{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Dækken dilemma,tynd,gigt,spat. {{forumTopicSubject}}

Nu spørger jeg herinde hvad andre i mit sted ville have gjort, for syntes ikke den er nem..
Min hest blev noget stresset over at blive flyttet i feb. han har tabt sig ufatteligt meget og blev syg oveni. Der er selvfølgelig dyrlæge inde over! smiley
Men mit problem ligger i han går med et 220g dækken lige nu, med et netdækken fra BOT indenunder og det begynder jo at bliver til den varme side nu.
Jeg har prøvet at skifte 220g. til regndækken, men det er bare for koldt til ham.
Jeg har et med 170g. men umiddelbart er der ikke nogen forskel i temp under dækkenet når jeg mærker på ham i forhold til 220g.
Hvad ville I gøre? Købe et dækken med 50 el. 100g og skifte over til?
Problemet bunder jo i at han er for tynd og bestemt ikke skal bruge energi på at holde sig varm, hvilket hans gigt jo heller ikke har godt af.
Gode ideer og input modtages med kyshånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken dilemma,tynd,gigt,spat.
  • #1   27. apr 2013 Tage BOT netdæknet af som det første, og dernæst trappe ned i antal gram af fyld.

• #2   27. apr 2013 Det er i samarbejde med dyrlægen han har den på, så den kommer ikke af lige pt. smiley jeg håbede bare lidt på der var andre der måske havde været lige så uheldig som mig, der kunne komme med nogle gode råd smiley

• #4   27. apr 2013 Hvorfor har han DOT netdækken på i samarbejde med dyrlægen?

• #5   27. apr 2013 Dyrlægen som er kiropraktor var ude og han har haft en længere sygeperiode hvor han var blevet skæv og skulle rettes op, han havde derfor en masse spændinger hvorpå hun anbefalede mig at købe dette dækken som han så skulle have indenunder for at afhjælpe, han er ikke helt i orden endnu og derfor har han den stadig på. Som sagt er vi stødt på det problem at han har tabt sig meget og derfor er jeg jo ikke interesseret i han skal bruge for meget energi på at holde sig varm, men spørger derfor til råds i tilfælde af at andre har prøvet noget ligenende. dvs en gammel hest der er for tynd, der både har gigt og spat. Jeg spørger jo kun om hvor meget andre ville have trappet ham ned, da jeg som sagt er i tvivl om hvor meget der skal til uden det er for meget smiley Hvis han ikke havde haft det så skidt de sidste par måneder og havde det huld han skulle bruge havde situationen jo set aldeles anderledes ud smiley
    Puha det blev langt smiley

• #6   27. apr 2013
    Er der adgang til enten stråfoder ( hø eller wrap ) eller græs på folden og i boksen hele tiden? :o)

• #8   27. apr 2013 Den har wrap på fold og mere end den kan spise natten over, er godt klar over det er en vigtig faktor, der er lavet en stille fold så det er heller ikke fordi den bliver holdt væk fra det smiley

• #9   27. apr 2013 Jeg ved desværre ikke hvad bot dækkenet svarer til, jeg har godt tænkt det, for den spiller jo self ind også smiley
    Og tak, det går stille fremad men det går langsomt!

• #10   27. apr 2013
    Og hesten er tjekket for andre ting der kunne få den til og tabe sig; orm ( hvor der også er tjekket for bændelorm ), tænder, blodprøve mm? :o)

• #12   27. apr 2013 Det er skam tjekket, han taber sig ikke længere men er stadig for tynd, han blev flyttet 1 feb og pga stressen ved at blive flyttet gik den helt fra foder og wrap, han tabte sig uhyggeligt meget og da han gik fra foderet spiste han jo ikke det han får mod gigten og det satte sig i kroppen af ham og han blev øm og aflastede, så det resulterede i at han blev skæv og samtidigt med han fik ondt tabte han appetittet igen. Han spiser nu og forhåbentlig bliver det ved, men sys ikke det er nemt at sige hvad vi ellers kan gøre for ham.
    Han kan jo heller ikke gå rundt og koge under dækkenet, det bliver han jo også dårlig af, hvis han ikke havde været så tynd havde jeg nu taget mere af ham, men han så længe han er så tynd bliver jeg nødt til det, for når den kommer til at stå og blive kold bliver han så stiv og øm.. smiley

Kommentér på:
Dækken dilemma,tynd,gigt,spat.

Annonce