hvis hingst bedækker min hoppe, hvem skal betale? {{forumTopicSubject}}
Det sted jeg står opstaldet er der også opstaldet en hingst. Han er kun knapt et år, og har derfor ikke udvist noget hingstet adfærd før nu. Stedets folde er ikke egnet til at have hingst gående, og jeg er nu i tvivl om hvordan jeg kan forholde mig i denne situation.
Hingsten bliver flyttet om en måned. Indtil nu har han sprunget over hegnet, dog ikke ind på andre folde. Hans adfærd er ret ekstremt. Min ene hoppe er nu i brunst, og hingsten er MEGET interesseret i hende. De står på folde så langt væk fra hinanden, som de kan, men alligevel er jeg lidt bekymret.
HVIS nu det sker, at hingsten er kommet ind til min hoppe, og får bedækket hende, hvem står så for dyrlægeomkostninger mht tjek om hun er ifolet, og hvis det når så langt, også fjernelse af fosteret? Mig, hende som ejer hingsten? Hende der har opstaldningsstedet?
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Det er hende som ikne sørger for at hegnet er i orden til at holde hingste og hopper adskildt, eller tager ansvar for at "smide hingsten ud"..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 32
mar 2006
Følger: 217 Følgere: 211 Heste: 6 Emner: 599 Svar: 2.046
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Dog kan du osse risikere at skulle hæfte for det selv alt efter formuleringen i kontrakten, for hvis det er iorden at havde hingste på stedet, og du selv vælger at stå der med din hoppe så står du der osse med de risici der er ved at være i en "hingstestald".
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 170
Synes ikke helt man kan tale om accept af risiko fra din side for at stå samme sted.
Så må vi ikke håbe hingsteejer sender dig en regning for bedækning
hvis hingst bedækker min hoppe, hvem skal betale?