{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Bliver ved med at producere mælk!? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har et føl der er 10 måneder, de går på fold sammen. Hun drikker dog stadig et par mundfulde når de har været væk fra hinanden. De får hver deres foder. Men min hoppe bliver ved med at overproducere mælk. Hun var ellers begyndt at sige fra over Leonora, men nu synes hun det er hyggeligt.
Nogle gode idéer? Jeg har pt ikke mulighed for at skille dem af, så de går på hver deres fold

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver ved med at producere mælk!?
  • #1   9. maj 2013
    Der er nok ikke meget andet for, end at skille dem ad, alternativt sende følle på græs :o)

• #2   9. maj 2013 Det bedste du kan gøre er at skille dem faktisk, ved ikke lige hvad du ellers kunne gøre smiley

• #3   9. maj 2013 Har bare ikke mulighed for det lige pt. De er lige blevet flyttet onsdag. Men har måske en mulighed om 2-3 uger.

• #5   9. maj 2013 Synes bare det er lidt dumt hun skal det, når hun har ikke har brug for det smiley

• #6   9. maj 2013 Det eneste du kan gøre er at skille dem ad. I lang tid. Selv efter 3 måneders adskillelse er der nogle hopper der lader føllet patte sig op igen. Hoppen afviser kun naturligt sit føl når den er drægtig igen. Havde du ikke tænkt på dette inden du fik føl?
    Så må de jo gå sammen de 3 uger, og så på græs med den lille, I en "børnehave" sammen med andre føl.
    Held og lykke.

• #7   9. maj 2013 Hoppen tager jo ikke skade af at producere lidt mælk, og de hygger sig sammen smiley så hvorfor blande sig, når der ikke er mulighed for adskillelse. Og en hoppe kan fint lade "følle" die i to år. Gjorde min røde hingstebasse smiley Og hun behøver ikke spialfoder bare hun ikke taber sig.
    Mvh Anette.

• #8   9. maj 2013 Da han så blev vennet fra, gpa han jo er hingst, og hun ikke var drægtig igen. Så tog det kun tre dage og yveret var slapt, det blev meget spændt den første dag.

• #9   9. maj 2013 Jeg har samme problem med min hoppe. Hun har fået 3 føl og lader dem patte lige til hun foler det næste føl. Hun går med et føl på 9 mdr lige nu og han patter stadig. Hun skal ikke have flere føl så han vil blive lånt ud meget snart så hun kan få fri. 6*n har tabt sig og er blevet grim i pels hvorimod han er stor og. Flot så hun giver helt klart det hele til ham.

• #10   9. maj 2013 Tja.. hvis ik det generer ridning eller lignende. Og hesten er tilpas med den får en pattår, kan holde hul m.m. Så lad dem smiley Min hoppe går med datteren på 3 år og har stadig mælk (skummet smiley ) selvom datter ikke patter. Den blotte tilstedeværelse er nok til at opretholde en eller anden form for produktion. De blev dog skilt af da "følle" ca var 15 -16 måneder, det passede med sommergræs. Men de kunne se hinanden. Lige inden efterår, blev de lukket sammen igen. Så afviste mutti ellers. De har gået sammen siden. De er begge meget harmoniske og kan kan undvære hinanden. Har hørt avlere nævne at afkom bliver mere selvstændige/ har mere selvtillid jo længere de går sammen med moderen (altså blot der var tale om mere end 5-6 måneder) . Nå det blev et længere indlæg.. Men det er min erfaring pt smiley

• #12   9. maj 2013 Jasmin har haft sit sidste føl som pattede på hende i list over 3 år. De blev også skildr ad:) hun skal have føl igen, og føllet kommer væk hurtigst muligt:) ud på sommergræs med den

• #13   9. maj 2013 Nu var det ikke meningen jeg skulle have føl, så nej havde jeg ikke tænkt på. Vi fandt først ud af det 2 måneder før føllet skulle komme!!! smiley

Men havde bare hørt man kunne give hoppen noget, så det stoppede smiley De går begge på græs, så kan ikke bare smide hende på græs. Har måske muligheden for at lukke hende på en anden fold, men der er bare ikke græs - Men må finde ud af det smiley

Kommentér på:
Bliver ved med at producere mælk!?

Annonce