofskifte det er altså ikke alle der med lethed vejer ingenting.. og jeg vil også give Julie Nielsen ret i at man bare skal finde den rigtige type hest!!

Men vær ligeglad! kort sagtdit liv, din vægt, og rystede over at folk ikke vil sælge heste til folk fordi de ikke har den rigtige BMI !

• #17   12. apr 2013 Jeg vejer omkring 20% af min vallaks vægt, sat ud fra at han vejer omkring 350 kilo. Det er ikke fordi jeg med mine 70 kilo er overvægtig, men han passede til mig, da jeg købte ham for år tilbage, og jeg hverken kan eller vil sælge for at få en anden. smiley

Jeg vil have ham i form inden jeg rider ham. smiley

• #18   12. apr 2013 Alle kan ikke ride. Hvis man er verdens tykkeste mand kan man ikke engang rejse sig, men altså smiley

• #20   12. apr 2013 Team Figthers: Lav stofskifte kan godt ændres hvis du lever sundt resten af livet, og træner og har sved på panden minimum en time om dagen! :-)*
    Dette skal så også gøres resten af ens liv, ellers rygger alle killoerne på igen! smiley

• #22   12. apr 2013 Team Fighters. Ja det er rigtigt. Men jeg er ikke en typisk teenager.
    Jeg lever faktisk ekstremt sundt for ikke at tage ydeligere på.
    Jeg løber 3 gange om ugen cykler 7 km omkring 5 gange om ugen (frem og tilbage til min hest)
    Og så rider jeg en gang om ugen, og skole idræt.
    Jeg spiser 6 små måltider og jeg spiser slik måske en gang om ugen, og det er ikke meget.
    Junkfood siger mig intet, så nej. Man kan ikke altid bebrejde folk der har overflødige kg.
    Synes det er at sætte folk i bokse.
    Men ja, man kan finde den rigtige hest. Men altså
    Ser intet galt i at man vejet måske op til 20 af hestens vægt

• #24   12. apr 2013 Sådan har jeg altså levet hele livet, og jeg er født med det.

• #25   12. apr 2013 Nemlig, det er en livstil der skal ændres, og det er jo ikke alle der kan tag den kamp smiley og der er jo 100 grunde til hvorfor man bliver stor! MOBNING, alverdens sygdomme, samt graviditet altså, så jeg syntes det er sørgeligt, hvordan folk er blevet! Men også hvordan familier lever i dag der er ren sukker og usunde fedtstoffer! Derfor er der da mange børn/unge der bliver overvægtige, for de kender jo ikke til andet!? smiley

så rystende folk ikke tager sig sammen og måske har lidt forståelse over for mennesker der ikke alle vejer hvad BMI siger? Desuden er BMI forældet og du kan ikke rigtig bruge det til noget smiley

• #26   12. apr 2013 Jeg er fed!!! Og jeg står ved det! Jeg vejer ca 95 kg og er 173 cm høj, dvs at jeg vejer min. 25 for meget. Jeg er fed af flere grunde: medicin, dovenskab, hang til cola og manglede rygrad.

Min hest er 163 og en bred madamme med et ben i hvert hjørne. Hun bliver med jævne mellemrum tjekket af kiropraktor og massør pga nogle problemer med lænd og korsben (som hun er købt med). Sadlen er tilpasset at sadelmager og passer også til min store røv. Hesten lider ingen nød, faktisk bliver hun bedre og bedre gående og hendes rygproblemer er en brøkdel af hvad de var, da jeg købte hende! Så jeg vil sådan set skide på, at nogen mennesker måske synes at jeg er for fed til at ride, min dyrlæge har sgu mere forstand på det end nogle finker på HG.... smiley

Jeg tænker dog over, hvad jeg sætter mig op på. Alt under kat 1 størrelse kravler jeg ikke på, 1'er ponyer med noget masse og god muskulatur kan jeg godt finde på at ride et kvarter-20 min, hvis en elev ikke kan få dyret til at funke.....

