{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Rockin S bid - hjælp? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået anbefalet Rockin S to-delt bid til en af mine ponyer.

Han bruger 14,5 cm i bidstørrelse. Problemet er, at de forhandlere af Rockin S-biddet jeg har kunne finde, kun har biddet i 14 cm.

Jeg vil høre om der er nogen af jer har erfaring med Rockin S biddet, og ved om 0,5 cm fra har en stor betydning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rockin S bid - hjælp?
  • #1   3. maj 2013 Bruger han 14,5 i bid?! Det lyder vildt til en pony..
    Er han målt med bitfit?

• #2   3. maj 2013 Rocking biddet må ikke være for stort. Så medmindre hestens mund er målt til lige præcis 14,5 cm, så vil jeg mene du sagtens kan nøjes med 14 cm.

De fleste heste går med for stort bid og burde bruge 1-2 cm mindre. Så medmindre hestens mund allerede er målt med et bitfit, ville jeg gøre dette før jeg investerer i et nyt bid smiley

• #3   3. maj 2013
    Spurgte Christina fra hestemund.dk om 10,8 kunne gå, hvis hesten var målt til 10,5 da myler bid er amerikanske og derfor har "underlige" mål.
    Det var ok. Helst så præcist som muligt ellers.

Men ja, 14 til en pony lyder super stort. De fleste store heste går max med 12.

• #4   3. maj 2013 Enig amalie!! smiley
    Min BREDE haffer går med 13,0 og det er til den store side..

De fleste af de store heste i stalden går med 11 og 12 cm ca..

• #5   3. maj 2013 Hans bid måler i hvertfald 14,5 fra bidring til bidring, så jeg går ud fra det er hans bidstørrelse (nu har han også et temmelig stort hoved smiley )

Jeg skal lige være helt med på hvad bitfit er? Det har jeg ikke hørt om før smiley

• #6   3. maj 2013
    Hvilken hest er det?

Men bare fordi det er fulgt med fra tidligere ejer behøves det ikke passe. Der er netop et spændende indlæg inde på en facebook gruppe, om folk der får målt deres heste.
    Der går heste rundt med bid på 14cm som kun skal bruge 11cm - og det er stoooore heste der snakkes om.

(link fjernet)

Sådan en her :o)
    Under blog på www.hestemund.dk kan du se hvordan man måler hestens mund.

• #7   3. maj 2013 Desværre kan man ikke bruge den logik smiley

Bitfit bruges til at måle hestens mund:
    (link fjernet)

Min DV på 180 bruger 5.5" (14 cm) i Rocking. Heste ER meget forskellige og det kan godt være din bruger 14,5, men man kan bare ikke konkludere dette uden at have mål hestens mund og ikke bare nuværende bid.

• #8   3. maj 2013 Bare fordi biddet er så langt er det inde nødvendigvis størrelsen på hestens mund. Måske dit nuværende bid ikke passer..

(link fjernet)

Det er en bitfit. Flere udstyrsbutikker har en eller to de låner ud så man ikke skal købe..

Hvis du får målt din hest ved du at biddet passer.

• #9   3. maj 2013 Det er en ponyblanding på 138 cm. Faderen er muligvis tinker, moderen er en lille fjordhest.

Biddet han har nu er et vi købte dengang han skulle påbegynde ridning, og vi fik afvide at 14,5 passede ham fint. Men tak for oplysningen om bitfit, så kan jeg da i hvertfald konkluderer om 14,5 nu passer til ham smiley

Kommentér på:
Rockin S bid - hjælp?

Annonce