232 visninger
|
Oprettet:
sadle {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en skøn hyp ( sir John John).
Som jeg skal have fundet en okay sadle til.
Sadlemageren siger jeg skal prøve en wintec 500 eller pro og det er vigtig den er ny.
Jer som bruger sådan en sadle, hvordan er den? Hvor brede er puderne under sadlen?
Søger info og gerne billeder af sadlen på alle lede.
Udover det, hvilke sadle kan i ellers tilbyde?
Han er friser / Shire vallak smal type. På 173cm?
Skriv enlig?:)
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
Tenna: jeg har en wintec pro jump. Den er ok at sidde i. Kan ikke lige huske hvor brede puderne er... Det er en udmærket sadel til prisen...
Jeg synes du skal lytte til din sadelmager. Hun/han har trods alt en uddannelse og erfaring inden for området og kan råde dig langt bedre end vi kan herinde...
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
Jeg fik i januar tilpasset min gamle elskede OS'er til min hest for ca 3000. Hun er nu, på 3 måneder, groet ud af den, og jeg har været nødt til at bestille en ny sadel til over 15.000 kr. Jeg ville da gerne spare de penge og ride videre i OS'eren (som iøvrigt umiddelbart ligger godt på hesten, men bomfaconen dur ikke mere), men sådan er det bare at have hest. Det er hamrende dyrt! Går man udenom fagpersonernes råd og forsøger at spare penge, ender man næsten altid med at skade hesten....
dec 2008
Følger: 128 Følgere: 125 Heste: 2 Emner: 192 Svar: 1.073
Derfor ville der ikke være forskel på hvad for en du køber, selvfølge skal man gå efter tommer og brede o.s.v
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Længe leve en bomløs :o). Sådan en skal jeg ha' fat i, imens dyret sætter muskler, så jeg slipper for at skulle stoppe sadel om 117 gange.
sadle