{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

ØV! salg, men skadet hest :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter længere tids overvejelser erkendt at jeg hverken har tid eller råd til min hest efter jeg startede på studie i sommers.

Økonomien er svær at få til at hænge sammen, og tidsmæssigt er det svært at få tid til at læse, men også af få tid til at være hos hesten alle ugens dage, da jeg er alene mor til en 4 årig pige.

Derfor måtte jeg smide håndklædet i ringen for ca 2 måneder siden, og sætte min højtelskatede hest til salg.

Men efter den havde stået til salg i en uge, blev hun desværre halt, og efter 6 ugers halthed og uden bedring.bestemte jeg i samråd med dyrlægen at hun skulle en tur på ansager.

De fandt et beskadiget ledbånd i hoven, og hun skal derfor have boksro osv..

Jeg har dog svært ved at blive ved med at beholde hesten, og har derfor sat den en del ned i pris.

Men jeg kan fornemme at det er meget svært at sælge en skadet hest, selvom hun gerne skulle blive dressurklar igen, og hvis ikke det, så helt sikkert en luksus skovturshest.

Hun må gerne skridtes nu, da hun får ringsko på, men det skal foregå på blød bund, og så meget ligeud som muligt - ingen fold, og skridt er planlagt for de næste 4 uger, hvor der så skal vurderes hvor meget bedring hun er i.

Men kan man overhovedet sælge sådan en hest??

Jeg går også og tænker i enten aflivning eller foræring, hvis rette hjem dukkede op, men synes jo også hun er mere værd end ingenting, da hun er en rigtig lækker DH hoppe, og som uanset hvad vil kunne bruges til skovtur og avl, men med gode chancer for at komme på stævnebanen igen.

Jeg er lidt i vild rede, da jeg både tidsmæssigt og økonomisk ikke kan vente flere måneder med at få hende solgt.

Hvad ville i gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV! salg, men skadet hest :(
  • #1   14. apr 2013 Åha jeg ville nok vente tiden ud og se hvordan hun blev for er virkelig svært og sælge en skadet hest

  • #2   14. apr 2013 hvis jeg havde råd til at have en stor hest mere, så havde jeg hentet den...

    For nej det er noget nær umuligt at sælge en skadet hest!

    DOG er chancerne lidt større end normalt, da din trods alt er DH hoppe, og KAN bruges til avl...

    Så måske du skulle stile direkte efter salg som avls hest?? Så kommer du i hvertfald ikke i klemme hvis den ikke skulle holde som ridehest..


  • #3   14. apr 2013 Kan du ikke få en part på hende, eller måske udlån? smiley

  • #4   14. apr 2013 Enig med Sandie. Sælg den på de betingelser at den kun kan bruges til avl og du ikke stiller nogen form for garanti for om den kan blive ridehest igen. SÅ er du på den sikre side. Det lyder til du skal af med den hurtigt. Ellers ville jeg bide i det sure æble og give den den tid det tager at blive rask . Men de penge du kan få ekstra for den ved at den er rask har du lige så hurtigt brugt på opstaldning og dyrlæge. Så kan kun anbefale dig at sælge den som avlshest

Kommentér på:
ØV! salg, men skadet hest :(

Annonce