{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

Bliver min pony max 1 eller lille hest? {{forumTopicSubject}}

Hej, har en tysk sportspony på 3 år på prøve hele sommeren, men hun var ude og blive målt i dag, og hun var 146.5 cm.
Men når hun får muskler vokser hun jo, og bagparten er højere og hun er kun 3 år, og mine forældre mener kun jeg skal købe hende hvis hun holder ponymål.
Hvad vil i sige chancen er for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver min pony max 1 eller lille hest?
  • #1   23. maj 2013 jeg vil tro den bliver lille hest smiley hvis den er 3 år og 146,5 allerede nu tager den i hvertfald 1,5 cm mere smiley

• #2   23. maj 2013 Altså den må være op til 149,9 når den målt (såfremt den har sko på), for så runder de ned til 149 og fratrækker derefter 1cm for skoen så den bliver 148 = pony.
    Så jeg ville godt turde det smiley

Men hvad med at skrive ind i kontrakten at den er købt til at blive max. 1'er pony og skulle den vokse over mål kan hesten enten sendes tilbage eller du får nogen penge retur smiley

• #3   23. maj 2013 hvis du har den på prøve hele sommeren så vent og se, min 3 års har lige taget 3 cm på 3 mdr, tror desværre også du skal regne med hun bliver hest

• #4   23. maj 2013 Tja. Min er både blevet målt til 153 og 148.

Ser hun færdigvokset ud? For hun vokser jo nok lidt, men kan ikke sige hvor meget, for det er jo forskelligt alt efter hesten smiley

• #5   23. maj 2013 kristine, det passer ikke. den må være 148 uden sko og 149 med sko.

• #6   23. maj 2013 Heidi
    Nej de har lavet reglerne om smiley Der er ikke længere noget der hedder med sko - nu fratrækker de 1cm hvis den går med sko. Så max er 148 nu og ikke 149 med sko som tidligere smiley

• #7   23. maj 2013 De runder ikke ned fra 149,9. Fra 149,5 er den 150. Jeg tror den bliver hest, desværre.

• #8   23. maj 2013 Fra reglementet

Der ma°les i centimeter og nedrundes til nærmeste hele centimeter.
    Ponykategorier

Kategori 1
    141 – 148 cm uden sko

Kategori 2
    131 cm – 140 cm uden sko

Kategori 3
    Max. 130 uden sko

Ma°les ponyen med sko, fratrækkes 1 cm før indskrivning i passet

• #9   23. maj 2013 Synes I burde læse reglementet!

Taget fra Fællesbestemmelserne s. 18

"Der måles i centimeter og nedrundes til nærmeste hele centimeter".
    "Måles ponyen med sko, fratrækkes 1 cm før indskrivning i passet".

Så jo - er ponyen 149,9 med sko bliver det til en pony på 148 smiley

• #10   23. maj 2013 hvor store er forældre dyrene samt evt. bedsteforældre ???

• #11   23. maj 2013 Jeg tror den bliver for stor.. Min var 145 som 3 års og er endt på 155cm..
    Ved godt man ikk kan generelisere meeeeen....

• #12   23. maj 2013 Hun er af ren sportspony afstamning, men derfor kan hun jo stadig vokse over mål desværre.
    For hvis hun bliver hest kan vi jo næsten ikke komme ud og starte nogle stævner, da hun der er for lille. Ved godt hun kun er tre nu, men man skal også tænke frem smiley
    Og når/hvis jeg en dag skal sælge hende hvis jeg køber hende, så er prisen jo også en helt anden?

• #13   23. maj 2013 Min er også ud af sports pony afstamning - brandmærket under DSP, begge hans forældre & bedste forældre var alle grænse ponyer - og så går det nogen gange galt..

Jeg vil så sige højden har for min's vedkommende ikke været et problem. - men klart værdien af den bliver jo væsentligt mindre - så jeg ville kun satse på den hvis du har tænkt dig at beholde den - pony eller hest..

Og ellers lyder det risky smiley

• #14   23. maj 2013 kommer jo an på hvad du vil ud at starte, er det m klasser , nej så går det nok ikke, men ellers kan de små heste og store ponyer altså sagtens begå sig i heste klasser ;)størrelse på forældre kan man heller ikke regne med, mor til min er målt til 146 og far 147. min måler nu som 3 års 150 ;)kan du li hesten og føler den er den eneste ene, så køb den smiley prisen skal selvfølgelig heænge sammen med hun nok ikke holder mål

• #15   24. maj 2013 derfor jeg skriver bedsteforældre......

• #16   24. maj 2013 Kristine: Hvis den måler 149,9 så betegnes den som at være 150. Men det er rigtigt at man fratrækker en 1cm når den går med sko (dette har man altid gjort ;)) men hvis den bliver målt til 149,9 med sko så vil den være 148,9 uden sko altså stadig for stor.
    Der afrundet til nærmeste hele cm, og i det tilfælde er den nærmeste 150.

• #17   24. maj 2013 man runder jo ned til hele cm. dvs er den målt til 149,9 reg. det som 149 og har den sko på så bliver det jo så 148 smiley

Kommentér på:
Bliver min pony max 1 eller lille hest?

Annonce