{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benstilling, det her er da helt forkert!
  • #3   19. apr 2013 Ja, jeg er enig!:-) er det din hest...

• #4   19. apr 2013 Hold da op den skulle da ha været holdt med smed for længe siden.

Det er hoven det har drejet sig grundet vinge på hoven, ligner det lige umiddelbart. ligner på billedet at selve benet sidder rigtigt ned på hoven

• #6   19. apr 2013 Billedet er lidt dårligt smiley

• #7   19. apr 2013 Hold da op en benstilling! Fat på smeden og få rettet dem op! smiley

• #8   19. apr 2013 Det er ikke min hest.

Det er en hest der står tæt på hvor jeg bor, på en mark.
    Hele benet drejer på den...

Billedet er ret skidt, skal prøve at tage et nyt næste gang jeg går forbi med hundene.

Det er begge bagben som er sådan, det ser bare helt forkert ud!

• #9   19. apr 2013 Hvis det er i benet/knoglen er det ikke sikkeret du kan rette det op smiley
    hvis det er hoven, så få en smed ud!

• #11   19. apr 2013 Rolig, den kan jo være fedt med skæve ben, det der er altså ikke mishandling eller noget smiley

Men smed er da nok tiltrængt.

Jeg havde en gammel pony som var født med bene drejet ud af smiley
    hun gik som sådan en fin dame, og det har ikke været noget problem smiley
    - Du kan jo også få heste der er indfodet på forbenene smiley

Nej jeg tror ikke den har ondt, den er født med skæv benstilling tror jeg smiley Og har måske haft en vækst forstyrrelse smiley

• #12   19. apr 2013 Tror I at den har ondt?

• #13   19. apr 2013 Ja tror den i hvertfal er øm smiley

Nu har jeg selv forstuvet foden og har gået skævt med min fod en dag og nøj hvor var jeg øm i benet i dag, så tror den er øm smiley

• #14   19. apr 2013 Slap nu af folkens.

TS: inden du kontakter dyreværn osv, så kontakt ejeren og forhør dig ad mht. hesten. Du kan jo pænt spørge ind til hvad den fejler, uden at snage og støde ejeren. smiley Er sikker på ejer vil værdsætte du spørger pænt før du melder ham/hende smiley

Jeg kendte engang en avlshoppe der havde siddet fast i en boks som føl, den haltede grundet knoglerne var vokset forkert sammen, men den havde ikke ondt.

Eftersom du skriver det er begge bagben, jamen så tror jeg godt du kan regne med det er medfødt. smiley

• #15   19. apr 2013 Så kan man da snakke om sommerfugleeffekten - En hest med lidt drejede ben, er lige pludselig alvorlig dyremishandling af et dyr der lider og må meldes til diverse dyreværn ... Tag det nu roligt folkens.

Jeg synes at du burde kontakte ejeren, ikke som "Din hest har brug for smed, for den har ondt .. bla bla bla". Spørg i stedet stilleog roligt om den fejler noget, siden dens ben er så skæve. Det kan jo være at der er en anden forklaring. Hvis ikke, så foreslå ejeren at kontakte en smed?

Husk på at det ikke er din egen hest, så det er dybest set ikke dit ansvar. Bliver ejeren sur og beder dig om ikke at blande sig, så må du acceptere det smiley

• #16   19. apr 2013 Mishandling eller ej, der er ingen tvivl om, at hesten trænger til smed. Al vægten ligger jo på højre side af hoven (kan ikke lige se det venstre ben ordentligt), hvor det skal ligge i midten.
    Men det er en svær situation du står i, hvis du reelt ikke har nogen tilknytning til hesten smiley

• #18   19. apr 2013 Det ser da noget sjovt ud. Kan ikke forestille mig, at den kan gå helt ubesværet - jeg ville finde ejeren og spørge, hvad der er galt med den, og om de gør noget ved det eller lignende. Evt. opfordre dem til at få smeden ud og kigge.

Kommentér på:
Benstilling, det her er da helt forkert!

Annonce