{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Araber blanding i løsdrift?
  • #1   2. jun 2013 Min rabarber står i løsdrift og har gjort nogle år(siden efterår 2008). Første år m dækken, andet år m hjælp når vejret var specielt slemt og nu ikke noget synderligt.. Eller jo lige omkring pelsskift er hun lidt mere følsom og kan godt fryse hvis vejret er helt tosset (som for var det en uge siden, hvor det regnede og blæste i ca 36 timer i streg..).

Men ja, hun går i løsdrift året rundt uden dækken nu. Bare husk masser af stråfoder, det er det bedste til at hjælpe dem med at holde varmen smiley

• #2   2. jun 2013 Det er bare et spørgsmål om tilvænning smiley
    En godt tørt læskur, med varm strøelse, fx halm og masser af hø.
    Og ja et dækken ville også hjælpe godt på det smiley

• #3   2. jun 2013
    Hun vil skulle rides/bruges - derfor dækkenet så dyret kan være klippet for ikke at komme svedig på fold :o)

• #4   2. jun 2013 Det tog ca. tre vintre før min hoppe kunne stå i løsdrift uden dækken (hun sveder aldrig). Men med dækken var der intet.

Ud med den lille og masser af hø/wrap smiley

• #5   2. jun 2013 Både vores Ox araber og hans søn der er 50% Ox, går i løsdrift og de stortrives smiley

Bare find et dækken der passer godt, så er der ingen problemer, vores går dog uden dækken, men bliver heller ikke redet seriøst endnu

• #6   2. jun 2013 Der bor en araber hos mig, og han havde faktisk ikke dækken på denne vinter, som han ellers havde haft tidligere. Han satte sig en fin pels smiley

• #7   2. jun 2013 Der er en del Araber i min, han har gået ude i vinters uden dækken for første gang i sit liv, han hoster noget når det har regnet og blæst, men jeg har altså ikke tænkt mig at give ham dækken på, han må bare tilpasse sig . Selvfølgeligt med tilpasset foder .

• #8   2. jun 2013
    Vil ikke sætte en svedig hest ud på en fold om vinteren, så det kan blive nødvendigt med dækken ;o)

• #9   2. jun 2013 Syntes det er dovenskab ikke at skridte hesten ordentligt af, eller lade den stå lidt inde med sveddækken på .

• #10   2. jun 2013
    En hest der er skridtet godt af, kan stadig være våd af sved uden på også ikke våd helt ind til huden. Det syntes jeg ikke er fair at hesten kommer på fold med.

Har haft sat min tidligere part, Maja på fold svedig, men nu fik hun også den største bamse pels og det er ikke mit indtryk af min nuværende pony gør det.

Ligesom det ikke for alle er muligt at lade hesten stå inde x antal timer før den kan komme på fold igen, når folk har et job, hjem og kæreste mm. og passe.

Det er muligt det er dovenskab, men hellere dovenskab end en syg hest :o)

• #11   2. jun 2013 Hmm... men jeg er ikke sikker på du får samme problem med en araber? Det får en god grundkondi af at stå i løsdrift og så er de generelt mere udholdende end andre racer.

Jeg prøver mere og mere ihærdigt at få min til at svede (fordi høj puls er sundt) og er self begrænset af ikke at ride hende.. Men selvom vi er på cykeltur ind i mellem, så er det altså ikke lykkedes mig at få hende våd endnu smiley

• #12   2. jun 2013 Der hvor jeg stod før, var der 3 arabere i løsdrift. Den ene så jeg ikke om vinteren, men de to andre gik med dækken om vinteren, og det var nogle dækner med ret mange g. i smiley

• #13   2. jun 2013
    Ved heller ikke om jeg får behov det, men kan være - det aner jeg ikke :o)
    Har kun haft hende siden april, kendt hende siden efteråret hvor hun havde dækken og sparsom pels og svedte ikke fordi vi kun gik ture.

Kommentér på:
Araber blanding i løsdrift?

Annonce