• #27   12. apr 2013 Jeg har en frieser vallak og tiltrods for at jeg har taget 14 kg på vejer jeg "kun" 15 % af hans vægt, han har i takt med jeg har taget på "vænnet" sig til mine ekstra 14 kg.
    Er du oppe over 20 % af hestens vægt bør man finde en anden eller tabe sig alt afhængig af pony/hesten

• #28   12. apr 2013 Som du selv siger du er teenager og det er fedt du er så aktiv, tager hatten for dig!!!! men teenager vokser og tager på that's life! smiley så hvis du forsætter den livsstil, kan du håber det giver pote når du kommer over vokse alderen, håber det bedste for dig! smiley

• #30   12. apr 2013 Ja, men så længe at det er ansvarligt at ride den og det ikke ser forkert ud, er der vel intet galt i det xD

• #31   12. apr 2013 Jah jeg må indrømme jeg er ekstremt skrap hvad angår overvægt af mine heste..
    Og kan grimmes så overvægtige eller ej rider ponyer som de 100 vejer for meget til..

Jeg vejer selv 62 kg og rider på min cob pony og endelig kunne jeg ikk finde på at min pony skulle have mere end 70,- på ryggen.. jeg sys det for tungt selvom hun er en pony som er lidt robust...

• #32   12. apr 2013 Du tager fejl lykke.
    Jeg ville kunne sulte mig selv og stadig ikke tabe mig, jeg har været tæt på at så anoreksi pga af jeg var så ked af jeg ikke kunne tabe mig, så synes faktisk det er noget bullshit at lukke ud.
    Lægen har sagt til mig at min krop forbræder eks antal kalorier, og at jeg skal have det for ikke at tage på, det holder jeg!
    Men hvis jeg spiser mindre eller sulter mig selv, nedsættes mit stofskiftet ydeligere.

• #33   12. apr 2013 Og sjovt nok så har folk aaaaaaltid en dårlig undskyldning for ikke og kunne tabe sig.. Siger ikk du har men har folk altid.. jeg gik i trænnings centeret og der rendte 2 trunter rundt og trænnede eller det vil de nok kalde det de var sammenlagt ½ time i trænning.. og tja tror de lavede noget 10 min af tiden resten af tide snakkede de bare også kan folk ikk forstå de ikk bliver tyndere af og tage i trænnings center..

Men jah har endelig bare fået nok af folk som kommer med de lammeste undskyldninger for hvorfor de ikk taber sig.. Ligesom folk som ryger.. hvis man virkelig vil dette og går 120 % ind for det kan man sagtens tabe sig..

• #34   12. apr 2013 Lykke.
    Den skade jeg fik har givet mig mange heldbredsproblemer, som gjorde at jeg i en periode på godt et år ikke kunne være fysisk aktiv, og fik medicin som påvirker stofskiftet, det gjorde at jeg tog på, til trods for sund og varieret kost.
    Den dag i dag giver fysisk aktivitet til tider bagslag, men da jeg nu kan ønsker jeg også at tabe det jeg tog på. Dette er bare noget sværere når jeg har fået de skavanker jeg nu engang har.

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 280
    #35   12. apr 2013 Åh Gud. VI BLIVER ALDRIG ENIGE!!!!

For tyk?
    Bid kontra bid løs?
    Spore eller ej?
    Hjælpetøjler?

