{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Genoptræning e. seneskade, hvordan var jeres hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at genoptræne Mistery efter en slem gaffelbåndsskade og det går sådan op og ned må man sige..
Det har været/er meget hårdt for hendes krop at komme i gang, så hun virker ind i mellem uren, men benet virker umiddelbart til at have det fint.. Hun mangler jo alt; muskler, styrke, kondi, balance (hun er stort travene, så det er krævende for hende)
Jeg er self usikker og vil gerne høre hvordan jeres heste var, da I genoptrænede dem efter en slem seneskade.. Kørte det bare derud af eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning e. seneskade, hvordan var jeres hest?
  • #1   20. maj 2013 Altså jeg har været så heldig, at jeg har haft mulighed for at sende min til aquatræning. Så allerede længe inden, jeg begyndte at ride hende, fik hun trænet musklerne op igen. Det har betydet, at hun er stærk nok nu, hvor vi er i fuld gang med ridningen igen. Veksler stadig mellem at ride og at sætte hende i aquatræningen, og det fungerer virkelig godt! Det har været sådan, at hesten har fået lidt varme og hævelse efter første trav-interval, første galop-interval, osv....fordi vævet skal vænne sig til belastningen. Så har jeg skruet helt ned for ridningen i nogle dage og blot ladet hende gå i aquatræning i stedet - og så har vi genoptaget intervallerne i ridningen uden problemer. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kunne have bygget min gamle hoppes muskler op lige så godt uden dwen aquatræning.

• #2   20. maj 2013 Pt rider jeg også med 2-3 dages mellemrum og så med 3 travintervaller og to runder på hver volte i galop.. Rider jeg hende mere, så bliver hendes krop så træt og hun bliver dårligt gående (ikke halt, bare ikke normalt gående)

• #4   20. maj 2013 Det er jo lidt det jeg tænker..
    Altså hun står ikke og hviler det mere end de andre og når hun ruller sig, så er det faktisk hendes fortrukkende ben at ligge sig ned på. Altså hun ligger sig til den side med det "dårlige" ben, så det får allermest vægt..
    Det er et år siden hun kom til skade, så senen er formentlig også lidt kortere end i det andet ben og den skal jo strækkes og smidiggøres nu.. Jeg tænker at det også kan være derfor at hun især i starten ikke føles helt normal.. Hun bliver bedre, når hun får galopperet

• #6   21. maj 2013 Hun hæver ikke op i senen efter træning, hendes ben er helt ens..

Hun blev kontrolscannet i september, hvor hun blev vurderet over 90% helet op, så det burde jo for længst være ok..

Min smed kommer i dag, for jeg synes ikke hun står ens på forhovene, det kan også være det der gør det..

Hvis det ikke kommer til at funke i løbet af det næste stykke tid, så sætter jeg hende nok i fol

• #7   16. jun 2013 Står selv med en hoppe som fik en gaffelbåndsskade på venstre bagben for 1 år siden, hun halter ikke, og er ej hævet i benet, medmindre hun står på stald natten over. ( max 8-10 timer), er det normalt?

Lige nu står vi nemlig og overvejer om vi skal aflive hende, hun trives nemlig ikke med ikke at blive redet, hun bliver simpelthen skør, og ustyrlig.

• #8   16. jun 2013 De kan godt få væskeansamlinger af at stå inde.

Bliver hun redet?

• #9   16. jun 2013 har haft startet hende op i skridt for 14 dage siden, men synes benet blev lidt hævet, kæresten var dog uenig.

Men halt er hun ikke, og har ikke været det.

• #10   16. jun 2013 Prøv at rid hende..
    Hun skal i hvert fald have chancen inden du vælger en aflivning.. Det er normalt at de vil forblive lidt kronisk hævet, der hvor skaden har været pga. større blodåre og blodtilførsel.

• #11   16. jun 2013 ok, vil prøve at starte hende op igen så.

planen er at hvis hun ikke bliver aflivet, så skal hun en uge i svømning til efteråret sammen med min vallak.

• #12   16. jun 2013 Dyrlægen kom ikke rigtig med noget svar på om hun kom til at springe igen, hvad er jeres erfaring med det?

Har spurt rigtig mange, og flere dyrlæger, men ingen har rigtig kunne svare mig på det, og af alle dem jeg har snakket med som havde heste med gaffelbåndsskader, det var selvfølgelig dressurheste.

• #13   16. jun 2013 Jeg kender en der springer igen efter en gaffelbåndsskade, men generelt så er springning jo rigtig hårdt for et hesteben, så jeg vil ikke som udgangspunkt satse på det..

• #14   17. jun 2013 Tøse og mig efter træning i går smiley

Vi genoptræner på 3. måned, så det tager meget lang tid.. Jeg er så småt begyndt at lave lidt 20 m volter i trav og galop.. Ganske få, ca. 5-6 stykker i alt.

profilbillede
Kommentér på:
Genoptræning e. seneskade, hvordan var jeres hest?

Annonce