29. okt 2008 Følger: 248 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.418
Heste spiser gødning - Gode erfaringer ? {{forumTopicSubject}}
Hey - Landet ligger sådan at jeg lukkede mine heste op på græs klokken 10 i formiddags og syntes godt nok det var lidt underligt at der var traktor spor foran ledet samt vandbaljen var vendt på hoved..
Men tænkte ikke ydeligere over det.
Så gik min mors kæreste op med en ny spand vand da vi lige havde spist lidt mad, så havde han åbenbart set der lå gødnings kuler - Så var han inde og tale med ham vi har lånt folden af og så havde han spredt gødning på folden i går aftes uden at fortælle det!!
Jeg fik godt nok travlt med at hente dem ned (der var klokken lidt i 12) og så ringede jeg til dyrlægen med det samme og spurgte hvad jeg skulle gøre ved det .
Hun sagde så at når de kun havde gået der så kort så var det nok ikke så slemt og hvis der havde været dug i nat skulle jeg ikke være bekymret de må bare ikke få kraftfoder og skulle have en masse strå foder og vand og hvis de fik ondt i maven skulle jeg så ringe til dem igen.
Jeg har bare været mega nervøs og kunne virkelig godt bruge hvis der er andre der har prøvet noget lignende så jeg kan blive lidt beroligede...
Derudover fik jeg ikke hørt om hvor længe jeg ikke måtte fodre med kraftfoder så tænkte jeg bare ikke gør det de næste tre dage, men er det for kort tid ?
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg har lige gødet og kalket begge folde, men sidste år sprang krikken igennem hegnet umiddelbart efter der var gødet, og ødelagde det ind til den ene af foldene. Der var ikke andet at gøre end at lade ham gå der et par timer mens jeg fik ordnet hegnet og overbevist ham om at han skulle lette sin fede mås tilbage til den græsløse fold.
Han var ikke generet af det, har ikke været syg som følge af det, og jeg ændrede ikke noget i forhold til fodring og sådan.
okt 2008
Følger: 248 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 129 Svar: 1.418
Jeg har overhoved ikke været inde over og vi vidste ikke der var gødet for han har intet sagt..
Men okay, det hjalp lidt, mange tak
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Hestene gider for det første slet ikke æde det (selvom de er vældig nysgerrige når jeg skramler rundt med poserne) og jeg tror ikke de kan have spist nok til at de kan blive syge af det.
Hold øje med dem de næste 2 dage og hvis der ikke er noget ville jeg ikke tænke nærmere over det
Heste spiser gødning - Gode erfaringer ?