Ikke fordi der ikke er plads til debat, men helt ærligt, det er det 117 forum indlæg alene denne uge, med PRÆCIS samme emne og kontekst som alle de andre. Jeg forslår at rette henvendelse i forummet og læse disse indlæg.
    smiley

• #37   12. apr 2013 Jeg synes også man skal se forskel på brugen af hesten og om der er tale om 350 kilo muskler eller fedt. Min er tyk og har ikke mange muskler, derfor rider jeg ikke, og når jeg begynder at ride bliver det en 10 minutters skridt i starten og så lige så stille trappe op. Min veninde på 55 kg har lovet at hjælpe med at ride ham også. smiley
    Jeg ved godt jeg vejer lige lovligt meget, og derfor skal han have muskler først inden jeg begynder at ride "rigtigt" på ham.
    Min pony er en pivskid og jeg ved at han vil sige fra hvis han finder mig for tung smiley

• #38   12. apr 2013 Jeg er overvægtig. Meget. Men jeg passer til min hest og jeg sørger for at han bliver trænet optimalt og aldrig lider overlast. Han er passet med kiropraktor, massør og lign. Udstyr er tilpasset osv...

Om folk er rystet over jeg tillader mig at ride, røre mig ikke. Jeg gør det med ro i sjælen. Specielt fordi jeg bliver galoperet i møde hver gang jeg kommer ud til dem smiley

Men det undre mig at de folk som tit råber højest omkring andre rytters vægt, er folk som har krøllet deres heste fuldstændig sammen. Rider med modbydelige bid, sparker hul i hesten med deres spore osv...

Hvorfor er det så vigtigt at pege fingre? Var det ikke bedre at man bare generelt havde et sundere syn på hesten? Satte hestens velfærd højere end egne ambitioner.

Rytters vægt er langt fra det største problem hesteverdenen har.....

• #39   12. apr 2013 Rytterens vægt er ikk en af de største problemer nej men pænt stort.. det værste er nå folk med høj vægt ikk kan side rigtig på hesten sådan at hesten få rigtig ondt.. kender en som er meget overvægtig og hver eneste hest hun rider på problemer med ryggen.. også selv det er heste som i nok vil mene "passer" til hendes vægt.. så nej tak.. En ting er sikkert jeg vil hellere dø end og blive overvægtig. og elsker nå folk siger ej men jeg har fået børn så må jeg godt have ekstra på siderne.. så siger jeg bare nå sjovt jeg har også en datter også klapper de normalt kage..!! min søster har fået 3 børn og klarer stadig en flot normalt vægt uden og være overvægtig.. nogle mennesker burde bare pakke deres undskyldninger sammen...

Elsker en af de heste mennesker jeg kender. hun VED hun er overvægtig og hun har det fint med det.. og hun ved hun er for tung til og ride og er ikk ked af at sige det.. det elsker jeg så meget ved hende hun er squ ærlig omkring det.. hun er så avler istedet

• #41   12. apr 2013
    Desværre render alt for mange folk rundt og fylder alt for meget i hestens sadel, de kan åbenbart ikke bruge den sunde fornuft.

Så selvom overvægt er et emne man ikke må snakke om, så syntes jeg det er sundt med fokus på det. Man må hjertens gerne sige " ej hvor er du tynd, spis du en kage mere! " men man må ikke sige " ej hvor er du tyk, du skal ikke ha' en kage til ".

Folk må veje det de vil for mig og se, men de skal passe i sadelen men de gør de færreste overvægtige desværre. Ligesom fjordheste o.l bliver gjort til små supermænd der kan klare 100kg - det kan de bare ikke, især ikke grundet deres korte ryg.

• #42   12. apr 2013 Som skrevet mener jeg sagtens at rytters vægt kan være et problem. Det er mig bare en gåde at folk som rider modbydeligt og forvolder deres heste stor smerte og ubehag, kan have så travlt med at pege fingre af andre, i hestevelfærdens navn.

Fej for egen dør....

Camilla L - Synes din kommentar er meget svæversynet. Om folk er overvægtige og hvorfor er vel eget valg. Ingen grund til at bruge dette forum til at vise din foragt for tykke mennesker eller fedme generelt....

• #43   12. apr 2013 Jeg har INGEN foragt omkring tykke mennesker overhoved.. mine far er selv overvægtig så hvorfor skulle jeg have det..

Jeg bliver forarget over folk har skide mange undskyldninger for at gøre godt over de er tykke istedet for bare at sige okey jeg er tyk hvad så.. skal jeg gøre noget ved det hvis jeg har et problem med det eller har jeg det fint med det også bliver jeg sådan...

