{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

sadle {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har en skøn hyp ( sir John John).
Som jeg skal have fundet en okay sadle til.
Sadlemageren siger jeg skal prøve en wintec 500 eller pro og det er vigtig den er ny.

Jer som bruger sådan en sadle, hvordan er den? Hvor brede er puderne under sadlen? smiley
Søger info og gerne billeder af sadlen på alle lede.

Udover det, hvilke sadle kan i ellers tilbyde?
Han er friser / Shire vallak smal type. På 173cm?

Skriv enlig?:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadle
  • #1   13. maj 2013 Katrine: så hesten skal starte sit liv som ridehest med en sadel, som ikke passer??? Hesten skal da have en sadel, som passer, også selvom den hurtigt vokser ud af den....

Tenna: jeg har en wintec pro jump. Den er ok at sidde i. Kan ikke lige huske hvor brede puderne er... Det er en udmærket sadel til prisen...

Jeg synes du skal lytte til din sadelmager. Hun/han har trods alt en uddannelse og erfaring inden for området og kan råde dig langt bedre end vi kan herinde...

• #2   13. maj 2013 Selvom hun køber en sadel til 5-600 kr, skal den da tjekkes/tilpasses hesten alligevel, ellers kan TS da ikke vide, om den passer. En Wintec har rimelig mange muligheder for tilpasning og hesten vil næppe vokse ud af den på 14 dage. I min verden er 5-6000 ikke en dyr sadel, og pengene er da givet godt ud, da man så er nogenlunde sikke på at sadlen ikke skader hesten. Iøvrigt er sadler, der er så langt nede i pris (5-600) i 99% af tilfældene noget gammel lort med en grufuld bom og stopning af gamle aviser og kiksekrummer, som burde smides i skraldespanden og aldrig lægges på en hest....

Jeg fik i januar tilpasset min gamle elskede OS'er til min hest for ca 3000. Hun er nu, på 3 måneder, groet ud af den, og jeg har været nødt til at bestille en ny sadel til over 15.000 kr. Jeg ville da gerne spare de penge og ride videre i OS'eren (som iøvrigt umiddelbart ligger godt på hesten, men bomfaconen dur ikke mere), men sådan er det bare at have hest. Det er hamrende dyrt! Går man udenom fagpersonernes råd og forsøger at spare penge, ender man næsten altid med at skade hesten....

• #3   13. maj 2013 Synes vi skal stoppe den her, kan se vi aldrig bliver enige - jeg lægger meget vægt på at en sadel lægge godt og passer hesten 100 %, men jeg mener stadig at det er umuligt at finde en sadel der passer 100 % på en unghest under tilridningen da hesten ændre muskler fra dag til dag og derfor er det efter min meningen dum at gå ud og ofre en masse pengene på en sadel som man på forhånd ved der ikke ville passe hesten i ret lang tid - dette er det samme med både dyre og billige sadler, selv en sadel til 15000 ville ikke passe en hest i mere en max 14 dage...
    Derfor ville der ikke være forskel på hvad for en du køber, selvfølge skal man gå efter tommer og brede o.s.v

• #4   13. maj 2013
    Længe leve en bomløs :o). Sådan en skal jeg ha' fat i, imens dyret sætter muskler, så jeg slipper for at skulle stoppe sadel om 117 gange.

Kommentér på:
sadle

Annonce