Hader bare alle de skide undskyldninger folk skal komme med som er så skide dårlige hvorfor ikk bare stå ved det..??

• #44   12. apr 2013 Og nej vil gerne understrege jeg har intet imod overvægtige overhoved andet end jeg bliver træt af de sys det okey og skulle komentere min vægt men de bliver forargede nå man komentere deres.. men jah jah..

Og jeg siger bestemt ikk man ikk må ride nå man er overvægtig..

• #45   12. apr 2013 "Jeg vil hellere dø end at blive overvægtig"?

Er klar over at du har et stort problem med folks undskyldinger. Men det er jo tydeligvis overvægtige generelt og derfor mener jeg ikke den høre hjemme i denne debat.

Mere har jeg ikke lyst til at debatere det. Muligt jeg har misforstået det, det beklager jeg så.

• #46   12. apr 2013 Jah jeg personligt ville dø hvis jeg blev overvægtig..??? for jeg selv ønsker på ingen tænkelig måde og blive det.. hvorfor er det så forfærdeligt og sige..???

har da intet med andre og gøre...

• #48   12. apr 2013 Åh lad nu være med at opføre jer som om hele verden er ude på at slå alle med et gram fedt for meget ihjel. Undersøgelsen sagde intet om overvægtige ryttere - men om ryttere som er for tunge til deres heste. Du kan veje 50 kg, være undervægtig og STADIG være for tung til nogen heste.

Og det er da sandt, det med fedt og muskler - man kan ikke styre sit fedt, som man kan med sine muskler. Det er jo ikke en holdning eller tilsvining, det er altså bare sådan kroppen fungere? smiley Du kan spænde dine muskler, men ikke dit fedt.

• #49   12. apr 2013 Og (fx) 100 kg vejer 100 kg, lige meget hvad grunden er. Hesten kan ikke gøre for at rytter har dårligt selvværd eller stofskiftesygdom. Den skal ikke lide bare fordi rytter lider.

De fleste let overvægtige mennesker kan sagtens ride - det er bare et spørgsmål om at finde en hest der passer til ens størrelse. Og det forstår jeg ikke kan være så svært.

• #51   12. apr 2013 Stald Abli - Men er det virkelig så usandsynligt at overvægt i MANGE(ikke alle) tilfælde skyldes for højt energiindtag og for lavt energiforbrug? Det er jo nu engang en af de største og mest åbenlyse grunde til at man bliver overvægtig.
    Antallet af tilfælde af kvinder med for lavt stofskifte er 40 ud af 100.000 om året. Og det rammer som regel kvinder over 60 år, og noget sjældnere unge kvinder. Så det er nok en meget meget lille procentdel af rytterne der har den undskyldning.
    Det er nok heller ikke størstedelen af alle ryttere der er på antipsykotisk medicin og hvad man nu ellers kan risikere at tage på af.
    Og hvis der virkelig findes medicin som gør det fuldstændig umuligt at tabe sig, hvorfor sender man så ikke det til Afrika?

• #52   12. apr 2013 Mint.. jeg er så enig

• #53   12. apr 2013
    Åbenbart, så skyldes 90% af HG's overvægtige at;
    - De har en sygdom som er lavtstofskifte
    - De har en anden sygdom
    - De tager piller der gør det

Eller en anden undskyldning, aldrig mad indtaget. Lidt sjovt, når man nu ved at så mange mennesker ER overvægtige grundet deres kost og for lidt motion. Er min kæreste skam også, han kan sådan set bare lette numsen og gøre en indsats, men gør han ikke.

• #55   12. apr 2013 I har så evig ret.. Men burde den diskusion, eller klappen hinanden på skuldrene, ikke foregå i off-topc?

Dette er ikke en tråd om hvorvidt overvægtige kan og bude tabe sig.

• #57   12. apr 2013 Hesten er sgu da ligeglad med hvorfor man er fed.
    Det jo ikke fordi hesten krop tænker "nååååh okaaay, du vejer alt for meget pga. lavt stofskifte, jamen bliver jeg slet ikke overbelastet".

90 kg fedt pga. lavt stofskifte vejer præcis lige så meget som 90 kg fedt pga. mc donalds mad....

• #58   12. apr 2013 Veo..

Du kunne ikk have mere ret..

• #60   12. apr 2013 Har man alt for meget fedt på kroppen så er man fed, der af ordet.

Jeg synes det er SKRÆMMENDE hvordan befolkninger bare bliver federe og federe, se på england, usa og ja danmark. Så æd dog nogle grønsager.........

• #61   12. apr 2013 Jeg er en lidt tung rytter, men jeg tillader mig nu stadig at ride.. Dog vælger jeg hest efter min størrelse og som kan have en sadel på, som min mås kan være i. Det siger sig selv at jeg ikke kravler på en pony. For det første er jeg for tung og for det andet kan min røv ikke være i en 16" sadel. Eller, det kan den måske nok, men det er ikke optimalt og jeg har ikke tænkt mig at finde ud af det.

Jeg er lidt for tyk (Ikke over 90 kg) pga. medicin og så har jeg lidt af bulimi og kan stadig ikke helt styre mit madindtag. Jeg arbejder dog hårdt på at kunne dosere ordenligt og styre impulserne, når jeg pludselig får ædeflip.

• #62   12. apr 2013 haha man behøver squ ikk æde grønsager for at holde den slanke linie.. jeg hader grønsager..

Men jah er skræmmende med den stigene overvægt..

• #63   12. apr 2013 Så tal dog pænt... Det burde også være nemt. Eftersom i ikke er overvægtige og derfor ikke skal bekymre jer om det, kunne i så ikke tale pænt og have respekt for andre mennesker?

Det er også et valg. I kan starte nu. Ingen undskyldninger....

God fornøjelse smiley

• #65   12. apr 2013 Stald albi: læs hvad jeg skrev.... Hvis folk havde en sygdom kan de ikke gøre for det.. En sygdom kan både være fysisk psykisk...

• #67   12. apr 2013 Veo kunne ikke være mere enig...!

• #70   12. apr 2013 Stald abli så forstår jeg ikke at du kommer med sådan en kommentar, når du godt ved det smiley

• #71   12. apr 2013 Jeg brækker jeg snart over alle jer tynde mennesker der ikke kan se ud over jeres egen næse FY FOR HELVEDE jeg vejer 53 kilo men jeg har fandme nok nok næste kærlighed til at kunne finde forståelse for folk der vejer over 70 kilo!!!

Jeg syntes alle jer storsnuet burde se lidt ind af i stede og finde en forståelse, der ikke kun omhandler hesten men også ANDRE mennesker.. vidst kan hesten ikke tale, men jer storsnuder kan ikke forstå jer på andre menneskers følser!

Og kort sagt er det sådan set en mobning i heste verden bare fordi man ikke vejer de korrekte 50 og MAKS 60 KILO tag jer sammen virkelig fy for en smag i må ha i jeres mund!

• #72   19. apr 2013 Figthers.
    Nu synes jeg godt at tonen bliver noget grov. Hav' lige lidt respekt for andres meninger også. Ja, selvfølgelig skal der også være plads til at du kan ytre din, men dine anklager kan hurtigt bliver meget pågående.

Og når du er på HG, så falder der brænde ned, til du ligger rallende på jorden.

• #73   19. apr 2013 Vi kalder ikke overvægtige mennesker noget grimt..så måske du skulle selv kigge på dig selv for du da helt klart den som har det grimmeste ordforråd herinde..!!

Det en debat og man kan komme med sin mening så længe man kan holde en god tone og det kan du tydeligvis ikk..

Kommentér på:
Jeg er ret forarget!!!!

Annonce